וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפיקה, לפני הפוך: אתרי קמפינג בחינם לסוכות

עודכן לאחרונה: 29.9.2022 / 13:16

רגע לפני שמגיע החורף, ובמיוחד לחג סוכות, קבלו 8 הצעות לקמפינג חינמי בצפון, במרכז ובמדבר. נכון, לא תמיד יש שירותים, אבל הקירבה לטבע מפצה על הכל

קמפינג בפארק תמנע/צילום: עדו שחם עריכה: רן צימט

העצה הכי טובה שנוכל לתת לכם לקראת היציאה לקמפינג בחניוני לילה חינמיים, אינה קשורה באריזה נכונה או בשיטה גאונית למקלחת שטח מאולתרת. העצה הטובה ביותר היא פשוט להגיע מוקדם, וכמובן בשעות האור. כך תוכלו לתפוס את המקום הכי טוב לקמפינג, וגם להיכנס לאווירה באיזי. אז במיוחד לסוכות - שמונה חניוני לילה מומלצים בחינם. רק שימו לב שבחלקם כלל אין שירותים, וממלקחות תוכלו לשכוח. אם כבר טבע - אז שיהיה טוטאלי.

כל הטיולים, המסלולים והאטרקציות לסוכות 2022

חניון העיקול הר מירון

יש מי שקוראים לו "העיקול" ויש מי שמכנים אותו "הפיתול". הסיבה היא כי חניון הלילה החביב הזה מצוי בשיאו של עיקול חד להפליא בדרך העולה לצפת, על כביש 886 - מה שמאפשר גישה קלה ונוחה ברכב. החניון עטוף כולו בירוק גלילי ומציע חיבור בלתי אמצעי עם הטבע - זהו חניון רחב ידיים שיכול להכיל מספר גדול מאוד של אוהלים ומטיילים. הוא גם נמצא על שביל ישראל - מה שהופך אותו לפופולרי עוד יותר. במקום יש שולחנות אבן וברזי מים.
הגעה: "חניון העיקול" בווייז.
טיול בוקר: מסלולים בנחל עמוד (בתשלום), מסלול נחל מירון, טיול בוקר בסמטאות צפת או יער ביריה.

נחל מירון. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
נחל מירון/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

חניון גוונים במכתש רמון

בשעה שהמוני בית ישראל ממלאים את חניוני הלילה המוסדרים במדבר בכלל ובמכתש רמון בפרט, נסו את החניון של נחל גוונים, בלב המכתש. נכון לא יהיה פה ריק, אבל החניון רחב-ידיים (שמתאים לעד 600 לנים) ותמיד אפשר למצוא פינה נעימה ולהתחבר למדבר ולשמי הלילה זרועי הכוכבים. תביאו אתכם הרבה מים כי אין פה ברזים. יש שירותים אקולוגיים וגם אזורים מותרים להבערת מדורה. ניתן להגיע גם ברכב פרטי.
הגעה: "חניון לילה נחל גוונים" בווייז.
טיול בוקר: כל מסלולי מכתש רמון, כולל פרסת נקרות, הר ארדון (למשפחות אוהבות לכת), טיול רכוב ומומלץ בגן לאומי צבעי מכתש רמון, "המנסרה" ועוד.

ציר צבעי הרמון במכתש רמון. ערן שפי, תמונות גולשים
ציר צבעי הרמון במכתש רמון/תמונות גולשים, ערן שפי

חניון לילה חולות צבעוניים המכתש הגדול

אתר החולות הצבעוניים שבמכתש הגדול עשוי להפתיע: רבים מהמטיילים המגיעים לכאן נוהגים להתענג על גווניו הרבים של הנוף הגיאולוגי הייחודי, וגם למלא בקבוקי זכוכית שקופים, אבל אינם מודעים לעובדה שמדובר גם באתר לינת שטח. הוא מציע לינה מדברית צנועה ומבודדת, לצד חוויית טבע עוטפת. אם תקדימו, תזכו למקם את האוהל שלכם למרגלות אחד העצים שיעשו לכם צל בבוקר. יש כאן ברזי מים וגישה נוחה לרכב.
הגעה: "חולות צבעוניים המכתש הגדול" בווייז.
טיול בוקר: אין כמו להתעורר מול הנוף המדברי ולהסתער על אתרי החולות הצבעוניים. מומלץ גם טיול זריחה (או סתם טיול בוקר) במסלול המעגלי הסמוך "סנפיר קטן". אפילו לא צריך רכב כדי להגיע אליו.

חניון החולות הצבעוניים המכתש הגדול. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
חניון החולות הצבעוניים במכתש הגדול/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

חניון לילה הר כרמילה

חניון קטן יחסית בהרי ירושלים, בלב אזור שבו אין ממש שפע של אופציות קמפינג ראויות לשמן. הוא נטוע בלב אזור מיוער (הגעה מיער הקדושים), במקום שבו עוברים מסלולי טיול רבים, כולל מסלולי אופניים - מה שהופך אותו למומלץ למשפחות חובבות רכיבה. יש בו שולחנות פיקניק ואין מים זורמים, וגם לא מקלחות, שירותים וחיבור לחשמל. מצד שני - יש המון טבע ואוויר צלול.
הגעה: "חניון לילה הר כרמילה" בווייז.
טיול בוקר: טיול רכוב בדרך בורמה, שבילי טיול בשמורת טבע עדולם (חורבת מדרס, חורבת עתרי וחורבת בורגין).

חורבת מדרס. איל שפירא, מערכת וואלה!
חורבת מדרס/מערכת וואלה!, איל שפירא

חניון הרועה

חניון הרועה שבר הנגב קרוי על שם רועַה (בלשון נקבה), ולא כפי שרבים סבורים. הוא מנציח את שמה של ברברה פרופר, ממייסדות קיבוץ שדה בוקר. הוא נושק לכביש 40 - מה שמאפשר גישה פשוטה עם הרכב (אך מצד שני, בלילה תשמעו כלי רכב חולפים). החניון גדול ויפה, יש בו המון עצי אשל, וכן שולחנות פיקניק, סככות, ברזי מים ואפילו מתקני משחקים לילדים. וכמובן - מדובר בבסיס יציאה מצוין לטיולים ברחבי הר הנגב. יש כאן שירותים, אבל אין מקלחות ונקודות חשמל.
הגעה: "חניון הרועה" בווייז.
טיול בוקר: נחל חווארים (נדרשים שני רכבים), תצפיות באחוזת קבר בן גוריון, טיול קליל בגן לאומי עין עבדת (בתשלום).

חניון הרועה בנגב. יעקב שקולניק, קק"ל, מערכת וואלה! NEWS
חניון הרועה/מערכת וואלה! NEWS, יעקב שקולניק, קק"ל

חניון רקית

כשכולם ממלאים את חניון האגם הסמוך (אופציה מעולה בפני עצמה, בימים רגועים יותר), זה הזמן שלכם לטפס לצד הכרמל אל חניון רקית. הוא צופה לעבר מרחבי הכרמל ומישור החוף, ומציע קירבה אינטימית יותר לטבע. החניון ממוקם בלב חורש, ובו ברזיות ושירותים, כמו גם שולחנות פיקניק. ונוף מנצח, כבר אמרנו?
הגעה: "חניון רקית" בווייז.
טיול בוקר: דילוג של שתי דקות לחורבת רקית הסמוכה, מסלול טיול בנחל אורן.

חניון רקית בפארק הכרמל, 29 במאי 2020. אייל כהן רשות הטבע והגנים, אתר רשמי
חניון רקית/אתר רשמי, אייל כהן רשות הטבע והגנים

חניון שריגים

חניון הלילה שריגים מצוי בשטחו של פארק בריטניה, אי ירוק ענקי בלב הארץ שמציע בריחות לכל מצב רוח ואופי - ממטיילים נמרצים ועד סתלבטנים חובבי מנגל. זהו בסיס יציאה מצוין לטיולים ולמסלולי תצפיות בשבילי הפארק. יש לצדו גם מתקני נופש ושפע של פינות נסתרות עוטפות אותו מכל עבר. יש בו ברזי מים ושירותים, כמו גם גישה נוחה לרכב.
הגעה: "חניון שריגים" בווייז.
טיול בוקר: מסלולי טיול בפארק בריטניה, בהם תצפית נוף בתל עזקה והמסלול המעגלי "שביל הבורות והבארות".

פארק גורן

פארק גורן שבגליל המערבי הוא מרחב יפה המתנשא גבוה מעל ערוצו של נחל כזיב, והוא בעיקר מהווה בסיס יציאה מצוין לטיולים באזור. במקום מספר חניונים (יש שילוט ברור) אך המומלץ ביותר הוא חניון המצפור. נכון, בלילה הכל חשוך, אבל אם הגעתם בשעת בין ערביים, אין כמו להתמקם מול הנוף היפה המשקיף אל מבצר מונפורט. בכל חניון יש ברזייה, ובחלק מהם שם שירותים. הגישה ברכב קלה.
הגעה: "פארק גורן" בווייז.
טיול בוקר: נחל כזיב (מסלול קווי ארוך), מערת קשת, אתר ראש הנקרה (בתשלום), מבצר מונפורט.

קמפינג בפארק גורן. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
פארק גורן/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully