וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים מאשימים: התיירים מייבאים חיידקים לאנטארקטיקה

תיירות היוקרה התפתחה ביבשת המבודדת, הניקיון לא נשמר וכך החלו להימצא זני חרקים שמעולם לא היו בה. חיידק נדיר שמסכן ציפורים ובני אדם התגלה בצואת פינגווינים, וגם נגיף הקורונה הגיע לביקור

אנטארקטיקה - שנה על הקרח/Antarctica- A Year on Ice Teaser Trailer

אנטראקטיקה ידועה כמקום מבודד ואקזוטי, בו אף אדם אינו מתגורר בקביעות והגישה האנושית אליו די מוגבלת. אבל בשנים האחרונות חל שינוי דרמטי, תעשיית תיירות היוקרה התפתחה בקרב בעלי הממון, חברות מסחריות פלשו ויחד איתן הגיעו גם מינים פולשים שלא זוהו ביבשת הקרה מעולם. לפי מחקר חדש, התופעה הזו מאיימת על בעלי החיים ועל המערכות האקולוגיות באנטארקטיקה.

מאז גילויה במאה ה-19, אנטראקטיקה שימשה בעיקר למטרות מחקר שכן מעט מאוד היה ידוע על הגיאולוגיה והאקולוגיה בקוטב הדרומי. לטענת חוקרים, היבשת הזו איבדה את הקסם הבתולי שלה בשל מגע יד אדם.

המבקרים ככל הנראה לא מנקים את בגדיהם וכך מייבאים כתשעה זני חיידקים כל אחד. עד כה, נמצאו במערכות האקולוגיות באנטראקטיקה כ-11 מינים חסרי חוליות, כולל קרדית, קפזנב וחרקים אחרים. בנוסף, התגלו עשבי אחו ועשבים אגרסיביים שמסוגלים לעמוד בפני כיסוח והקפאה.

שני פינגווינים עומדים על גוש קרח במזרח אנטארקטיקה, 2010. רויטרס
גם הפינגווינים בסכנה/רויטרס

מיליוני החיידקים שאנשים נושאים עמם, הביאו לקוטב גם את הקורונה. הנגיף זוהה לראשונה בדצמבר 2020, למרות כמה פרוטוקלי הגנה שהונהגו שם. בנוסף, נמצא לאחרונה בצואה של פינגווינים חיידק נדיר שיכול להדביק ציפורים וגם בני אדם.

להשפעת התיירים ניתן להוסיף גם את שינויי האקלים, שסביר להניח שהנסיעה עתירת הפחמן ליבשת המרוחקת רק מחריפה. אנטראקטיקה כבר מתמודדת עם אובדן קרח ים, עלייה במהירות זרם האוקיינוס הדרומי המקיף אותה וקיימת אפשרות לקריסה של קרחון תווייטס שעלולה להשפיע על קווי החוף ברחבי העולם.

בהמלצות המחקר, הוצע לקבוע כללים להתמודדות עם נזקים אקולוגיים אפשריים כדי להגן על מה שרבים מחשיבים כשממה האחרונה של כדור הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully