וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ששש... אל תספר": דייל "הוריד" דרינקים של וויסקי בזמן טיסה

עודכן לאחרונה: 23.5.2022 / 18:23

דייל בחברת התעופה ריינאייר, חברת הלאוקוסט שטסה גם לארץ, תועד על ידי נוסע בעודו גומע בקבוק יין ושתי מנות וויסקי. הוא פוטר, יועמד לדין ועלול להישלח לכלא

נוסע נגח בראשו של דייל בטיסה/צילום: רשתות חברתיות

איש צוות אוויר של חברת הלואו-קוסט האירית ריינאייר (Ryanair) צולם בעודו גומע לכאורה בקבוק של יין רוזה לצד מנה כפולה של וויסקי. זאת במהלך טיסה שבה עבד, שעשתה את דרכה מז'שוב (Rzeszow) שבפולין לנמל התעופה לונדון סטנסטד שבבריטניה.

לאחר נחיתת המטוס ביעדו, נערכה לדייל בדיקת נשיפה לגילוי רמות האלכוהול בדמו, ובה הוא נכשל. הוא נעצר בידי המשטרה המקומית בחשד שביצע את עבודתו כאיש תעופה בעודו מצוי במצב של שכרות.

דייל ריינאייר שתה במטוס בזמן עבודה. The Sun, צילום מסך
"הוא נשמע שיכור". הדייל בזמן ששתה אלכוהול בטיסה/צילום מסך, The Sun

"ששש... אל תספר לאף אחד"

אתר ה-SUN מדווח כי סרטון שבו מתועד המקרה הועבר לתקשורת, על ידי נוסע ששוחח עם איש הצוות. אותו נוסע אמר לעיתון הבריטי כי "אני לא יודע על מה הוא חשב. ביקשתי לשתות, וכשהוא ניגש אלי הוא אמר לי, 'ששש, אל תספר לאף אחד, אבל גם אני אשתה'. ואז הוא התחיל ללגום כוס וויסקי. היה לו גם בקבוק רוזה של 187 מ"ל. הוא נשמע שיכור, ונראה כאילו הוא שתה גם לפני שעלה על הטיסה".

על פי הדיווח, הטיסה הופעלה על ידי חברת התעופה האוסטרית לאודה (Lauda), שהפכה לפני כשלוש שנים לחברה-בת בבעלות מלאה של ריינאייר. נראה גם כי שאר אנשי הצוות במטוס לא היו מודעים למה שמתרחש במטבח האחורי.

עוד נמסר כי בבדיקה שנערכה לו לאחר הנחיתה, היה ריכוז האלכוהול שלו 50 מ"ג ל-100 מיליליטר של נשיפה. רק לשם השוואה, מגבלת הנהיגה החוקית בבריטניה עומדת על 35 מ"ג ל-100 מיליליטר בלבד.

מטוס ריינאייר שדה תעופה ממינגן בבוואריה ליד מינכן. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
אם הדייל יימצא אשם, הוא עלול להישלח למאסר. ריינאייר/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

צפוי להישלח לכלא

חוקי האלכוהול עבור צוותי אוויר עשויים להשתנות, אך כיום, בבריטניה ובמדינות רבות אחרות באירופה, טייסים ואנשי צוות אוויר אינם מורשים לשתות אלכוהול לפחות שמונה שעות לפני הטיסה.

דובר של חברת התעופה מסר כי הדייל כבר פוטר. "לאודה אירופה חקרה את הדיווח על הפרה של המדיניות הקפדנית. חבר צוות האוויר כבר אינו עובד עבור לאודה אירופה", נמסר בהצהרה של חברת התעופה. ב-8 ביוני צפוי הדייל לעמוד לדין. אם יימצא אשם, הוא עלול להישלח למאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully