וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא, זו לא יפן: זו המדינה עם הרכבות המהירות בעולם

עודכן לאחרונה: 1.6.2022 / 0:18

עם רכבות "מרחפות" והשקעות עצומות בתשתיות, הפכה סין למעצמת רכבות מהירות. אבל לא פחות חשוב: איך זה מרגיש "לטוס" מעל המסילה במהירות של 460 קמ"ש

רכבת שינקנסן בתחנת אוסקה, יפן/צילום: יוטיוב

כשמדובר בתחבורה, נראה שכולם מחפשים אחר המהירות. המכוניות, הרכבות והמטוסים המהירים ביותר תמיד נמצאים בראש הרשימה, בכל הנוגע לאמצעי נסיעה יעילים. אבל יש מדינה אחת שמצטיינת באופן מיוחד בתחום הנסיעה ברכבות. הרכבות של סין משאירות אבק, תרתי משמע, לשאר רכבות העולם, עם מהירות של כ-150 קמ"ש יותר מהמהירות של רכבות בכל מדינה אחרת. למעשה, ההגעה כיום מנקודה אחד לאחרת ברחבי סין מעולם לא היתה קלה יותר - או למעשה מהירה יותר.

רכבת "שנגחאי מגלב" בסין. ShutterStock
"מרחפת" על המסילה ללא שימוש בגלגלים. רכבת "שנגחאי מגלב"/ShutterStock

ריחוף מגנטי בשנגחאי

ומבין כל רכבות סין, המהירה ביותר במדינה, ובעולם כולו, היא "שנגחאי מגלב" (Shanghai Maglev). רכבת מסוג מגלב קרויה גם רכבת ריחוף מגנטי, וכשמה כן היא: רכבת ש"מרחפת" על המסילה ללא שימוש בגלגלים ומונעת בעזרת כוח אלקטרומגנטי.

באופן כללי, שנגחאי היא עיר שמתהדרת בעובדה כי היא מפותחת הן מבחינת הטכנולוגיה שבה והן מבחינת התחבורה שבה. לכן, אין זה מפתיע לגלות כי בה פועלת רכבת ריחוף מגנטי.

אתר The Travel מדווח כי הרכבת הזו נחנכה בשנת 2021, ונראה שלסין אין כל תוכניות להאט את הקצב. הרכבת הנוכחית של שנגחאי מגלב מגיעה למהירות מרבית של 460 קמ"ש, אם כי המהירות הממוצעת בכל נסיעה היא "רק" 394 קמ"ש. בשל המהירויות הגבוהות הללו והעובדה שהרכבת למעשה גולשת מעל המסילה, נסיעה של 30 קילומטרים יכולה להימשך פחות משמונה דקות. הטכנולוגיה עצמה פותחה באמצעות הנדסה גרמנית, והיא מאפשרת נסיעה חלקה יותר, תוך ביטול לא מעט מטלטלות והדחיפות שמאפיינות את רוב הרכבות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

24 שעות של טירוף וחוויה מעולם אחר: חופשת הקיץ שאתם חייבים להכיר

וואלה! NEWS בשיתוף פגסוס

רכבת ה"שנגחאי מגלב"

ובמקום השני: גם סין...

לאחר כל ההסברים הללו, אין זה מפתיע לגלות עוד כי סין היא גם ביתה של הרכבת השנייה הכי מהירה בעולם. אלו הן רכבות הפושינג (Fuxing) מסדרת CR400. בעוד שרכבת מסוג זה לא מגיעה למהירות של המגלב, הרי שהיא מסוגלת להגיע למהירות מרבית של 350 קמ"ש, ואף למעלה מכך בתנאים מסוימים. סדרת רכבות זו פותחה ותוכננה בשיתוף פעולה טכנולוגי סיני ואירופאי. רכבת זו מורכבת בדרך כלל מ-16 קרונות רבי-קיבולת, והיא מסוגלת לשנע 1,200 נוסעים בעת ובעונה אחת. בנוסף, יש בה מערכות טכנולוגיות מהשורה הראשונה, ממסכי מגע ועד ממשקים לטלפונים הניידים.

כך או אחרת, גם כאשר רכבות מסוג זה נעות במהירות שהיא כמחצית ממהירותן המרבית (במטרה לחסוך באנרגיה), עדיין מדובר במערכת מסילתית המהירה ביותר בעולם.

כמו המראה של מטוס

כעת נשאלת השאלה איך זה מרגיש לנסוע ברכבת מגלב? ובכן, יש מי שמשווים את החוויה לתחושה שעולה בעת המראת מטוס. כאשר הרכבת מתחילה לנוע ולהתרומם מעט מעל הפסים, התחושה מיוחדת במינה. בזמן הנסיעה במהירות קבועה, הכל מרגיש חלק, יציב ולמעשה שונה מהותית מרכבות רגילות, עם הטלטלות החוזרות ונשנות.

סין כמובן אינה לבדה. מדינות רבות בעולם משקיעות ברכבות מהירות, בהן יפן, צרפת וגרמניה. עם זאת, בשל ההשקעה הרבה הכרוכה בפרויקטים מעין אלו, קשה לומר אם נראה רכבות רבות מעין אלו בעתיד הנראה לעין. ואולי זוהי עוד סיבה טובה לבקר בסין.

  • עוד באותו נושא:
  • סין
  • רכבות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully