וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה לטייסים ולדיילים יש חגורת בטיחות שונה משלכם בטיסה?

לא כל החגורות שוות, אבל אל דאגה - אף אחד לא מנסה לזלזל בבטיחות שלכם. התשובות לשאלה זו עשויות להפתיע אתכם

דיילת חשפה את המקום הכי מטונף במטוס/@flightbae.b

האם אי פעם תהיתם מדוע הנוסעים במטוסים מקבלים חגורות בטיחות, בעוד שלטייסים ולאנשי צוות האוויר הנוספים יש חגורות בטיחות בעלות כמה רצועות?

לטייסים יש חגורות בטיחות בעלות חמש נקודות עיגון, בעוד שלדיילים ולדיילות יש חגורות עם ארבע נקודות עיגון. רק הנוסעים מסתפקים בחגורת בטיחות בעלת רצועה בודדת.

עם זאת, אין כל סיבה לדאגה, ואף אחד לא באמת מקל ראש בבטיחותם של הנוסעים. אתר Metro הבריטי מדווח כי על פי פרסום שעלה באתר התעופה Aerosavvy.com, רצועות המותן הללו נועדו לספק הגנה בעוד שגב המושבים בנוי באופן שמסייע לספוג היטב פגיעה פוטנציאלית ולבלום את גופו של הנוסע מלהגיע למהירויות מסוכנות - אם המטוס נעצר בפתאומיות. כלומר, חגורת המותניים היא רק חלק ממעטפת ההגנה הכללית.

וזו גם הסיבה לכך שתנוחת הישיבה הזקופה כל כך חשובה - היא מסייעת לצמצם את הסבירות שתפגעו בגב המושב שלפניכם בכוח כזה שיגרום לכם נזק. זאת בשל המרחק הקצר יותר בינכם לבין המושב שלפניכם.

דיילת עם חגורת בטיחות בטיסה. ShutterStock
יש סיבה להבדל. חגורות בטיחות של נוסעים (מימין) ושל דיילים (משמאל)/ShutterStock

למה לא חגורת בטיחות זהה לכולם?

באשר לאנשי צוות האוויר - להם יש חגורות בטיחות שמצד אחד מגנות על חלקו העליון של גופם ומצד שני, מאפשרות להם להיחלץ מהמושבים שלהם במהירות כדי לעזור לנוסעים במקרה הצורך.

לרתמות חמש הנקודות של הטייסים יש "רצועת צוללת" נוספת שעוברת בין רגליהם. רצועה זו נועדה לבלום היטב את גופם במקרה חירום ומגנה עליהם מהטחה מהירה בלוח הבקרה.

כעת נשאלת השאלה: מדוע לא לכולם יש את אותן חגורות בטיחות? בראש ובראשונה, חגורת הבטיחות הבודדת של הנוסעים משמעה מינימום טעויות ושגיאות בכל מה שקשור בסגירתה. הכל פשוט וקל ללא רצועות נוספות ושאר סיבוכים. בנוסף, חגורות מסוג זה מאפשרות נוחות גבוהה יותר. ויש עניין נוסף: תוספת של חגורת כתפיים בלבד בכל מושב ומושב, משמעה תוספת משקל משמעותית למטוס. ותוספת משקל היא כמובן גם תוספת למחיר כרטיס הטיסה. כך, מסתבר שיש לא מעט משתנים בסוגייה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully