וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוסעת שברה את שיני הדיילת באגרוף - ותושלך לכלא

עודכן לאחרונה: 29.5.2022 / 15:27

בית המשפט גזר 15 חודשי מאסר על תושבת קליפורניה שתקפה את דיילת סאות'ווסט איירליינס, הטיל עליה קנסות כבדים של עשרות אלפי דולרים ואסר עליה לטוס במשך שלוש שנים

נוסע נגח בראשו של דייל בטיסה/צילום: רשתות חברתיות

תושבת קליפורניה שחבטה בזמן הטיסה בפניה של דיילת חברת התעופה סאות'ווסט איירליינס (Southwest Airlines) ושברה את שיניה, נידונה ל-15 חודשי מאסר.

במשפט שנערך לנוסעת, ויוויאנה קווינונז (29) מהעיר סקרמנטו, הטיל עליה ביום שלישי האחרון השופט הפדרלי בסן דייגו את עונש המאסר. בנוסף, היא חויבה לשלם פיצוי כספי של קרוב ל-26,000 דולר וקנס נוסף בסכום של 7,000 דולר. מעבר למאסר ולפיצוי הכספי, נאסר עליה לטוס במשך שלוש שנים, והיא מחויבת להשתתף בסדנאות של ניהול כעסים וייעוץ פסיכולוגי.

המקרה אירע ב-23 במאי בשנה שעברה, וקווינונס הודתה לאחריו באשמה של הפרעה לעבודת צוות האוויר, כולל אגרוף לפניה של הדיילת ומשיכת שערותיה. נכון למועד הדיווח הנוכחי, לא ניתן היה להשיג את תגובתה של הנאשמת.

3 שיניים סדוקות וחתך מתחת לעין שהצריך תפרים

אתר Dallas News מדווח כי המקרה אירע בזמן שבו החל המטוס להנמיך לקראת הנחיתה. הדיילת ביקשה מקווינונז לחגור את חגורת הבטיחות שלה, לקפל את שולחן המגש שלה ולחבוש את מסכת הפנים שלה כראוי. אך במקום להיענות לבקשה, החלה קווינונס להקליט את הדיילת בטלפון הסלולרי שלה, דחפה אותה, ולבסוף קמה ממושבה והיכתה אותה בפניה באגרופים. מיד לאחר מכן, התערבו נוסעים אחרים בנעשה, כאשר המקרה כולו תועד במצלמת הסלולרי של אחד הנוסעים.

בהסדר הטיעון שנערך מול הנאשמת, נכתב כי הדיילת סבלה משלוש שיניים סדוקות, כאשר בשתיים מהן יש צורך בכתרים, יחד עם חבלות וחתך מתחת לעין השמאלית שהצריך תפרים.

בקשה לאנשי שיטור במטוסים

"לא נסבול התקפות על אנשי צוות אוויר שמבצעים תפקידים חיוניים כדי להבטיח את בטיחותם של הנוסעים", אמר התובע רנדי גרוסמן בהצהרה שפורסמה לאחר גזר הדין. סטייטי מוי, סוכנת מיוחדת של ה-FBI אמרה כי על גזר הדין "לשלוח מסר חד-משמעי לנוסעים, לפיו ה-FBI לא ירפה מכל מי שתוקף או מפריע לצוותי הטיסה".

כמו במקרים קודמים רבים, גם תקרית זו היא חלק מהסלמה של ממש בהתנהגותם של נוסעים רבים בחברות התעופה על רקע מגפת הקורונה, והיא הביאה את נשיא איגוד הדיילים והדיילות בארצות הברית לבקש תוספת של אנשי שיטור פדרליים במטוסים. בשנת 2021, דיווחו חברות התעופה בארצות הברית למינהל התעופה האמריקני על יותר מ-5,000 מקרים של נוסעים שלא צייתו להוראות הבטיחות ו/או תקפו אנשי צוות. רובם היו נוסעים שסירבו למלא אחר הדרישה לחבוש מסכות פנים בזמן הטיסה, וכמעט 300 מהמקרים היו קשורים בהתמודדות מול נוסעים שיכורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully