וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחלל, במים או בקוטב: החופשות הכי אקסטרים בעולם

עודכן לאחרונה: 15.9.2022 / 17:28

הכי רחוק מבטן-גב במלון "הכל כלול": טיסה לחלל בכדור פורח, ירידה בצוללת אל שרידי הטיטאניק, טיפוס לפסגת ההימלאיה או הפלגה מאתגרת אל הקוטב הדרומי. תיירות האקסטרים הופכת להיות פופולריות יותר. והמחירים? השמים הם הגבול, אבל אפשר למצוא מציאות

בקרוב: גם אתם תוכלו לצלול אל שרידי הטיטאניק/צילום: Expeditions OceanGate

הדלאי לאמה נהג לומר "פעם בשנה, לכו למקום שמעולם לא הייתם בו". אין ספק כי העידן החדש של התיירות מוסיף לרשימה הפוטנציאלית מקומות רבים נוספים. למעשה, מהחלל החיצון ועד למעמקי הים - התיירות מגיעה כעת אל ה"קצוות" של כדור הארץ.

ובעוד שהחוקרים ממשיכים לחשוף כל העת תגליות פורצות דרך באזורים הללו, הרי שאותם יעדים הופכים להיות נגישים יותר לאדם הממוצע. או לפחות, לאדם הממוצע שיש לו עשרות אלפי דולרים בצד. הניו יורק פוסט מספר על כמה מהיעדים המרתקים הללו.

"Orion Span" תחנת חלל אורורה. Orion Span, אתר רשמי
החלל הופך להיות יותר נגיש מבעבר. תחנת חלל של "Orion Span"/אתר רשמי, Orion Span

טיסות לחלל: 50,000 עד 55 מיליון דולר

עד לפני זמן לא רב, בנאס"א לא ראו זאת בעין יפה, אך כעת גם בסוכנות החלל האמריקנית מביעים תמיכה בענף תיירות החלל ההולך ומתפתח. "המסלול הנמוך סביב כדור הארץ נגיש כעת יותר בעבור אנשים רבים, שיוכלו לחוות את נפלאות החלל", צייץ בטוויטר ביל נלסון, מנהל נאס"א, שהצטרף לפני כמה עשרות שנים לטיסה במעבורת החלל האמריקנית, בעת שכיהן כחבר קונגרס.

כיום ישנן מספר חברות גדולות המציעות לציבור הרחב מושבי טיסה לחלל, בהן Blue Origin של ג'ף בזוס, Virgin Galactic של ריצ'רד בראסון ו-SpaceX של אילון מאסק. אבל הנה עוד כמה אפשרויות זמינות.

World View: טיסות לחלל (בגובה נמוך) באמצעות כדור פורח צפויות לצאת לדרך בשנת 2024. הן יימשכו 12-6 שעות ומחיר הכרטיס יעמוד על 50,000 דולר למושב.

Space Perspective: טיסות יוקרה ייחודיות בכדור פורח חללי שנרשם כפטנט. בשונה מחללית, כאן לא חווים כל פיצוץ - הכל שקט ורגוע. טיסות ראשונות צפויות לצאת בשנת 2024. המחיר: 125,000 דולר למושב.

Virgin Galactic: החברה מציעה טיסות של 90 דקות החל משנת 2023. מחירי הכרטיסים הללו עלו ל-450,000 דולר לאחר שבעל החברה, ריצ'ארד ברנסון, טס בעצמו לחלל בקיץ שעבר.

Blue Origin: ללקוחות החברה מוצע לצאת מהאטמוספירה לגיחות של 10 דקות אל תחום החלל. נכון לעכשיו, מחירי המושב במשגר New Shepard עדיין לא פורסמו.

SpaceX: כאן כבר מציעים לכם את החוויה שחווה אסטרונאוט אמיתי, עם שהות של שבוע על סיפונה של תחנת החלל הבינלאומית. המושבים במשימה הראשונה עלו 55 מיליון דולר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
המטוס של Virgin Galactic. Virgin Galactic, ShutterStock
המטוס של Virgin Galactic/ShutterStock, Virgin Galactic

צלילות במעמקי הים: 45,000 עד 250,000 דולר

למרות שרוב מרחבי האוקיינוסים אינם מוכרים עדיין לאדם, הרי שיש אלמנט אחד שכולם מכירים: שרידיה של הטיטאניק. חברת OceanGate Expeditions מציעה ירידה בצוללת אל אוניית הרפאים ההיסטורית תמורת 250,000 דולר. בנוסף, ניתן לצאת במשלחות גם לאתרי מעמקים נוספים. כך למשל, מסע בצוללת אל קניון הדסון (Hudson Canyon) , אחד הקניונים התת-ימיים הגדולים בעולם. צפו לגלות סביבכם שפע מסחרר של יצורים ימיים. המחיר: 45,000 דולר.

ספינת הטיטאניק. צילום מסך, צילום מסך
אפשר להגיע עד שרידיה. הטיטאניק/צילום מסך, צילום מסך

טיפוס להר האוורסט: 30,000 עד 160,000 דולר

ממעמקי הים ועד למקום הגבוה על פני כדור הארץ: הר האוורסט, המתרומם לגובה של 8.848 מטרים מעל פני הים. כאן יש לציין שגם אם יש לכם את כל הכסף שבעולם, הדבר בהחלט לא מבטיח שתעמדו במשימה. למעשה, רק כמה מאות אנשים בשנה צולחים את הטיפוס המפרך לפסגה, ולפי הדיווחים מדי שנה נהרגים חמישה מטפסים בממוצע במהלך המסע המסוכן.

אם אתם בעניין, קחו בחשבון שעלות הציוד וההדרכה מתחילה בכ-30,000 דולר ועשויה להגיע גם ל-160,000 דולר. עם זאת, ברוב המקרים יספיקו לכם 45,000 דולר.

אם אתם חוששים מהדרך או שאינכם יכולים לעמוד במשימה הזו, ניתן עדיין לקבל טעימות מהאוורסט, בדמות הצטרפות למשלחות העולות אל מחנה הבסיס של ההר (הבייס קמפ), שניצב בגובה של קצת יותר מ-5,000 מטרים מעל פני הים. חברות ידועות המתמחות במשלחות מסוג זה הן Intrepid Travel ו-Nepal Hiking Team, המציעות טרקים במחירים שמתחילים בקצת פחות מ-2,000 דולר לאדם.

מטפסים מעפילים אל פסגת האוורסט בנפאל, 29 במאי 2019. AP
מטפסים מעפילים אל פסגת האוורסט בנפאל/AP

משלחות לקוטב הצפוני והדרומי: 7,775 דולר ומעלה

כיום ניתן להצטרף בקלות יחסית למשלחות הן לקוטב הצפוני והן לאנטארקטיקה. עם זאת, גם הטיולים הללו אינם מיועדים לבעלי לב חלש. רוב המשלחות לאנטארקטיקה יוצאות מאושואיה (Ushuaia) שבארגנטינה, העיר הדרומית ביותר בעולם. הן ייקחו אתכם דרך מעבר דרייק (Drake Passage), אחד ממצרי הים הבוגדניים ביותר בעולם. ועד שבכלל מגיעים אל היעד, מפליגים במשך שלושה ימים.

חברת Intrepid Travel מציעה את האפשרות המשתלמת ביותר בתחום, עם חבילות שמתחילות ב-7,775 דולר. חברת Quark Expeditions מציעה מגוון הפלגות וטווחי מחירים, הנעים בין 8,260 ל-28,990 דולר. חברת Viking Cruises מציעה אף היא טווחי מחירים שונים, בהתאם לחבילה. אלו מתחילים ב-13,995 דולר ועד של 49,995 דולר.

Quark Expeditions מציעה גם משלחת לקוטב הצפוני, היוצאת מהלסינקי שבפינלנד. המחיר אינו מפורסם אך כדאי לדעת כי אחת האופציות להגעה אל היעד נערכת באמצעות כדור פורח, המרחף לאטו מעל נופי המרחבים הקפואים של הקוטב.

חצי האי האנטארקטי. Shutterstock, ShutterStock
אפשר להגיע גם באמצעות כדור פורח. אנטארקטיקה/ShutterStock, Shutterstock

קרוזים ברחבי העולם: 19,499 דולר ומעלה

ובכן, כאן לא ממש מדובר בחופשת אקסטרים שתיקח אתכם עד הקצה, אבל מצד שני - היא תאפשר לכם להיווכח עד כמה העולם שלנו רחב-ידיים. ההמלצות הבאות מדורגות הכי נמוך בסולם ההרפתקאות המסוכנות, אבל הן בהחלט מרגשות. הנה כמה הצעות לקרוזים מומלצים.

Princess Cruises: חברת הקרוזים פרינסס מציעה שיט של 111 יום שמתחיל ומסתיים בלוס אנג'לס. המחיר לחדרים פנימיים מתחיל ב-19,499 דולר.

Viking: מסלול זה, הנמשך 138 יום, מתחיל בפלורידה ומסתיים בלונדון. המחירים מתחילים ב- 54,995 דולר, אך ניתן למצוא קרוזים קצרים וזולים יותר.

Royal Caribbean: חברת רויאל קריביאן (שלאחרונה הפכה גם את נמל חיפה לאחד מנמלי הבית שלה) מציעה קרוז ארוך במיוחד הנמשך 274 יום. המחיר מתחיל ב-59,999 דולר לאדם, אך ניתן לצאת רק חלק מהמסלול העולמי ובכך להוזיל את העלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully