וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה מבקשת מהציבור להפסיק לקטוף צמח שנראה כמו איבר מין זכרי הנמצא בסכנת הכחדה

עודכן לאחרונה: 21.11.2022 / 11:21

ממשלת קמבודיה מבקשת מאזרחים ותיירים כאחד להפסיק לקטוף צמח טורף שנראה כמו פין של גבר בטענה שהוא נמצא בסכנת הכחדה. הצמח זוכה לפופולריות ברשתות החברתיות בגלל המראה היחודי שלו

צעירות קוטפות את הצמח שנראה כמו איבר מיו גברי/SOCIAL MEDIA

המשרד לאיכות הסביבה בקמבודיה פרסם אזהרה ברביעי שעבר לאחר שנחשפו לסרטון ויראלי בו מספר נשים נראות קוטפות צמחים המזכירים במראה שלהם איבר מין זכרי. הממשלה דוחקת באזרחים להפסיק לקטוף את "צמחי הפין" המוכרים בשם Nepenthes holdnii בטענה שהם נמצאים בסכנת הכחדה.

Nepenthes holdnii הוא צמח טורף טרופי שנמצא בדרך כלל באזורים ההרריים של מערב קמבודיה. "צמח הפין", המכונה כך בשל הדמיון שלו לפאלוס אנושי זקוף, הפך זה מכבר למין מוגן (הבנתם?). עם זאת, בשנים האחרונות, מקומיים ותיירים קוטפים את הצמחים, מצטלמים איתם ומשתפים תמונות וממים משעשעים בטוויטר ובאינסטגרם.

ים הבולבולים שמסביב:

הסרטון הדאיג גורמים רשמיים, כשהממחים במשרד קבעו: "מה שהנשים שבסרטון עושות זה ממש לא בסדר. אל תעשו את זה שוב בעתיד! תודה על אהבתכם למשאבי הטבע, אבל אל תקטפו, או שהטבע ייהרס!". בסרטון הוויראלי שהניע את הקריאה מממשלת קמבודיה, שלוש נשים נראות קוטפות ומשתעשעות עם כמה מהצמחים הנמצאים בסכנת הכחדה. הסרטון צולם על פי הדיווחים בהר בוקור שבמחוז קמפוט.

בסרטון בן הדקה, קבוצת הנשים נשמעת צורחת בהנאה למראה הצמח הגס. אישה אחת נראית מחייכת כשהיא מחזיקה שניים מהצמחים הפאליים בידיה ומשתוללת מול המצלמה. חברתה נראית אוחזת בקומץ צמחים, מתרשמת לכאורה מזר הפרחים שקיבלה. הסרטון מסתיים כשאחת מרימה צמח מיניאטורי ומשתעשעת עם איבר המין הקטן. חברתה נכנסת לפריים ומגיבה בבוז, כשגם היא לא מתרשמת מגודלו הקטן של הצמח. נגד הנשים שהשתתפו בסרטון לא הוגשה תלונה רשמית.

מותר להסתכל, אסור לגעת:

Nepenthes holdnii הוא לא הצמח הנדיר היחיד בצורת איבר מין זכרי שהגיע לכותרות בשנה האחרונה. באוקטובר האחרון פרח באירופה לראשונה מזה כמעט 25 שנה צמח בגובה שני מטרים שזכה גם הוא לשם "צמח הפין", או בשמו הרשמי - amorphophallus decus-silvae. הצמח המרשים - שנראה כמו איבר מין זקוף - פרח בהורטוס בוטניקוס שבהולנד, כשהמונים נהרו למקום כדי לתעד את התופעה ההיסטרית.

גם הוא זכה לכינוי "צמח הפין":

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully