וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם הגעתם לארץ המדהימה הזו סימן שאתם הרפתקנים אמיתיים

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

24.6.2019 / 9:21

התצפית היפה מ"פארק רבין" שבלימה, ציורי הענק שאפשר לראות רק ממטוס קל, איי הקש שעליהם חיים שבטים באגם הגבוה בעולם וטיפוס אל יהלום האינקה המפורסם בעולם. פרו תדהים אתכם ויחד עם גיחה אל מדבר המלח המהפנט בבוליביה תקבלו טיול בלתי נשכח אל לבה של דרום אמריקה

לימה, פרו. ShutterStock
לימה, בירת פרו/ShutterStock

לפרו יש את הכול. יופי, היסטוריה עשירה ועמוקה, מסתורין, הרפתקה, אתרים ארכיטקטוניים מיוחדים, חיות בר, תרבות תוססת, אוכל טוב ושיטות חקלאיות שלא השתנו 2,000 שנים, אבל זה רק חלק הקסם של פרו. פרו היא אינקה והיסטוריה, אבל גם טבע עוצר נשימה של הרים מושלגים, אגמים תכולים וחופים רחבים.

טיול בה הוא טיול בלבה הקדום של דרום אמריקה. בכפרים השונים תוכלו למצוא נשים הלובשות בגדים מסורתיים העוברים מדור לדור, כוהנים ורופאים הנעזרים באנרגיה של אימא אדמה, כדי לרפא ולסייע ואנשים המתגוררים בבקתות עץ וקש, אולם גם תוכלו למצוא ערים הבנויות בסגנון אירופאי דוגמת קוסקו.

פרו היא ארץ של יערות, הרים ואוקיאנוס. האוכל המקומי נשען על האוקיאנוס ומאכלי הדגים ופירות הים נחשבים לאיכותיים בעולם. המאכל הלאומי סביצ'ה גורם לשפים מרחבי העולם לנחות בבירה לימה וללמוד מהמקומיים איך עושים אותו נכון. לצד אתרי חובה כקוסקו ומאצ'ו פיצ'ו, תגלו אתרי טבע מדהימים דוגמת מדבר המלח הגדול ואגם טיטיקקה, האגם הגבוה בעולם שעל הגבול עם בוליביה.

"בירת ספרד" באמריקה הדרומית

לימה, בירת פרו, הייתה בעבר מקום מושבו של המשנה למלך הספרדי. העיר שלחוף האוקיאנוס השקט בנויה על פני עמקים שבהם זורמים שלושה נהרות. העיר הוקמה בינואר 1535 וכיום מתגוררים בכרך העצום כ-9 מיליון בני אדם. חשיבותה בתקופה הקולוניאליסטית גרמה להגירה אליה מאירופה ומרחבי היבשת וכן הוקמו בה בניינים ואתרים בסגנון אירופאי. שורה של רעידות אדמה במאות השנים מאז גרמו לעיר לשקם את עצמה פעם אחר פעם. מומלץ לבקר בארמון הממשלה, בניין העירייה ובית המשפט כדי להתרשם מהאדריכלות הקולוניאליסטית. המבנה המרשים ביותר בעיר, הוא בזיליקת סן פרנסיסקו שבנויה בסגנון בארוקי והוכרזה ב-1991 כאתר מורשת עולמית.

את שרידי העבר הקולוניאלי ההדור אפשר למצוא גם בכיכר המרכזית, במוזיאון האנתרופולוגי, וברחובות החלק העתיק. ברובע מירפלורס המודרני שבדרום העיר מומלץ לבקר בפארק האהבה, ממנו תצפית יפהפייה אל האוקיינוס השקט. הפארק הוא חלק מרצועת חוף ירוקה, אשר בחלקה הצפוני נמצא פארק יצחק רבין שממנו נשקף נוף יפה של המפרץ. האמיצים וההרפתקנים שבינכם יכולים לשוט אל האי פאלומינס שמול חופי לימה, אי קטנטן וסלעי שליד האי שסמוך לאי הגדול יותר סן לורנצו, ובו לשחות ולהשתכשך בגלים עם כלבי ים.

טיולים מאורגנים לפרו - מידע נוסף באתר פגסוס

שופינג תעשו ב"לארקומר", מרכז הקניות הגדול והפופולרי במירפלאורס, אחת השכונות היותר אמידות בעיר. מצד אחד צוק מעל הים, בצד השני קניון שבו חנויות מותגים רבות ומרפסות נוף, ה-מקום לראות בו את השקיעה. לאחר שהשמש שוקעת כדאי לכם להתרשם מפארק המים הקסום שבו מזרקות מרהיבות. השילוב בין האור לזרמי המים יוצר מראה יפהפה.

איי גלפאגוס האלטרנטיביים

כ-4 שעות נסיעה דרומה לאורך החוף תוביל אתכם לפתחה של שמורת טבע ייחודית, שמורת הטבע פאראקאס, שבה נמצאים איי באיסטס, שזכו לכינוי "גלפאגוס הקטנים" בזכות שפע הציפורים ובעלי החיים בהם. מהעיר הסמוכה לשמורה ניתן לעלות אל מטוס ולטוס לכיוון דרום מערב כדי להתרשם מלמעלה מקווי נסקה. מדובר בציורי קרקע עצומים שיצרו בני תרבות הנאסקה בתקופה המתוארכת כבין 200 ל-600 שנים לפני הספירה וחוץ מצורות גיאומטריות דוגמת משולשים וטרפזים, ישנם גם ציורים מורכבים של קופים, לטאות, עכבישים ולווייתנים. ישנן לא מעט תיאוריות מדעיות לגבי האופן שבני הנאסקה יצרו את ציורי הקרקע, אבל דבר אחד בטוח - היצירות נראות מרשימות מהאוויר.

sheen-shitof

עוד באותו נושא

עיר הבירה הכי מסתורית ומפתיעה באירופה

בשיתוף פגסוס
מאצ'ו פיצ'ו, פרו. ShutterStock
היהלום של תרבות האינקה. מאצ'ו פיצ'ו/ShutterStock

עיר האינקה העתיקה שהוכרזה כ"יצירת אמנות ארכיטקטונית מושלמת"

נסיעה בדרך ההררית לכיוון מערב תוביל אתכם לקוסקו, בירת אימפריית האינקה והעיר העתיקה ביותר באמריקה הדרומית. אגב, במרכז העיר ישנו שדה תעופה כך שאפשר להגיע אליה גם בטיסת פנים. בגובה של כ-3,400 מזג האוויר בעיר תמיד קריר והאגדה מספרת שהקים אותה בן האינקה הראשון במאה ה-12. עד שהגיעו הספרדים העיר הייתה מופת לאדריכלות האינקה עם תעלות מים, טרסות ומקדשים שחלקם עומדים על תלם גם כיום.

כ-70 ק"מ צפונית-מזרחית לקוסקו נמצא אחד היהלומים התרבותיים והארכיטקטוניים הגדולים והמוכרים בעולם - המאצ'ו פיצ'ו. בשנת 1983 הכריז אונסק"ו על מאצ'ו פיצ'ו אתר מורשת עולמית ותיאר אותו כך: "יצירת אמנות ארכיטקטונית מושלמת ועדות ייחודית לציוויליזציית האינקה". "הפסגה העתיקה", בתרגום לעברית, הפכה לסמל תרבות האינקה ומושכת אליה מיליוני תיירים בשנה. האבנים האדירות והקטנות שמרכיבות את המבנים, ללא טיט ביניהן, אתרי הפולחן לשמש ולגשם ונוף ההרים והמצוקים, הופכים את המקום לקסום ומופלא.

העיר קוסקו, פרו. ShutterStock
בירת אימפריית האינקה והעיר העתיקה ביותר באמריקה הדרומית. קוסקו/ShutterStock

אגם המים המתוקים הגבוה בעולם וגיחה אל מדבר המלח בבוליביה

הכינרת היא אגם המים המתוקים הנמוך בעולם וסביר להניח שביקרתם בו, אז למה לא לנעוץ זיכה במפת העולם גם באגם המים המתוקים הגבוה ביותר בעולם? בגובה של 3,821 מטרים מעל פני הים נמצא אגם טיטיקקה, בגבול שבין פרו לבוליביה. האגם עצום בגודלו, כ-8,700 קמ"ר שטחו והוא השני בגודלו באמריקה הדרומית. מומלץ לשוט באגם ולהתרשם מהנוף שסביבו, ולראות את בני הקוצ'ואה שיצרו איי עצב ובוץ ובהם הם חיים בדרך מסורתית זה מאות שנים ואף לשוט בסירות הקש הגדולות שהם בנו.

אגם טיטיקקה, פרו. ShutterStock
איי עשב וחיים מסורתיים באגם טיטיקקה/ShutterStock

דרומית-מזרחית לאגם טיטיקקה נמצא מדבר המלח הגדול של אויוני, בשטחה של בוליביה. זו יכולה להיות נקודת מעבר מצוינת להמשך טיול במדינה השכנה או לפחות לגיחה אל אחד המקומות המיוחדים בעולם. שטח מדבר המלח הגדול של אויוני.

הוא כ-10,500 קמ"ר והוא מדבר המלח הגדול בעולם. המרחבים העצומים והלבנים יוצרים מראה מהפנט, כזה שיהפוך כל תמונת אינסטגרם שלכם ליצירת אמנות ללא צורך בפילטר. מה הפלא שמדבר המלח הזה ומראהו המיוחד הפכו ללוקיישן מועדף לא מעט סרטי קולנוע, ביניהם מלחמת הכוכבים, דה פול, סורן ועוד. מומלץ לנסוע ברכבי שטח בתוך נופי "ירח" מרהיבים שיוצרים מישורי המלח העצומים ולהתרשם מהלגונות הצבעוניות, הגייזרים ובריכות הבוץ.

מדבר המלח הגדול של אויוני, בוליביה. ShutterStock
מרחבים לבנים ושפע אטרקציות במדבר המלח הגדול בבוליביה/ShutterStock

אל פרו באים גולשים מכל העולם כדי ליהנות מחופשי הגלישה המושלמים בסמוך לערים מאנקורה וצ'יקאמה שבצפון המדינה, שפים רבים לומדים את רזי הסביצ'ה והמטבח המקומי שמתבסס על מנות מן הים, פרו מושכת אליה צפרים רבים בזכות היותה תחנת מעבר למיליוני עופות נודדים והיא ארץ מסקרנת עבור כל מי שמבקר בה. עם קו חוף ארוך, שרשרת הרי האנדים ושני שליש משטחה שמכוסים ביערות האמזונס, פרו מציעה טבע מרהיב ולא מעט אטרקציות. טיול בה, המשלב גיחה אל בוליביה השכנה, יחשוף בפניכם את שורשיה העתיקים והקסומים של דרום אמריקה.

פגסוס טיולים מאורגנים

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully