וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרשמה בעיצומה: בניית המלון הראשון בחלל יוצאת לדרך

חוויית אירוח שלא מהעולם הזה ממתינה למי שיבלו חופשה במלון הראשון בחלל. מומלץ לשבור חסכונות, כי המחיר מתחיל ב-9.5 מיליון דולר לאדם

אתר רשמי

בווידאו: טיסות לחלל ב-150 אלף דולרים

יש מי שמצפים כבר שנים רבות להימנות עם תיירי החלל הראשונים ולצאת לחופשה חלומית במסלול ריחוף מעל הכוכב הכחול שלנו. כעת, החלום הזה קרוב למימוש.

ביום חמישי האחרון, במהלך כנס תעשיית החלל Space 2.0 שנערך בסן חוזה שבקליפורניה, הציגה חברת Orion Span את מלון החלל הראשון שלה: Aurora Station, הקרויה על שם אלת השחר מהמיתולוגיה היוונית. הצגת תחנת החלל לוותה גם בהכרזה על פתיחת ההרשמה הרשמית לחופשות חלל עתידיות.

למרות שהכרזה זו נשמעת מעט הזויה, יש לציין כי החברה אינה היחידה שעוסקת במיזמי תיירות חלל. לאחרונה הכריזה חברת ביגלו אירוספייס (Bigelow), בראשות המיליארדר רוברט ביגלו, כי תקים מלון בתחנת חלל עד לשנת 2021. תחנה זו תעשה שימוש ברכיבי תעופה מתנפחים.

16 זריחות ביממה

חברת Orion Span תציע תחנת חלל מודולרית שבה יוכלו לשהות בעת ובעונה אחת שישה בני אדם (ארבעה אורחים ושני אנשי צוות). הם ישהו בה 12 יום, בעודם מקיפים את כדור הארץ בגובה של כ-320 קילומטרים (גובה המוגדר כ"מסלול לווייני נמוך").

באופן זה, ישהו האורחים באפס כבידה, יצפו מגבוה בזוהר הקוטב ואף ייקחו חלק בניסויים מדעיים בכל הקשור לגידול צמחים למזון בחלל. יש לציין כי ה"מלון" ישלים סיבוב סביב כדור הארץ מדי 90 דקות, מה שיאפשר לאורחים לצפות ב-16 זריחות ושקיעות מדי 24 שעות.

כמובן, חוויה כזו, של פעם בחיים, בהחלט לא תהיה זולה, והמחיר מתחיל ב-9.5 מיליון דולר לאדם. כדי להיכנס לרשימת ההמתנה, יש צורך להעביר לחברה פיקדון של 80,000 דולר (שיוחזר כמובן אם לא תצאו למסע).

ברגע שתחנת החלל תימצא לקראת שלב ההפעלה שלה, החברה תיצור קשר עם המזמינים שברשימת ההמתנה, כדי לתאם את מועדי ההמראה. היא אמורה להיות מוכנה בסוף שנת 2021, והאורחים הראשונים יוכלו להמריא לחופשתם כבר בשנת 2022.

פרנק ברגר, מייסד חברת Orion Span אומר כי מחיר זה נחשב נמוך יחסית למחיר ששולם על ידי אנשים פרטיים במטרה להגיע לחלל. "פיתחנו את תחנת החלל 'אאורה' כדי שתשמש כיעד ביקור מובנה בחלל, שזוהי בעצם מטרתו. כך, אנשים יוכלו להגיע לחלל מהר יותר ובזול יותר מבעבר. וכל זאת, תוך יצירת חוויה בלתי נשכחת".

עוד באותו נושא

קפיצה לנ?גה? וויקנד במאדים? תיירות החלל של נאס"א

לכתבה המלאה

קורס מזורז - ואתם בחלל

כדאי לדעת כי החברה אף פישטה את תהליך הכנת האורחים לקראת הנסיעה לחלל. אם בעבר, תהליך מסוג זה ארך כשנה, הרי שכאן מבטיחים תוכנית הכנה של כשלושה חודשים בלבד. התוכנית כוללת קורס תיאורטי שנערך און-ליין, ולאחריו קורס מעשי במתקן אימון שנמצא ביוסטון שבטקסס.

מעבר להיותה מלון, תשמש תחנת החלל כמרכז ניסויים מדעיים עבור סוכנויות חלל, חברות וארגונים שונים. מדובר בניסויים הנערכים בחוסר כבידה. בשלב מאוחר יותר, אף יוזמנו חוקרים להתגורר בתחנה למשך תקופה מסוימת, בכדי לבצע בה את ניסוייהם. "זה יהיה 'הבית המשותף' הראשון בחלל", מוסיף ברגר.

אגב, אם המחיר של 9.5 מיליון דולר מעט גדול עליכם, כדאי לדעת כי מלון שנגרי-לה בסינגפור מציע אלטרנטיבה מעניינת: סוויטת אירוח בסגנון חללי, שמחירה 488 דולר ללילה. ואם אתם ממש בעניין של חלל עתידני, המתינו לפתיחת "מלון מלחמת הכוכבים" שייפתח בדיסני וורלד בשנת 2019.

  • עוד באותו נושא:
  • מלון
  • חלל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully