וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זאגרב ואתונה בראש: התמורה הגבוהה ביותר לכסף באירופה

עודכן לאחרונה: 26.7.2022 / 7:38

מחקר חדש דירג את 14 היעדים האירופיים שמספקים את התמורה הגבוהה ביותר לכסף. הממצאים מעידים כי ישנה מגמה גוברת של ביקוש ליעדים פחות צפופים ויותר אותנטיים. מה זה אומר על פריז ולונדון?

בווידיאו: יוון, תמיד מחדשת ומיוחדת/לשכת התיירות של יוון

אתונה, בירת יוון ויעד אהוב במיוחד על ישראלים, ניצבת במקום השני מבין היעדים באירופה שמציעים את התמורה הטובה ביותר לכסף, כך לפי מחקר חדש שמפרסם בימים אלו ומתייחס לנתוני חודש יוני 2022.

המחקר, שנערך בידי חברת המחקר מבריאן (Mabrian) המתמחה בענף התיירות, דירג את היעדים באירופה לפי מספר פרמטרים, מה שיצר רשימה של 14 יעדים מובילים. הפרמטרים כלל את הקישוריות ליעד (מבחינת טיסות), את מחיר הלינה הממוצע בבתי מלון ואת שביעות הרצון של המבקרים והתפיסה שלהם את היעד. באשר לפרמטר הראשון, נבחנו בין השאר מספר המושבים בטיסות סדירות לכל יעד ומספר הערים והמדינות שלאותו יעד יש קשר תעופתי ישיר עמן. באשר לתפיסת המבקרים את היעד, נבדקו פרמטרים כגון תחושת הביטחון בכל יעד, מזג האוויר והיצע האטרקציות התיירותיות.

אתונה. ShutterStock
מקום שני כיעד המשתלם כלכלית באירופה. אתונה/ShutterStock

זאגרב בראש

על פי הדירוג, היעד שהציע את התמורה הטובה ביותר לכסף הוא זאגרב, בירת קרואטיה. למרות העובדה שהוא ממוקם במקומות האחרונים מבחינת קישוריות אווירית, הרי שיעד זה מתהדר ברמת שביעות רצון גבוהה מאוד ברוב התחומים שנבדקו.

אל המקום השני הגיעה כאמור אתונה, שלה קישוריות אווירית טובה יותר מזו של זאגרב, אך מחיר לינה ממוצע מעט גבוה יותר.

לובליאנה, בירת סלובניה, הגיעה למקום השלישי. מחירי הלינה בה תחרותיים במיוחד, כמו גם רמת שביעות הרצון. עם זאת, הקישוריות האווירית שלה מוגבלת יחסית. עיר נוספת בקרואטיה שתופסת מקום מכובד בדירוג היא דוברובניק (מקום תשיעי), עם רמות שביעות רצון גבוהות מאוד. עם זאת, מחירי הלינה בה יקרות יחסית, וגם הקישוריות האווירית מוגבלת.

לדברי קרלוס סנדרה, מנהל המכירות והשיווק של חברת המחקר מבריאן, ישנה מגמה גוברת של ביקוש ליעדים פחות צפופים ויותר אותנטיים. "מסיבה זו, מדינות כמו קרואטיה וסלובניה ובירותיהן מהוות יעדים מוערכים מאוד, בשל האיזון שלהן בין יעד המציע ביטחון, היצע של פעילויות ומחיר ממוצע מאוד אטרקטיבי", אמר.

עוד בוואלה!

הבריחה להרים: חופשת הקיץ המפנקת במקום שאתם לא מכירים

לכתבה המלאה
זאגרב קרואטיה. ShutterStock
זאגרב מתהדרת ברמת שביעות רצון גבוהה מאוד ברוב התחומים שנבדקו/ShutterStock

לונדון ופריז "נענשות"

בהמשך הדירוג נמצאות לונדון ופריז, שלמרות הקישוריות האווירית המצוינת שלהן, הן "נענשות" בדירוג בשל מחיר לינה ממוצע גבוה מאוד מבין היעדים שנסקרו. בנוסף, שתי הבירות הראו רמות נמוכות יותר של שביעות רצון. המבקרים אינם מרוצים במיוחד משירותי המלונות בלונדון ומהיצע מוצרי התיירות בפריז. ערי תיירות גדולות אחרות כגון ברלין, ברצלונה ואמסטרדם נמצאות בתחתית הרשימה בשל מחירי המלונות הגבוהים שלהן ובשל רמת שביעות הרצון, שנותרה נמוכה. באשר למדד האחרון, נראה כי הוא עשוי לנבוע מהרוויה התיירותית שממנו הן סובלות מאז תחילת הקיץ, וגם בגלל עיכובים וביטולי טיסות המתרחשים בתקופה האחרונה.

עוד ממצאים מרכזיים שחשף הדירוג כוללים למשל את תפיסת הביטחון ביעדים השונים. במקום הראשון ניצבת דוברובניק ואחריה ליסבון. בהמשך - מילאנו ומדריד. בתחתית דירוג זה נמצאות ברלין, ברצלונה ווינה.

כאשר בוחנים את מדד מזג האוויר, עולה כי גם כאן דוברובניק בראש, ואחריה רומא ומילאנו. במקום האחרונים נמצא את אמסטרדם, פריז ווינה. ולסיום, מדד שביעות הרצון מבתי המלון: זאגרב בראש, ואחריה דוברובניק ולובליאנה, בעוד שלונדון, ברלין ואמסטרדם נמצאות בתחתית הדירוג.

עיר החוף דוברובניק, קרואטיה. ShutterStock
עוד יעד קרואטי מוביל, הפעם בביטחון. דוברובניק/ShutterStock

היעדים באירופה שמציעים את התמורה הגבוהה ביותר לכסף

1. זאגרב
2. אתונה
3. לובליאנה
4. רומא
5. וינה
6. ליסבון
7. מדריד
8. מילאנו
9. דוברובניק
10. ברלין
11. אמסטרדם
12. פריז
13. ברצלונה
14. לונדון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully