וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת התעופה שגנבה בחסות הרוסים 400 מטוסים מהמערב

דני שדה

עודכן לאחרונה: 27.3.2022 / 15:02

ברית התעופה הגדולה SkyTeam, אמנם הביעה צער על הרוגי ההתרסקות של מטוס צ'יינה איסטרן אירליינס לאחרונה, אך שותקת מכך שחברת אירופלוט גנבה בחסות רוסיה מאות מטוסים מערביים במלחמה עם אוקראינה. "ברית הצביעות הגדולה"

בווידאו: זירת התרסקות המטוס בדרום סין/תיעוד ברשתות חברתיות

ברית התעופה הגדולה SkyTeam יכולה להתהדר בתואר "ברית הצביעות הגדולה", לאחר במשך שבועות היא מתעלמת ממחאות ודרישות של גולשים, שהם לקוחות של חברות תעופה החברות בה, לזרוק את חברת התעופה הרוסית אירופלוט מהברית.

ההתעלמות של SkyTeam, שבה חברות 19 חברות תעופה בהן דלתא אירליינס, איר פראנס, ק.ל.מ, קוריאן אייר, אייר אירופה, אירולינאס ארגנטינס, טארום ואחרות זועקת לשמיים. זאת נוכח הודעה שהוציאה בשבוע שעבר הברית בזו הלשון: "ההנהלה והעובדים של כל השותפים של SkyTeam מאוחדים ומביעים את אהדתם העמוקה ואת התנחומים למשפחות וליקיריהם של הקורבנות בטיסת צ'יינה איסטרן אירליינס מספר MU735. מי שמחפש מידע נוסף צריך ליצור קשר עם צ'יינה איסטרן איירליינס לגבי המידע החופשי שלה בטלפון הבא 86 400 849 5530. מידע מעודכן זמין באתר האינטרנט של China Eastern Airlines, בכתובת www.ceair.com".

כלומר, ברית התעופה שבה חברה צ'יינה איסטרן איירליינס, מביעה השתתפות בצערם של משפחות חברת התעופה הסינית, אבל מתעלמת לחלוטין מכל פשעי המלחמה שמבצעת רוסיה באוקראינה וגרמה לרבבות הרוגים ומליוני פליטים, ומתעלמת מכך שאחת החברות הבכירות בברית, חברת אירופלוט, גנבה בחסות שלטונות רוסיה מאות מטוסים חכורים מחברות מערביות ומבצעת היום פעולות כדי "למחוק" את הזיהוי של אותם מטוסים.

מטוס של חברת אירופלוט הרוסית. ShutterStock
מבצעת פעולות כדי "למחוק" את הזיהוי של מטוסים מהמערב. אירופלוט/ShutterStock

"אנחנו צוות לענין שלנו בלבד"

יצוין כי מעט לאחר שהחלה הפלישה של רוסיה לאוקראינה, החליטה החברה הבכירה בברית, דלתא איירליינס, לבטל את הקוד המשותף עם חברת התעופה אירופלוט, והוסיפה כי הסירה את הקוד המשותף עם אירופלוט מכל השרותים המופעלים על ידי אירופלוט בנמל התעופה שרמטייבו במוסקבה וכן מכל השירותים המופעלים על ידי דלתא בנמלי התעופה של לוס אנג'לס וניו יורק (JFK).

זמן קצר לאחר מכן, ביטלה גם חברת קלמ/אייר פראנס את הקוד המשותף עם אירופלוט. אולם ברית התעופה עצמה, SkyTeam, לא נקטה כל צעד מעשי והסתפקה ב-25 בפברואר (כלומר לפני מעל לחודש) בציוץ בטוויטר שבו נכתב:

"SkyTeam עוקבת מקרוב אחר אירועים מתמשכים באוקראינה ונמצאת בקשר עם כל החברים שלנו כדי להעריך את המצב ככל שהוא מתפתח". למרות מחאה גדולה של גולשים ותגובות זועמות, ברית התעופה המשיכה בשתיקה רועמת - מה שמעצים את הודעתה על השתתפות בצערם של משפחות הנספים בהתרסקות המטוס הסיני. או במלים אחרות: "אנחנו צוות לענין שלנו בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully