וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת התעופה שמצלמת אתכם כל הטיסה לנתב"ג

חברת התעופה קתאי פסיפיק, שמתחרה באל על וטסה מ-2017 בין ישראל והונג קונג, מודה כי היא מצלמת את נוסעיה במטוס ואוספת מידע על הרגליהם דרך מערכת הבידור האישית. החברה: "הצילום נעשה למטרות ביטחון"

מטוס איירבוס A350 קתאי פסיפיק/צילום: Cathay Pacific

בווידאו: מטוס האיירבאס 350 של קתאי פסיפיק

"האח הגדול" גם בטיסה שלכם לישראל? חברת התעופה ההונג קונגית, קתאי פסיפיק, שטסה לארץ כבר משנת 2017, אישרה היום (ג') כי היא מצלמת את נוסעיה במטוס, ואוספת עליהם מידע דרך מערכת הבידור במושבים במטוס.

חברת התעופה הודתה בעדכון מדיניות הפרטיות שלה, שהיא אוספת צילומים של נוסעיה בעת שהם במטוס בעזרת מצלמות במעגל סגור (CCTV) שמותקנות במקומות שונים במטוס, כמו גם בזמן שהם מחברים את הסמארטפון או הטאבלט למערכת הבידור במטוס, ועל ידי כך מקבלת מידע על העדפותיהם ואיך הם מעבירים את זמנם בטיסה.

"כחלק מנוהל סטנדרטי וכדי להגן על לקוחותינו והצוות שלנו, הותקנו מצלמות במעגל סגור (CCTV) בלאונג'ים שלנו בשדות תעופה ובתוך המטוסים (מצלמה אחת הותקנה ליד דלת תא הטייס) למטרות ביטחון", אמר דובר של החברה ל-CNN. "כל הצילומים מנוהלים ברגישות ושליטה קפדנית על הגישה אליהם. אין מצלמות במעגל סגור שמותקנות בשירותי המטוס", הוסיף.

מטוס דרימליינר 787 לוט. ShutterStock
מידע על העדפות הנוסע עובר לחברת התעופה. מערכת הבידור במטוס/ShutterStock

"נשמור את המידע האישי עליך כל עוד הוא נחוץ"

בשנה שעברה הועלתה טענה בענף התעופה נגד התקנה של מצלמות מעקב במערכות הבידור במטוסים של חברות תעופה אחדות, כמו סינגפור איירליינס, אמירייטס ואמריקן איירליינס - מה שהביא לדיון סוער בנושא הגנת הפרטיות באוויר, אולם אותן חברות הודיעו שאין בכוונתן להפעיל את אותן מצלמות.

דובר קתאי פסיפיק הוסיף כי "אין במערכת הבידור במטוסי החברה מצלמות, מיקרופונים או חיישנים במסכים שבגב המושב, ולא היו כאלה בעבר". לדבר החברה, המידע שנאסף משמש לשיפור חוויית הטיסה בנוסף להתאמה אישית עבור הלקוח. כמו כן, הודתה החברה שהמידע עשוי להיות משותף עם גורם מסחרי נוסף. "נשמור את המידע האישי עליך כל עוד הוא נחוץ", נאמר בהודעת החברה בנושא.

קתאי פסיפיק נחשבת לאחת מחמש חברות התעופה הטובות בעולם, וב-2019 דורגה במקום הרביעי בין החברות הטובות בעולם של אתר Skytrax. החברה מטיסה כתשעה מיליון נוסעים בשנה וטסה שבע פעמים בשבוע בקו שבין תל אביב להונג קונג.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חייכו, אתם מתועדים. קתאי פסיפיק/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully