וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי רחוקה והכי כיפית: חמש סיבות שיגרמו לכם להתאהב באירלנד

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

6.5.2019 / 11:21

הבירה, המבטא ושמחת החיים הם רק ההתחלה. תוסיפו לזה נופים עוצרי נשימה, ארכיטקטורה יפהפייה ותרבות מרתקת ותקבלו טיול בלתי נשכח באי הכי ירוק בעולם. קבלו חמש סיבות לעוף לקצה של אירופה

גשר הפני מעל נהר ליפי, דבלין, אירלנד. ShutterStock
גשר הפני מעל נהר ליפי נחשב לאחד המקומות הרומנטיים בדבלין/ShutterStock

בקצה אירופה יש אי אחד, יחיד ומיוחד, שבו מתערבבים יחד נופים יפהפיים, היסטוריה ארוכה ואנשים שמחים. אירלנד היא אחד המקומות שהישראלים גילו בעשור האחרון וטיול אליה מספק הנאה מהטבע ומהטבע האנושי. האירים חביבים, מדברים מהר במבטא בלתי אפשרי, אבל כשהבירה נמזגת והכינורות מנגנים, זה מספיק כדי להתחבר אליהם. תוסיפו לזה ארכיטקטורה ויקטוריאנית ונופים דרמטיים ותקבלו טיול בלתי נשכח באי הכי ירוק בעולם. כל כך ירוק שהגוונים הרבים של צבע זה בו נתנו לאירלנד את הכינוי "אי האזמרגד". בדרך כלל הטיול באירלנד הוא מעגלי כשנקודת הפתיחה והסיום היא דבלין, ואם אתם מתכננים לגלות את האי, אז הנה חמישה מקומות שהם בבחינת חובה.

לחגוג את דבלין

למרות שמדובר בעיר שיש בה יותר מחצי מיליון תושבים ובכרך שבו קרוב לשני מיליון איש, דבלין מעניקה תחושה אינטימית ונעימה. בתי האבן החומים, החנויות הקטנות והארכיטקטורה הוויקטוריאנית מתחלפים עם השקיעה בחיי לילה תוססים. גשר הפני מעל נהר ליפי נחשב לאחד המקומות הרומנטיים בעיר, וממנו תוכלו לצאת לטיול בעיר. טירת דבלין המרשימה, שהייתה בעבר מרכז השלטון הבריטי באי, היא סמל העיר. סמל אחר הוא מפעל הבירה גינס שביקור בו יבהיר עד כמה חזק ובלתי נפרד הקשר בין המשקה לתרבות האירית. מומלץ לבקר גם בקתדרלות פטריק הקדוש וקרייסט צ'רץ' ולעשות שופינג במדרחוב גרפטון. אם ההיסטוריה היהודית באירלנד מעניינת אתכם, הגיעו אל המוזיאון היהודי באירלנד, אותו חנך הנשיא דאז חיים הרצוג, אשר נמצא באזור פורטובלו שבעיר.

טמפל בר, דבלין, אירלנד. ShutterStock
הבירה היא חלק בלתי נפרד מהתרבות האירית. טמפל בר בדבלין/ShutterStock

להתפעל מקילקני ולשתות בטיול מזקקות

דרומית לדבלין, בדרך למחוז קילקני, כדאי לעצור בגני פאוארסקורט. מדובר בטירה שעברה שינוי דרמטי במאה ה-18 והמדשאות שלמרגלותיה "יסנוורו" אתכם בצבעם הירוק. מהגנים המטופחים כדאי להמשיך דרומה אל העיר ההיסטורית קילקני, שהייתה מיושבת כבר במאה השישית. קילקני היפה מציגה כמה מבנים ייחודיים דוגמת טירת קילקני מימי הביניים והקתדרלה של סנט מרי.

מקילקני כדאי להמשיך דרומה את הסיבוב עם "כיוון השעון" אל העיר קורק, שמערבית לה נמצא עוד סמל אירי מפורסם - מזקקת ג'יימסון. האירים אינם רק צרכני בירה מהוללים אלא גם יצרני וויסקי מדופלמים, עם היסטוריה ארוכה בתחום, וסיור במזקקת ג'יימסון, הוויסקי האירי הנמכר ביותר בעולם, יחשוף אתכם לתהליך הייצור, המסורת ארוכת השנים והסיפור המשפחתי שהפך למותג עולמי. לחיים!

טיול מאורגן לאירלנד

טירת קילקני, אירלנד. ShutterStock
כניסה אל ימי הביניים. טירת קילקני/ShutterStock

להתלהב מטבעת קרי

הפינה הדרום-מערבית של האי היא גלויה ענקית של "אזור כפרי". טבעת קרי - מסלול המקיף את חצי האי איוורה ונמתח לאורך של קרוב ל-200 ק"מ - היא אחד המקומות היפים והרומנטיים שתהיו בהם בחייכם וגם מזג האוויר המשתנה לא יגרע אלא רק יוסיף לחוויה. ההרים, הצוקים והים יוצרים נוף שובה עין, הכפרים והחוות משלימים את התפאורה הכפרית וזהו המקום שבו תוכלו לספוג את אווירה קצת אחרת. העיר קילארני (Killarney) בתחילת המסלול סמוכה לפארק הלאומי הראשון של אירלנד שבו אגמים, מפלים ויערות. סנים, לדוגמה, היא עיירה שבה כל בית צבוע בצע אחר, ישנם מסלולי הליכה עד למפרצונים, יפה לבקר בגני אחוזת מקרוס ואפשר להתוודע לאחד האירים המפורסמים בהיסטוריה המקומית על ידי ביקור באחוזתו של דניאל או'קונל, שנאבק על עצמאותה של אירלנד במאה ה-19, בסמוך לכפר דאריניין (Derrynane).

טבעת קרי, אירלנד. ShutterStock
טבע במלוא תפארתו. טבעת קרי/ShutterStock

לצלם בלי הפסקה את צוקי מוהר

אם יש לאירלנד תופעת טבע שמסמלת אותה יותר מכל הרי שאלה צוקי מוהר. מדובר ברכס צוקים אדיר צפונים לטבעת קרי, במערב המדינה, ואף ביקור באירלנד אינו שלם בלי לעמוד מול האוקיאנוס ולחוש את הרוח העזה מצליפה בחוף. תרגישו שאתם עפים בלי להרים את הרגליים מהקרקע. במקומות מסוימים התחושה היא שעומדים בתוך מנהרת רוח.

צוקי מוהר, אירלנד. ShutterStock
לעוף בלי לעזוב את הקרקע. צוקי מוהר/ShutterStock

במרכז הרכס, במקום הגבוה ביותר בו, נבנה ב-1835 מגדל או'בריאן, שממנו תצפית מרהיבה על הנוף. הצוקים הם בית גידול לכ-20 זנים שונים של ציפורים ועם קצת מזל וראות טובה תוכלו לראות להקות דולפינים וכלבי ים. הצוקים הדרמטיים היוו תפאורה ללא מעט סרטים, הנסיכה הקסומה והארי פוטר: הנסיך חצוי הדם, הם מהמפורסמים בהם.

העיר גאלווי, אירלנד. ShutterStock
צבעונית ותוססת. גאלווי/ShutterStock

להרגיש את הקצב של גאלווי

גאלווי היפהפייה, שער הכניסה לחבל קונמארה, היא העיר השלישית בגודלה באירלנד ומרגישים את האנרגיה שלה בכל רגע ביום בזכות האווירה הסטודנטיאלית וחיי הלילה. למרות שהעיר גשומה וקרירה גם בימי הקיץ, היא מארחת לא מעט פסטיבלים שמושכים אליהם תיירים רבים, דוגמת פסטיבל האמנות או פסטיבל הצדפות הבינלאומי. עיר הנמל הצבעונית מתהדרת בקתדרלה מרשימה שכיפת הנחושת שלה נראית מכל פינה בעיר. במפרצים הסמוכים לעיר יש חופים חוליים וספורטי ימי ותוכלו לערוך סיורים היסטוריים בעיר המתחקים אחר האדריכלות הגותית, פעילות מסדר הטמפלרים המסתורי ומסע אל ראשית העיר בימי הביניים.

פגסוס טיולים מאורגנים לחו"ל

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully