וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת החייל באה לבקרו בחג, אז הוא הדריך אותה בכביש היפה בארץ

עודכן לאחרונה: 13.10.2022 / 9:21

טוראי תובל צנעני, שמשרת בכביש 10 שבנגב שסגור כל השנה למעט בחגים, לא הגיע הביתה לחג, אז משפחתו הגיעה אליו וזכתה גם לראות את "הילד", וגם למדריך טיולים שמכיר הכי טוב את הגזרה ונופיה המיוחדים

כל משפחה שילדיה משרתים בצבא מייחלת שיחזרו הביתה לחג, אבל רק בגזרה המיוחדת של חטיבת פארן במקום שהחייל יבלה את החג בבית - משפחתו יכולה לבלות את החג בשטח.

כמו בכל שנה בחגים, נפתח למטיילים כביש 10 שבנגב המערבי, אחד ממסלולי הטיול היפים בדרום. "מדריכי הטיולים" הטובים ביותר בציר זה, ומי שמכירים אותו כמו את כף ידם, הם הלוחמים המשרתים בגזרה. בסוכות השנה, טוראי תובל צנעני, לוחם בחיל השריון, העביר סיור למשפחתו שהגיעה לבקר אותו בציר.

מחפשים טיולים בסוכות? הכל בעמוד המיוחד בוואלה! תיירות:
סולו סוכות: מסלולי טיול בארץ שיהיו ריקים (יחסית) ממטיילים
קרוב לסוכה: כשכולם בטבע, קבלו הצעה ל-5 טיולים עירוניים
לאן בחג? כל הפעילויות והאטרקציות לילדים בחול המועד סוכות

משפחת צנעני בטיול בכביש 10. דובר צה"ל
אחד ממסלולי הטיול היפים בדרום. כביש 10/דובר צה"ל
משפחת צנעני בטיול בכביש 10. דובר צה"ל
כמו בכל שנה בחגים, כביש 10 נפתח למטיילים/דובר צה"ל
משפחת צנעני בטיול בכביש 10. דובר צה"ל
"אנחנו משפחה שאוהבת מאוד את הנוף המדברי". הצנענים/דובר צה"ל
משפחת צנעני בטיול בכביש 10. דובר צה"ל
משפחת צנעני ושני חבריו של תובל המשרתים בגזרה/דובר צה"ל

החייל שמר על משפחתו כשטיילה בציר

כביש 10 הוא אחד מהכבישים הארוכים והיפים בארץ, המתארך לאורך של 182 ק"מ ועובר במקביל לגבול ישראל-מצרים. תחילתו ליד הישוב כרם שלום בעוטף עזה וסיומו בצומת שקמה, ליד אילת, שם הוא מתחבר לכביש 12.

הכביש נמצא בשטח צבאי סגור לאורך השנה, אולם בשנים האחרונות פותח צה"ל בחגים חלק גדול מהכביש לרווחת האזרחים. הפתיחות נעשות בהתאם למצב הביטחוני ומפורסמות לכלל הציבור. במהלך הפתיחה שומרים חיילים על הציר כדי לאפשר לאזרחים לטייל בבטחה.

בין החיילים שנשלחו לשמור על המטיילים בחג נמצא טוראי תובל צנעני, תושב קריית גת, המשרת כתתוחן בחיל השריון. משפחתו של תובל הגיעה לטייל בציר ולחוות את השירות היומ-יומי שלו.

"החלטנו להגיע לטייל בציר לכבוד חג סוכות, אנחנו משפחה שאוהבת מאוד את הנוף המדברי", סיפרה מיכל אמו של תובל ללוואלה! תיירות. "מאוד התרגשתי כשהבנתי שתובל ישמור עלינו בזמן שאנחנו מטיילים בציר, זו גאווה ענקית. זה נותן לנו כהורים פרספקטיבה על החיים. אתה פתאום מבין שהילד שלך גדול ושומר על כולם, אתה לא זה שעוטף אותו יותר, אלא שהוא זה שמגן עליך ועל כל המטיילים באזור".

"בסוף, לשמור על המשפחה שלי זו הגאווה האמיתית", אומר טוראי צנעני. "אני גאה להיות לוחם ומרגיש שהעבודה שאנחנו עושים היא מאוד משמעותית, האחריות לשמור על האזרחים שמגיעים לציר היא שלנו".

משפחת צנעני בטיול בכביש 10. דובר צה"ל
הכביש נמצא בשטח צבאי סגור לאורך השנה/דובר צה"ל
משפחת צנעני בטיול בכביש 10. דובר צה"ל
"מאוד התרגשתי כשהבנתי שתובל ישמור עלינו בזמן שאנחנו מטיילים"/דובר צה"ל
כביש 10. דובר צה"ל
כביש 10 מתארך לאורך של 182 ק"מ/דובר צה"ל
משפחת צנעני בטיול בכביש 10. דובר צה"ל
"בסוף, לשמור על המשפחה שלי זו הגאווה האמיתית". טוראי צנעני/דובר צה"ל
משפחת צנעני בטיול בכביש 10. דובר צה"ל
העביר סיור למשפחתו שהגיעה לבקר אותו בציר. צנעני, הוריו ואחיו/דובר צה"ל

"נופים מדהימים שלא רואים בכל מקום"

"יש בציר נופים מדהימים שלא רואים בכל מקום, חיות יחודיות ונוף מדברי משוגע שמזכיר את חו"ל. ממש הייתי מוכן לעבור לגור פה", אומר צוריאל אביו של תובל, העובד כנהג תחבורה ציבורית.

בכביש 10 יש המון נקודות תצפית ומספר מסלולי טיול קצרים. המסלול תלוי בבחירת המטייל, שיכול להתפרס על שלוש-ארבע שעות טיול, תלוי במספר העצירות. חשוב להגיע עם אוכל ושתייה ומספיק דלק במכונית, מאחר ובציר אין אפשרות לרכוש דבר. במהלך הנסיעה בכביש, בתקופות שהוא פתוח, מוצבים חיילים באוהלים, מאבטחים את הכביש ומסייעים למטיילים בשאלות והמלצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully