וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארמון מעופף: המטוס הפרטי המפואר שנמכר במחיר מצחיק

עודכן לאחרונה: 14.9.2021 / 8:22

יותר ויותר בני מלוכה סעודיים מציעים למכירה את המטוסים הפרטיים שלהם. הפעם מדובר בבואינג 737 בעל עיצוב פנים יוקרתי במיוחד, שיכול להטיס בנוחות 25 נוסעי VIP. זהות המוכר נותרה בינתיים עלומה

מטוס פרטי Lilium שממריא אנכית/צילום: Lilium Aviation

בכל מה שקשור לחיי מותרות, נדמה שאין אף משפחה על פני כדור הארץ שיכולה להתקרב לסגנון החיים של בני המלוכה הסעודית. בני המזל הללו מונים כ-15,000 איש ואישה, ויחדיו הם אוחזים בעושר בלתי ייאמן שמוערך בכטריליון (1,000,000,000,000) דולר.

כידוע, בני המלוכה הסעודית מתהדרים במוניטין של מסעות יוקרה ברחבי העולם, כאשר רבים מהמטוסים הפרטיים שלהם מציגים לראווה עיצוב פנים כה מפואר, עד שהם נדמים כארמונות מעופפים.

באופן טבעי, הצצות אל פנים המטוסים הללו אינן שכיחות, אך כעת, אחד מהמטוסים הללו עומד למכירה, מה שמאפשר לקהל הרחב לבחון אותו מקרוב. זהו מטוס בואינג 737 (בקטגוריית BBJ, המשמשים מטוסי מנהלים ענקיים), ששימש את אחד מבני המלוכה.

מטוס פרטי של בית המלוכה הסעודי למכירה. צילום מסך, צילום מסך
מתהדרים במוניטין של מסעות יוקרה ברחבי העולם? הבאוינג הסעודי שלמכירה/צילום מסך, צילום מסך
מטוס פרטי של בית המלוכה הסעודי למכירה. צילום מסך, צילום מסך
המטוס יכול להטיס בנוחות 25 נוסעים ברמת VIP/צילום מסך, צילום מסך

המטוס הספציפי המוצע למכירה נבנה בשנת 1999, אך למרות גילו - הוא ביצע 6,602 שעות טיסה בלבד - מה שנחשב יוצא דופן בעבור מטוס כבן 22 שנים. הוא יכול להטיס בנוחות 25 נוסעים ברמת VIP, כאשר פנים המטוס מחולק למתחם כניסה, אזור צוות קדמי, טרקלין קדמי מפואר, טרקלין ראשי וחדר שינה גדול. בנוסף, במטוס יש שני מטבחים, המצויים ליד תאי השירותים, בדומה למטוסי נוסעים מסחריים.

מטוס פרטי של בית המלוכה הסעודי למכירה. צילום מסך, צילום מסך
המטוס ביצע 6,602 שעות טיסה בלבד/צילום מסך, צילום מסך
מטוס פרטי של בית המלוכה הסעודי למכירה. צילום מסך, צילום מסך
ברזים מוזהבים ושני מטבחים במטוס היוקרתי/צילום מסך, צילום מסך

כמו סוויטת מלון פריזאית

עם זאת, התיאור הטכני הזה אינו עושה חסד עם רמת הפאר של המטוס, ורק מבט בתצלומים שפורסמו מאפשר לקבל מושג עד כמה מדובר בארמון של ממש. עיצוב הפנים כולל שימוש בגווני חום בהיר, טורקיז וזהב, באופן שמאזכר סוויטות יוקרתיות במלונות פריזאיים קלאסיים.

אתר Luxury Launches מדווח כי אין כל אזכור לזהות הבעלים של המטוס, אך צוין כי בשל המלחמה בשחיתות שמתנהלת בסעודיה בתקופה האחרונה, נפגעה באופן קשה תעשיית המטוסים הפרטיים בממלכה, ואילצה רבים מבני המלוכה להציע למכירה את מטוסיהם. כל שידוע הוא קוד הרישוי האזרחי של המטוס (VQ-BTA) והעובדה שזנבו מעוטר בדגל סעודיה.

מטוס פרטי של בית המלוכה הסעודי למכירה. צילום מסך, צילום מסך
במטוס הסעודי טרקלין קדמי מפואר, טרקלין ראשי וחדר שינה גדול/צילום מסך, צילום מסך

גם המחיר המבוקש לא פורסם עד כה, אך צוין כי מטוס דומה, משנת ייצור 2001 ובעל עיצוב פנים צנוע יותר, נמכר לאחרונה במחיר מגוחך של 15 מיליון דולר בלבד. לעומת זאת, מטוס חדש מסוג זה יעלה 75 מיליון דולר, כאשר עיצוב פנים דומה יוסיף למחיר 10 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully