וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנבה זהות של תינוקת מתה והתחזתה לדיילת כדי לקבל פיצויי קורונה

עודכן לאחרונה: 13.6.2022 / 15:52

האמריקאית בת ה-49 גנבה את זהותה של תינוקת שהלכה לעולמה בשנת 1979, ומואשמת בהתחזות לדיילת וקבלת פיצויים והטבות מהמדינה בסך 1.5 מיליון דולר. "על הדרך" היא ביצעה הונאות מקוריות נוספות

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

זוג נתפס מבצע מין אוראלי בטיסה וסירב להפסיק/תיעוד ברשתות חברתיות

אישה אמריקנית מהעיר קולומבוס שבאוהיו, עלולה להישלח למאסר של עד 30 שנים בכלא בגלל גניבת זהותה של תינוקת שנפטרה, וזאת בכדי שתוכל להפוך להיות דיילת במטוס פרטי ובכך להונות את ממשלת ארצות הברית בסכום של כ-1.5 מיליון דולר. סכום זה הגיע אליה כהלוואות שניתנו על ידי הממשל האמריקאי כחלק מתוכנית הפיצויים לנפגעי מגפת הקורונה.

אווה מיסלדיין, בת 49, הואשמה על ידי התובעים הפדרליים בגניבת זהותה של תינוקת שהלכה לעולמה בשנת 1979 ונקברה בבית הקברות העירוני של קולומבוס. התובעים טוענים כי מיסלדיין נטלה את זהות התינוקת בשנת 2003 והשתמשה בה במשך השנים הבאות עד לפתיחת חקירה נגדה בשנה שעברה.
אתר Paddle your own Kanoo מדווח כי זהותה של התינוקת שנפטרה, שימשה את מיסלדיין גם כדי לקבל דרכון ולהוציא רישיון להטיס מטוסים קלים בהשגחת טייס (רישיון הקיים בארצות הברית כחלק מתהליך הכשרת טייסים). בנוסף, היא אף עשתה שימוש בזהות הבדויה כדי להתקבל לאוניברסיטת אוהיו סטייט.

מטוס פרטי. Shutterstock, ShutterStock
הפכה לדיילת במטוס פרטי, להונות את ממשלת ארה"ב ב-1.5 מיליון דולר/ShutterStock, Shutterstock

חידשה את הדרכון - ואז החלו לחשוד בה

מיסלדיין הואשמה בגניבת זהות בנסיבות מחמירות, הונאת דרכונים, הונאת ביטוח לאומי והונאה הקשורה במצבי חירום. על פי מסמכי בית המשפט, ההונאה החלה לכאורה בשנת 2003 כאשר מיסלדיין השתמשה בתחילה בזהות התינוקת המנוחה כדי לרכוש תעודת זהות באוהיו, לפני שקיבלה כרטיס ביטוח לאומי ורישיון נהיגה בהונאה.

ארבע שנים מאוחר יותר, מיסלדיין ביקשה להנפיק דרכון על שם התינוקת שנפטרה, בטענה שהיא זקוקה לו לצורך עבודתה ברחבי העולם כדיילת בחברת התעופה JetSelect, המתמחה בטיסות פרטיות. לצד זאת, מיסלדיין הטעתה עוד קודם לכן את חברת התעופה, שהעסיקה אותה בזהות הבדויה שלה.

במהלך הקורונה, נטען כי מיסלדיין ניצלה באופן פלילי את תוכניות הסיוע שהעניקה ממשלת ארצות הברית - הן עבור הזהות האמיתית שלה והן עבור זהותה הבדויה. בין השאר, היא הגישה בקשות להלוואות כחלק מתוכנית הפיצויים, וזאת עבור מאפיות שכבר לא היו בבעלותה. עוד היא מואשמת בשימוש בכסף כדי לרכוש שטח בקרבת הפארק הלאומי ציון (Zion National Park) ביוטה תמורת 647,500 דולר. היא גם רכשה בית שני תמורת 327,500 דולר במישיגן.

בשנת 2021, מיסלדיין ניסתה לחדש את הדרכון המזויף שלה, מה שגרם לחשדות ולפתיחת חקירה נגדה. אם תימצא אשמה, היא צפויה לעונש מאסר, כאשר המינימום הקבוע בחוק על עבירות מסוג זה עומד על שנתיים ומגיע עד 30 שנה בכלא.

ההאשמות הללו מזכירות את סיפורו של ריקרדו סזאר גודס, שגנב את זהותו של תינוק אמריקני שמת. גודס, אזרח ברזיל, השתמש בזהות התינוק כדי לחיות ולעבוד בארצות הברית, שם אף שימש כדייל של יונייטד איירליינז. הוא עבד בזהות הבדויה במשך כמה עשורים, עד שסודו התגלה בעת שנדרש לחדש את דרכונו, בסוף שנת 2020.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully