וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סולו סוכות: מסלולי טיול בארץ שיהיו ריקים (יחסית) ממטיילים

עודכן לאחרונה: 11.10.2022 / 15:48

באמת? רק אתם והטבע בסוכות? עם קצת מזל, יש סיכוי לא רע שתצליחו לעמוד במשימה הזו. קבלו 8 מסלולי טיול לכל המשפחה, עם מכנה משותף אחד: הם עדיין לא מוכרים מדי

מעיין עין פלוטית/צילום: leo_reinwald, shiri1yardeni, lior.romano, Amitbacho, Shaharsegalescu

ארץ קטנה, מטיילים הרבה. את המשוואה הזו אי אפשר לשבור, בוודאי לא בחג הסוכות, שבו כל עם ישראל נוהר לטבע. מצד שני, ישנם מסלולי טיול שיהיו ריקים יחסית גם עכשיו. אופי אפילו ריקים לגמרי, אם ממש תגיעו מוקדם ותצטיידו בחופן של מזל. אז הנה לכם - סוכות סולו.

רק לפני שמתחילים, קחו בחשבון שאם אחת או יותר מההמלצות הללו מצאה חן בעיניכם, חובה להצטייד במפה (או באפליקציית ניווט שטח) וב"סיפור דרך" מפורט.

**יוצאים מהסוכה: היכנסו לעמוד טיולי סוכות המיוחד של וואלה! תיירות**

סוכות 2022: כל הפעילויות והאטרקציות לילדים בחול המועד סוכות
חג ללא תשלום: פעילויות חינם לילדים בחול המועד סוכות
לטייל בסוכות בלי פקקים: 10 אתרי טבע ליד העיר שלכם

שמורת טוף כרם מהר"ל: טיול געשי

עמוק מתחת לרדאר של מטיילים רבים, ממתין לכם מסלול טיול מעגלי חמוד וקל יחסית, במקום העונה לשם "שמורת טוף כרם מהר"ל". סלע הטוף הוא אותו מסלע שנולד כתוצאה בהתפרצויות געשיות שאירוע באזור זה לפני מיליוני שנים. באותה עת, הכרמל כולו היה שקוע מתחת לפני הים. הנוף של בקעת כרם מהר"ל, הניבט ממרומי הגבעה שבלב המסלול יהיה שווה את ההתנשפות הקלה. ובין לבין, תיחשפו למסלע האפור-שחור האדיר שמצוי בלב השמורה.

לדעת עוד: אורך המסלול 2.5 ק"מ (מעגלי). במקרה זה, הווייז לא יידע להכווין אתכם במדויק. פשוט סעו על כביש 7021 לעבר כרם מהר"ל, אבל לפני שמגיעים ליישוב חפשו בצד שמאל שלט ירוק המספר על השמורה. כאן מתחיל ונגמר המסלול.

שמורת טוף כרם מהר"ל בכרמל. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
מסלול טיול מעגלי חמוד וקל יחסית. שמורת טוף כרם מהר"ל בכרמל/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

אל חורבת מצד בשלוחת נווה אילן: גבוה מעל האוטוסטרדה

הכביש המהיר בין תל אביב וירושלים, שלצדו גם נוספה מסילת הרכבת, עשוי לעתים להשכיח את העובדה שאזור זה של הרי ירושלים טומן בחובו כמה פניני טבע. גבוה מעל הכביש מתנשאת שלוחת נווה אילן, המיוערת ברובה, המספקת הליכה נעימה, שפע של תצפיות נוף, אתרי פיקניק והמון ירוק בעיניים. בין האתרים המיוחדים יותר במסלול תמצאו את "מצפור לוקי" המרהיב, גבוה מעל העולם, גן הפסלים ליד חניון בני קפלן וגם חורבת מצד, שרידי מערך שמירה שחלש על הדרכים שחיברו בין ירושלים לשפלה. מכאן תוכלו לראות היטב את העיר מודיעין, ראשון לציון וערים נוספות בשפלה.

לדעת עוד: אורך המסלול כ-5 ק"מ (מעגלי) ורמת הקושי קלה פלוס (בינונית אם אתם עם ילדים קטנים). כתבו בווייז "כיכר רקפת נווה אילן", החנו, צעדו מערבה בשביל שחור ואתם בדרך הנכונה.

חורבת מצד נווה אילן. איל שפירא
הליכה נעימה, שפע של תצפיות נוף ואתרי פיקניק. שלוחת נווה אילן/איל שפירא

"הגלריה הירוקה - פארק דינה": אמנות בשדות

בין ארסוף לשפיים, מתחבא אוצר שחלקים ממנו נראים לעתים כהרף עין כאשר חולפים במהירות בכביש החוף הסמוך. במקום הקרוי "ארסוף קדם" (אל תתבלבלו עם היישוב ארסוף הסמוך), פועלת גלריית פיסול סביבתי באוויר הפתוח, בין שדות רחבי ידיים. "פארק דינה" מאכלס עשרות רבות של פסלים, מעשה ידיהם של אמנים מהארץ ומהעולם. היוזמה היא של בן המקום, דניאל מנהיים, לזכר רעייתו דינה. ניתן לנסוע ברכב בכביש הצר ובדרכי העפר שלצד הפסלים, ולעצור בכל פעם שרואים משהו שצד אל העין והלב שלכם. מומלץ עוד יותר כמובן לצעוד ברגל = המתחם עצמו מישורי ואינו גדול מדי.

לדעת עוד: המסלול קליל, וכמעט שאינו דורש הליכה. בווייז: "הגלריה הירוקה - פארק דינה". מידע מעניין על תולדות המקום באתר: https://www.greengallery.co.il/he/home.html

הגלריה הירוקה - פארק דינה. איל שפירא
חלקים ממנו נראים לעתים כשחולפים במהירות בכביש החוף. הגלריה הירוקה - פארק דינה/איל שפירא

חורבת בית לויה וגבעת גד: אוצר הפסיפס

על מה אתם חושבים כשאתם שומעים "דרום השפלה"? שום דבר מיוחד לא עולה לכם בראש? מעולה. זה אומר שכנראה גם בחג סוכות לא יהיה פה הומה מדי. למעשה, זהו חבל ארץ יפה שלא זוכה לרייטינג הראוי לו. נסו את חורבת בית לויה, שבה שרידי קדומים, מערות פעמון שילדים יעופו עליהן וגם פסיפסים שממתינים שתגלו אותם. יש פה לא מעט פסיפסים, אבל אין ספק שהיפה מכולם הוא זה שמציג סירת מפרש עם דייגים.

אחרי שסיימתם לחקור את חורבת בית לויה, קנחו בתצפית נוף פנורמית ממרומי גבעת גד הסמוכה. היא מתרוממת לגובה צנוע יחסית מעל פני הים (400 מטרים), אבל זה מרגיש הרבה יותר. מהפסגה תבחינו היטב בהרי יהודה, השפלה, גוש דן ואזור הר חברון.

לדעת עוד: בווייז "חורבת בית לויה". אם אתם עם רכב רגיל, סעו לאט ובזהירות בדרכי העפר. חורבת גד נמצאת בסמוך, וגם אותה ווייז מכיר. כאן תיאלצו להחנות ולטפס מעט. בכל מקרה, שני המסלולים קלים ובשניהם לא הולכים יותר מכמה מאות מטרים.

חורבת בית לויה. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
פינה בחבל ארץ יפה שלא זוכה לרייטינג הראוי לו. חורבת בית לויה/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

נחל קרקש ליד שדה בוקר: סמוי מן העין

בבוקר תגידו לילדים שנוסעים לנחל קרקש, והם מיד יסכימו רק בגלל השם המצחיק הזה. זהו מסלול קצר ופחות מוכר מחברו הסמוך, נחל חווארים. הוא ממתין לכם למרגלות מדרשת שדה בוקר. מחנים באתר קבר בן גוריון (מומלץ לבקר אחרי או לפני הטיול), צועדים לכיוון כביש 90 ויורדים בערוץ נחל קרקש, בלב נופים מדבריים יפים, שכנראה גם יהיו ריקים יחסית בסוכות. כאן גם תמצאו סוגי מסלע שונים - בצבעים שונים. יופי של טבע מדברי ישר לנשמה.

לדעת עוד: אורך המסלול 2 ק"מ אם הגעתם בשני רכבים או 3.5 ק"מ ברכב אחד. רמת קושי: בינונית (עלייה קשה בסוף, שנחסכת אם אכן באתם בשתי מכוניות). בווייז: "קבר בן-גוריון". אין לצעוד במסלול אם באזור יורד גשם או עומד לרדת גשם, בשל סכנת שיטפונות.

נחל קרקש. איל שפירא, מערכת וואלה!
מסלול קצר ופחות מוכר מחברו הסמוך, נחל חווארים. נחל קרקש/מערכת וואלה!, איל שפירא

נחל נעמן: פסטורליות בקריות

מסתבר שאפילו באזור הקריות, שכל-כולו אורבניות סואנת, אפשר למצוא טבע נהדר. קחו למשל את קריית ביאליק, שבה זורם לאטו נחל נעמן. פעם היתה באזור ביצה ענקית, וכל שנותר הוא הנחל העצל הזה, שחוצה את עמק זבולון. המסלול קליל ונגיש לעגלות ילדים, ולצד הנחל תמצאו פינות פיקניק, מתקני משחקים לילדים ושפע של צמחייה מקומית. גם תצפית על צבים רכים תהיה הפתעה נעימה, אם יהיה לכם מזל.

לדעת עוד: אורך המסלול כ-4 ק"מ, ברמת קושי קלה. המסלול קווי, אך ניתן לבצע אותו כמעגלי, תוך חזרה על חלקו. בווייז: "שביל נחל נעמן".

: נחל נעמן. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
אפילו באזור הקריות, שכל-כולו אורבניות, אפשר למצוא טבע נהדר. נחל נעמן/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

חורבת עקב: בקצה החוטם של הכרמל

בסופי שבוע ובחגים, גני הנדיב ממגנטים אליהם המוני מבקרים, וזו הזדמנות טובה לוותר על התורים או ההמולה (או יותר נכון, לשמור אותם לימים שקטים יותר), ולדלג לחורבת עקב הסמוכה. זהו טיול מהנה, בלי יותר מדי דרמות, שמספק מפגש עם שרידי קדומים וגם עם נוף נהדר מהאזור המכונה "חוטם הכרמל". החורבה עצמה, שממנו רואים היטב את הים, מהווה שריד לבית אחוזה שהוקף בחומה, מימי בית שני. בדרך תגלו המון פינות נעימות ומבודדות.

לדעת עוד: אורך המסלול כ-4 ק"מ (מעגלי). בווייז: גני הנדיב. מחנים ומחפשים שלט המפנה לחורבת עקב (סימון אדום).

חורבת עקב. איל שפירא
טיול מהנה, בלי יותר מדי דרמות. חורבת עקב/איל שפירא

מערות עין תמר ותצפית מהר סדום: מדבר בקטנה

אל תיתנו למילה "מסלול" להטעות אתכם, כי במקרה זה, מדובר בכמה מאות מטרים בלבד, מה שבהחלט מתאים למשפחות עם ילדים קטנים שרוצים לחוש את המדבר בקטנה. המסלול(ון) במערות עין תמר יפגיש אתכם עם מערות שאומצו בידי נזירים בני המאה השישית והשביעית לספירה. הם ביקשו להתנזר מחברה ולהקדיש את זמנם לתפילה, ואף חצבו פה ושם מערות בסלע.

אם אתם כבר כאן, השלימו את הסצנה עם טבילה לא מחייבת במעיין עין פלוטית הסמוך. המים עצמם חמימים יחסית, ומתאימים לטבילה סתווית. לקינוח - תצפית נהדרת, המומלצת במיוחד בשעות בין ערביים. את התצפית הזו תערכו מראשו של הר סדום, שברובו עשוי מלח.

לדעת עוד: אורך המסלול באזור המערות הוא כמה מאות מטרים בלבד. רמת קושי קלה. הגעה למערות עין תמר - מכביש 90 פנו לכיוון מזרח בכביש 2499 וחפשו שלט המכריז על שם המסלול (לא מופיע בווייז). עין פלוטית נמצא בהמשך הדרך, ומופיע בווייז. להר סדום - "הר סדום בווייז" (אם כי מומלץ להסתייע גם בשילוט בשטח).

ים המלח מהר סדום. Shutterstock, ShutterStock
מתאים למשפחות עם ילדים קטנים שרוצים לחוש את המדבר בקטנה. ים המלח מהר סדום/ShutterStock, Shutterstock

למסלולי טיול נוספים היכנסו ל"טיולים בארץ" בוואלה! תיירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully