וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לטוס" על המסילה: 10 הרכבות המהירות בעולם

29.11.2018 / 0:00

יותר ויותר נוסעים מוותרים על טיסות לטובת רכבות מהירות, שמאפשרות "לטוס" בין יעדים ברחבי העולם במהירות של מאות קילומטרים בשעה. בינתיים, קו הרכבת החדש ירושלים-נתב"ג מחוץ לרשימה...

רכבת שינקנסן בתחנת אוסקה, יפן/צילום: יוטיוב

מסתבר שכיום, אם תעשו שימוש ברכבות במקומות מסוימים באירופה, משך הזמן הנסיעה הכולל שלכם יהיה נמוך מאשר במטוס. ובצד השני של העולם - בשנת 2020 מתוכננת נסיעת הבכורה של רכבת-על שתדהר במהירות בלתי נתפסת. מגזין Conde Nast Traveller מציג את 10 קווי הרכבת המהירים בעולם.

לעלות על הפסים: כמה יעלה לכם לחרוש את העולם באמצעות רכבת?

שנגחאי מגלב, סין: 429 קמ"ש

הרכבת המהירה ביותר כיום בעולם אינה החדשה או הבוהקת ביותר. אפילו כרטיס הנסיעה בה אינו נחשב ליקר במיוחד: 8 דולרים בלבד. רכבת Shanghai Maglev נעה לאורך 30 ק"מ בלבד - מנמל התעופה של שנגחאי ועד לתחנת המטרו Longyang שבאחד מפרוורי העיר.

כל המסע הזה אורך בדיוק שבע דקות, הודות לטכנולוגיות ריחוף מגנטי ("מגלב"). הרכבת פועלת משנת 2004 ורוב נוסעיה עושים את דרכם אל או מנמל התעופה הבינלאומי.

פוקסינג האו, סין: 400 קמ"ש

ושוב, שיא נוסף של סין. משמעות השם "פוקסינג האו" ('Fuxing Hao) בסינית היא "השבת הנעורים", ושתי הרכבות בקו זה זכו לכינויים "דולפין כחול" ו"עוף החול הזהוב", או בשמם הרשמי: CR400AF/BF).

הרכבות נעות למשך חמש שעות וכל אחת נושאת עד 556 נוסעים, בין דרום בייג'ין לתחנת Hongqiao בשנגחאי. רק לשם השוואה, לרכבת "רגילה" נדרשות כעשר שעות בכדי לעבור מרחק זה.

שינקנסן H5 ו-E5, יפן: 360 קמ"ש

רכבות השינקנסן (Shinkansen) המהירות של יפן החלו לפעול כבר לפני 54 שנים. הקו הראשון נחנך בשנת 1964, בין טוקיו לאוסאקה, וקיצר את הדרך בין שתי הערים הגדולות משבע לארבע שעות. הרכבות מדגמי H5 ו-E5 מהירות יותר, ונעות בחבלי הארץ טוהוקו (Tohoku) והוקאידו (Hokkaido).

איטאלו ופרצ'רוסקה, איטליה: 354 קמ"ש

חברות הרכבות באיטליה, NTV ו-Trenitalia, מפעילות את הרכבות המהירות ביבשת כולה: איטאלו (Italo )ופרצ'רוסקה (Frecciarossa). הן "מטיסות" נוסעים ממילאנו לפירנצה או אל רומא. רכבת הפרנצ'רוסקה מכונה גם "חץ אדום" נחנכה בשנת 2015, וכל רכיביה עשויים מחומרים ידידותיים לסביבה.

Renfe AVE, ספרד: 349 קמ"ש

הרכבת המהירה ביותר של ספרד היא מדגם Velaro E, תוצרת סימנס. היא מיועדת לנסיעות ארוכות בין עריה המרכזיות של המדינה, ואף מעבר להן - אל פריז. הדרך בין ברצלונה לפריז אורכת שש שעות.

הרמיין ווסטרן, ערב הסעודית: 349 קמ"ש

בין הערים הקדושות של ערב הסעודית - מכה ומדינה - מפרידים 452 ק"מ. השנה נחנך ביניהן קו הרכבת המהיר Haramain Western שנמשך כשעתיים וחצי (ברכב פרטי, הדרך תימשך כחמש שעות). הרכבת צפויה לשאת שלושה מיליוני נוסעים מדי שנה, רבים מהם עולי רגל.

דויטשה-באהן אייס, גרמניה: 329 קמ"ש

היא בעלת מראה עתידני, בצבעי לבן וכסף עם פס אדום בוהק, ומכונה ICE (קיצור של Inter-City Express). רכבת זו חולפת בין מספר יעדים ברחבי גרמניה, בעיקר בין מינכן וברלין. גם רכבת זו, בדומה לרכבת המהירה בספרד, היא מתוצרת סימנס. בעתיד היא צפויה לחבר את פרנקפורט עם לונדון.

קורייל - KTX, דרום קוריאה: 329 קמ"ש

Korail KTX, רשת הרכבות המהירה של דרום קוריאה, היא אמנם לא חדשה (נחנכה בשנת 2004), אך עדיין, היא אחת מהמהירות בעולם. הקו האחרון שהושק בה, בעת המשחקים האולימפיים של חורף 2018, מחבר בין נמל התעופה הבינלאומי של אינצ'ון ( Incheon) שבמערב המדינה אל העיר גנגנאונג (Gangneung) שבמזרחה (כולל עצירה בסיאול). בכך, היא מאפשרת הגעה נוחה ומהירה אל אתרי הסקי הידועים של פיונגצ'אנג (PyeongChang).

TGV ויורוסטאר E320, בריטניה וצרפת: 321 קמ"ש

הרכבות Eurostar E320 ו-TGV חוצות את התעלה ומחברות בין בריטניה ליעדים באירופה. הראשונה היא גרסה מחודשת ליורוסטאר הוותיקה, בת ה-22 שנים. היא גם מהירה ממנה בכ-20 קמ"ש. הרכבות מחברות בין לונדון, פריז, בריסל וכעת - גם אמסטרדם. מחיר הכרטיס בין היעדים השונים עומד על כ-70 דולר - מה שמאפשר לוותר בקלות על הטרחה הכרוכה בטיסה.

Thalys, אירופה: 299 קמ"ש

קווי רכבת מהירה המחברים בין יעדים אירופיים כאמסטרדם, בריסל, פריז וקלן על בסיס רב-יומי. זוהי אחת מרשתות הרכבת החשובות באירופה, והן מיועדות הן לנוסע העסקי והן לנופשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully