וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באירופה הסירו את הצורך למסכה בטיסות, אבל יש כוכבית

עודכן לאחרונה: 11.5.2022 / 18:48

האיחוד האירופי מסר כי החל מהשבוע הבא, אין עוד צורך לחבוש מסכות בטיסות ברחבי היבשת, אבל מורת למדינות בודדות להתעלם מההחלטה. מבולבלים? חכו לשבוע הבא

נוסע מורד מטיסה כי שם על עצמו תחתונים במקום מסיכה/TWITTER

האיחוד האירופי הכריז כי החל מהשבוע הבא, אין עוד מחויבות לחבוש מסכות בטיסות ברחבי היבשת. עם זאת, מדינות בודדות יוכלו להתעלם מההמלצה של המרכז האירופי לבקרת מחלות. באופן זה, החשש הוא כי יחול בלבול באשר ליישום ההחלטה.

בהכרזה משותפת, ציינו הסוכנות האירופית לבטיחות תעופה (EASA) והמרכז האירופי לבקרת מחלות ומניעתן (ECDC) כי יסירו את ההמלצה לחובת מסכות בטיסות, במטרה "לסייע ולהקל על הנטל" של תוצאות המגיפה על תעשיית התעופה.

אתר Paddle your own Kanoo מדווח כי ההודעה מגיעה לאחר שלפני כשלושה שבועות, בית משפט בפלורידה ביטל את החובה הפדרלית שהטילה ארצות הברית בכל הקשור בחבישת מסכות. החלטה זו נוגדת את ההמלצות הנוכחיות של המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), שם היו רוצים להחזיר את החובה הזו.

נוסעת עם מסיכה במטוס. ShutterStock
מדינות בודדות יוכלו להתעלם מההמלצה של המרכז האירופי להורדת המסכות/ShutterStock

בלי מסכה, אבל עם אחריות

"החל מהשבוע הבא, מסיכות פנים לא יהיו עוד חובה בטיסות בכל המקרים, תוך התאמה רחבה לדרישות המשתנות של הרשויות הלאומיות ברחבי אירופה לתחבורה ציבורית", הסביר פטריק קי, מנכ"ל הסוכנות האירופית לבטיחות תעופה. "עבור הנוסעים וצוותי האוויר, זהו צעד גדול קדימה בנורמליזציה של טיסות. עם זאת, על הנוסעים להתנהג באחריות ולכבד את הבחירות של אחרים סביבם", המשיך קי.

ההמלצות הללו מהוות חלק ממסמך משותף של האיחוד האירופי, שהציע עוד קודם לכן לאסור על נוסעים לאכול או לשתות במטוס, כדי למנוע סיכוני העברה של נגיף הקורונה. רבות מההמלצות הישנות, כמו מניעת שירות זה עבור הנוסעים, בוטלו עוד בשנת 2020 על ידי רוב חברות התעופה האירופיות, אך ההמלצה נותרה במסמך הנוכחי.

עם זאת, בשבועות האחרונים, מספר גדל והולך של מדינות ביצעו התאמות בכל מה שקשור למסכות, או ביטלו את החובה באופן גורף. באיחוד האירופי, מדינות כגון אירלנד, קרואטיה, דנמרק, הונגריה, פינלנד, פולין ושבדיה כבר נטשו את חובת המסכות. ומחוץ לאיחוד האירופי, עשו זאת מדינות כדוגמת בריטניה, שוויץ ונורבגיה.

עוד בוואלה!

הלם: נוסעת בשדה התעופה תועדה צועדת בביקיני ומסיכה

לכתבה המלאה
דיילת ונוסע עם מסכות בטיסה. Yaroslav Astakhov, ShutterStock
מספר גדל והולך של מדינות ביצעו התאמות בכל מה שקשור למסכות/ShutterStock, Yaroslav Astakhov

ממשיכות עם המסכה: הולנד, גרמניה ואיטליה

וכך, ההמלצה של EASA וה-ECDC נותרה בסך הכל כהמלצה. כאמור, מדינות בודדות באיחוד האירופי יכולות להתעלם מהמלצות אלו ולחייב חבישת מסכות בטיסות. כך למשל, הולנד ביטלה אמנם את חובת המסכות במרחב הציבורי, כולל בתחבורה ציבורית לסוגיה, למעט נמלי תעופה ומטוסי נוסעים.

גם איטליה בחרה לשמור על חובת חבישת המסכות במרחבים מסוימים, כולל בטיסות, עד לאמצע חודש יוני לפחות. ספרד וגרמניה ביטלו את חובת המסכות אך גם הן מחייבות את חבישתן בטיסות.

"יש לכבד את הכללים ואת הדרישות של מדינות המוצא והיעד, וליישם אותם בעקביות. על חברות התעופה לדאוג ליידע בזמן את הנוסעים באשר לכל האמצעים הנדרשים", אמרה אנדריאה אמון, מנהלת המרכז האירופי לבקרת מחלות ומניעתן. עוד הוסיפה אמון כי נוסעים בסיכון צריכים להמשיך ולחבוש מסכות, כאשר המומלצות ביותר הן אלו שבתקן FFP2 או N95. בנוסף לכך, באיחוד מעודדים את הנוסעים לשמור על ריחוק חברתי, אם כי נמלי התעופה לא צפויים לאכוף המלצה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully