וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בתיעוד הנדיר: דולפינים ממין עבשן קטלני במפרץ אילת

עודכן לאחרונה: 6.10.2022 / 9:00

מספר שעות לפני כניסת יום הכיפורים, זיהה פקח היחידה הימית באילת כעשרה פרטים של דולפינים ממין עבשן קטלני. "נכנסתי למים עם מצלמה, הלהקה הקיפה אותי וסרקה את גופי", הוא אומר. צפו בתיעוד המרגש והקשיבו לשריקות הסונאר של היונקים המיוחדים

דולפינים ממין עבשן קטלני במפרץ אילת/צילום: עומרי עומסי, רשות הטבע והגנים

כעשרה פרטים של דולפינים ממין עבשן קטלני, שדי נדיר לראות במפרץ אילת, ליוו את עומרי עומסי פקח היחידה הימית במרחב אילת ברשות הטבע והגנים, ממש לפני כניסת יום הכיפורים.

"במשך כשעה לוויתי עשרה פרטים של דולפינים ממין עבשן קטלני", הוא אומר. "בחרתי לשמור מרחק של כמאה מטרים מהלהקה והפלגתי במקביל להם, להפתעתי הרבה, הדולפינים בחרו להתקרב אלי בסמוך לחרטום אופנוע הים וגלי הירכתיים.

"הם שחו בצורה נינוחה והביעו בי הרבה עניין. בשלב מסויים עצרתי את האופנוע וכביתי את המנוע, הלהקה נשארה סביבי ויכולתי לשמוע אין ספור שריקות וסריקות סונאר. נכנסתי למים עם מצלמה, הלהקה הקיפה אותי למשך דקות ארוכות, סרקו את גופי והתקרבו לעברי מכיוונים שונים. לא חשתי בשום שלב באי נוחות, אך בשל העובדה שמדובר בחיות בר שאינן מביעות עניין בבני האדם כדבר שבשגרה, בחרתי לסיים את המפגש בכך שעליתי חזרה לאופנוע הים. חזרתי להפליג לכיוון דרום. הלהקה המשיכה ללוות אותי לאורך ההפלגה, עד שיכולתי לראות אותם מתכנסים לדבוקה צפופה וכך חצו את הגבול למצרים".

דולפין עבשן קטלני במפרץ אילת. עומרי עומסי, רשות הטבע והגנים
"הלהקה המשיכה ללוות אותי לאורך ההפלגה" אחד מלקהת העבשנים/רשות הטבע והגנים, עומרי עומסי
דולפין עבשן קטלני במפרץ אילת. עומרי עומסי, רשות הטבע והגנים
"יכולתי לשמוע אין ספור שריקות וסריקות סונאר"/רשות הטבע והגנים, עומרי עומסי
דולפין עבשן קטלני במפרץ אילת. עומרי עומסי, רשות הטבע והגנים
אחת לכמה שנים, אנו זוכים לביקור של יונקים ימיים גדולים ומרשימים. עבשן קטלני/רשות הטבע והגנים, עומרי עומסי

העבשנים מגיעים לגודל של כ-6 מטרים ולמשקל של טון וחצי

מרשות הטבע והגנים נמסר, כי אחת לכמה שנים, אנו זוכים לביקור קצר של להקת יונקים ימיים גדולים ומרשימים. סבירות גבוהה כי זאת אותה להקה. מדובר במין ממשפחת הדולפניים בשם עבשן קטלני. העבשנים מגיעים לגודל מרשים של כשישה מטרים ולמשקל של טון וחצי, מתאפיינים במבנה פנים יחודי ושיניים עבות במיוחד. ידועים כטורפים הניזונים בין היתר מיונקים ימיים קטנים אחרים. מפגש מרתק זה, התאפשר בהמשך לדיווח משחף בן עזרא, דוקטורנטית מהמעבדה הימית, שהבחינה בלהקה מהחוף.

"במפגש הזה זיהיתי לפחות שני זכרים, ארבעה נקבות שלהן גורים בשלב התפתחות מתקדם, ועוד פרט או שניים שלא הצלחתי לזהות את מינם. יש לנו טבע נפלא, לכבוד השנה החדשה, אני מאחל לכולנו שנה של שמירת טבע ותצפיות מרגשות נוספות", מוסיף עומרי.

דולפין עבשן קטלני במפרץ אילת. עומרי עומסי, רשות הטבע והגנים
"זיהיתי לפחות 2 זכרים, 4 נקבות שלהן גורים בשלב התפתחות מתקדם"/רשות הטבע והגנים, עומרי עומסי

ראיתם תצפיות מעניינות, או חיות בר במצוקה, דווחו למוקד הדיווחים של רט"ג 3639*.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully