וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמא מלמדת את הגור לנשום: צפו בדולפינים המיוחדים שהגיעו לאילת

עודכן לאחרונה: 13.2.2022 / 14:09

במהלך פיקוח של פקחי שמורת האלמוגים, נראתה להקה של דולפינים שזוהו כמין דולפינן ים סופי. הלהקה תועדה באמצעות רחפן מול חוף הנסיכה באילת. בין חמשת הדולפינים ניתן לראות אמא בוגרת המלווה פרט צעיר ומסייעת לו לעלות לנשום

דולפינים ותמנון במפרץ אילת/צילום: זיו רגב

אורחים בים האדום במפרץ אילת: להקה של חמישה דולפינים, שזוהו כמין דולפינן ים סופי, הגיעה לביקור במימיה של עיר הקיט הדרומית הבוקר (ראשון), ותועדו באמצעות רחפן מול חוף הנסיכה באילת.

לפי דפנה פינגולד, ביולוגית ימית ומרכזת תצפיות יונקים ימיים בים האדום, בים האדום ישנם 16 מיני יונקים ימיים (לוויתנאים). 13 הם מיני לוויתני שיניים וביניהם גם מיני דולפינים. הדולפינן הים סופי Indo pacific bottlenose dolphins (Tursiops aduncus) הינו תת-מין של הדולפינן המצוי (bottlenose dolphin) ולעיתים קשה להבחין בהבדלים ביניהם ללא תצפית מאוד מקרוב. "ישנם הבדלים בתצורת הראש ובצבעוניות, אך ההבדל הברור ביותר הוא שפרטים בוגרים מפתחים כתמיות באזור הבטן", היא אומרת.

דולפינים דולפינן ים סופי במפרץ אילת. נוי כהן, רשות הטבע והגנים
הדולפינים באילת, הבוקר/רשות הטבע והגנים, נוי כהן

יש גם דיווחים של להקות עד 300 פרטים

עוד מוסיפה פינגולד, כי אזור המחייה הכללי של הדולפינן הים סופי הוא באזורים טרופיים עד חמים-ממוזגים של האוקיינוס ההודי ומערב האוקיינוס השקט, מדרום אפריקה ועד למפרץ עדן והים האדום.

מין זה נצפה בעיקר בקירבת החוף וזה כנראה אזור המחייה המועדף עליו, במים רדודים יחסית. העדפתו למים רדודים אינה כה ברורה במפרץ אילת/עקבה, משום שזהו גוף מים אשר המים העמוקים קרובים לחוף. מבנה הים האדום הוא כזה שהמים העמוקים קרובים מאוד לחוף ולכן באזור זה ניתן לראות את המין הזה גם במים העמוקים. דיווחים על להקות של דולפינן ים סופי מדווחות לאורך כל הים האדום, מפרץ אילת/עקבה וסואץ. להקות נצפו גם באזור תעלת סואץ עצמה.

גודל ממוצע של להקות ממין זה נע בדרך כלל בין 50-2 פרטים, אך יש דיווחים של להקות עד 300 פרטים. הימצאות של גורים מהמין הזה נצפים לאורך כל השנה, ובאופן כללי, המצאות של גורים מעידה על נוכחות של מזון ובריאות האזור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דולפינים ותמנון במפרץ אילת/צילום: זיו רגב

חן טופיקיאן מנהל שמורת האלמוגים ברשות הטבע והגנים, אמר: "אלו בדיוק הרגעים בעבודתנו שממלאים את הלב. חשוב מאוד במידה ואתם נתקלים בדולפינים, ליהנות מהתצפית אך לא לגעת או להתקרב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully