וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם קלינטון ומדונה צפו בים מכאן: נפשנו במלון של הסלבס בתל אביב

עודכן לאחרונה: 2.3.2022 / 12:13

החורף היא שעתם הקשה של בתי המלון בארץ, בטח שהבריכה והים מחוץ למשחק. במלון דיויד אינטרקונטיננטל תל אביב משתמשים בחומרי הגלם הקיימים שלהם - נוף שומט לסת מהחדר, סיור חינמי בנווה צדק הסמוכה, טאי צ'י וטיפול פיוז'ן בספא - כדי להפוך גם סופ"ש סגרירי לראוי לחופשה

כך נראית חופשה במלון דיויד אינטרקונטיננטל תל אביב/צילום: זיו ריינשטיין

יש אנשים שנוסעים לחופשה בשביל החום של המדבר, אחרים מעדיפים לראות מהצימר שלהם את הירוק של הצפון. אבל דווקא בחורף אתם עשויים להבין שגם כחול של ים הניבט מחלון החדר במלון - הוא טבע בכל הדרו.

מלון דיויד אינטרקונטיננטל תל אביב נמצא בלוקיישן מעולה לשם כך. טוב, אפשר לומר זאת על כל מלון שלחוף ימה של העיר, אבל מלון דיויד אינטרקונטיננטל (להלן מד"א), צופה מחד אל הים התיכון, מסגד חסן בק ויפו העתיקה, ומאידך לבתיה ההיסטוריים של נווה צדק, שכונת מנשייה וגורדי השחקים שמעבר. ישן בתוך חדש, בתים גבוהים בתוך נמוכים, התחדשות לצד שימור, יוקרה לצד פשטות. זה הסיפור.

הנוף ממלון דיויד אינטרקונטיננטל תל אביב. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
גם כחול של ים הוא טבע. הנוף ממלון דיויד אינטרקונטיננטל תל אביב/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
מלון דיויד אינטרקונטיננטל תל אביב. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
אווירה של מלונות של פעם בשילוב יוקרה של חו"ל. הלובי/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

לעבוד עם חומרי הגלם המצויים

החורף היא שעתם הקשה של מלונות ארצנו - שהרי קר, הים/בריכה פחות רלוונטיים וגם אין כמעט חופשות. תוסיפו לכך את הקורונה הארורה שהדירה את רגלי התיירים מפה עד לאחרונה, ותקבלו מלונות די ריקים בסופו של דבר.

אבל אז מגיעות חבילות הקונספט של רשתות המלונות הגדולים, למשל רשת מלונות דן שמציעה הופעות וארוחות שף בכמה ממלונותיה. במד"א, ששייך ביחד עם מלון אינדיגו וקראון פלזה תל אביב לקבוצת המלונות העולמית InterContinental Hotels Group) IHG), הלכו על חבילה זוגית שכוללת יומיים מפנקים עם מה שיש למלון להציע. לא הביאו להקה מבחוץ או שף מפונפן, אלא עבדו עם חומרי הגלם המצויים. כלומר, הספא, נווה צדק, שף המלון שעושה שיעורי טאי צ'י, הגלריות הבילד-אין במלון ו...הנוף המנצח של ים חורפי עמוס גלים וגולשים.

והגלריות הן משהו בלתי נפרד מהמלון. מימין ללובי תוכלו ליהנות מיצירות אמנות, פסלים, צילומים וציורים ועוד בגלריית קורידור שמזה שני עשורים מציגה אוספים מתחלפים של אמנות מודרנית, ונפתחה מחדש בספטמבר 2021. מיד אחריה גלריה נוספת, Tribes ("שבטים"), שמאכלסת ציורים לא פחות יפים של קדישמן ואחרים. סיור בגלריות נערך ללא תשלום לבאי המלון. לאחר הביקור מציע מד"א טעימות יין בכל יום שישי אחר הצוהריים של יקבי רמת הגולן. סומלייה המלון מסביר על סוגי היינות, טעמם, המרקם ואופן ייצורם לצד טעימות של מבחר גבינות.

מלון דיויד אינטרקונטיננטל תל אביב. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
המלון רחב ידיים, כך שהלובי, חדר האוכל והגלריות בקומה אחת מבלי להרגיש/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
גלריית אמנות במלון דיויד אינטרקונטיננטל תל אביב. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
קדישמן ועוד. גלריית Tribes/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

מה קורה ב"סוויטת תל אביב"?

בדיויד אינטרקונטיננטל יש 25 קומות שלאורכן מתפזרים 555 חדרים, מתוכם 39 סוויטות, כולל שתיים נשיאותיות. באחת מהן, "סוויטת תל אביב", גם ביקרתי לרגע קט. אנשי המלון נהנים להתפאר ברזומה של סלבס שלנו בה, כמו ביל קלינטון, מדונה ואחרים, אבל בתכל'ס - אף אחד לא צריך חדר ישיבות בתוך החדר שלו, בטח לא אתם. כן, זה נחמד מאוד, אבל הנה חסכתי לכם 3,500 דולרים - מחירו של לילה בחדר הענק הזה עם מיטה גדולה, חדר אמבט משיש וכמובן אותו נוף שיש גם במחירים צנועים יותר.

לעומת הסוויטה הנשיאותית, תוכלו לנפוש במחיר (שגם הוא לא זול, אבל יותר משתלם) בסוויטה "מדטריאנה" בקומה ה-21, שלה סלון נפרד, חדר אמבט גם הוא משיש ומיטה רחבת-ידיים אל הים ב-1,435 דולרים. יש גם חדרים מוזלים יותר, כך שאפשר להתאים את הסופ"ש שלכם לתקציב נמוך יותר, למשל החל מ-1,865 שקלים לזוג ללינה וארוחת בוקר ו-2,525 שקלים לזוג לחצי פנסיון, שממש לא משתלם - קחו את ההפרש של ה-700 שקלים האלה וצאו בערב למסעדה הכי טובה בתל אביב.

עוד בוואלה!

גם קלינטון נפש פה: המלון הישראלי שיש לו 5 כוכבים פלוס

לכתבה המלאה
"סוויטת תל אביב" במלון דיויד אינטרקונטיננטל תל אביב. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
כאן קלינטון ומדונה ישנו. החדר השינה ב"סוויטת תל אביב" במלון/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
סוויטה במלון דיויד אינטרקונטיננטל תל אביב. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
אבל יש גם סוויטות צנועות יותר. "מדטריאנה"/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

להבין שאתה פסיק קטן לעומת הטבע

מה שכיף בתל אביב ובערים אחרות השוכנות לחוף הים, הוא גם להתעורר מול הכחול הענק הזה. להסיט את הווילון ואת הלילה שעבר, ולהסתכל על הים מלמעלה, לא בהתנשאות חלילה, אבל להבין שאתה פסיק כל כך קטן לעומת הטבע, גם אם הוא עירוני.

ארוחת הבוקר הכשרה והמסורתית מתקיימת במסעדת "חצרות יפו", שהיא מעין אולם פתוח המתמזג עם הלובי והגלריות - וזה בהחלט נוח שהכל במקום אחד ועדיין לא צפוף מדי. בין מנות הבופה נכלל הג'חנון המוכר, מבחר סלטים, מאפים, לחמים ודונאטס אמריקניים שעליהם אמון השף אלפרד יבניסק (שעושה גם שיעורי טאי צ'י, זוכרים?). סך הכל ארוחה טובה, לא שופעת מבחר ומגוון של סלטים, וגם המיצים היו תעשייתיים. אפשר במלון יוקרה כזה להתאמץ מעט ולהביא מסחטת תפוזים, שהרי תפוזי ג'אפה היו משתלבים נהדר ב"חצרות יפו", לא?

חדר אוכל במלון דיויד אינטרקונטיננטל תל אביב. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
שפע נהדר בפירות, פחות בסלטים. הבופה בחדר אוכל/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
חדר אוכל במלון דיויד אינטרקונטיננטל תל אביב. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
דגש על קולינריה מרוקנית, כולל בישול בטאג'ין. חדר האוכל בשישי בערב/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

סיור וגלידה בסיום

לאחר ארוחת הבוקר מזמין אתכם הקונסיירז' במד"א לסיור מודרך חינמי בנווה צדק הסמוכה - השכונה הראשונה של תל אביב, או כמו שנעמה מורת הדרך מטעם המלון הסבירה: לא מדובר באמת בשכונה הראשונה של העיר, שהרי נווה צדק הוקמה ב-1887 ותל אביב רק ב-1909. צודקת, מה לעשות. הסיור בן השעתיים עובר בין בתיה הישנים של השכונה השיקית כיום, שעוברת תהליך של שימור והתחדשות, בין תמורות כלכליות של התל-אביביים החדשים לבין אלו הוותיקים ומתובל בסיפורים ואנקדוטות מעניינות על תושביה שכונה בעבר (ש"י עגנון) ובהווה (גל גדות). בסופו, תגיעו לגלידריה ותבחרו לכם כדור לסיום מתוק, גם הוא על חשבון המלון.

נווה צדק. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
מהמלון יוצא סיור מודרך חינמי בנווה צדק הסמוכה/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
נווה צדק. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
בסיור תלכו בין חדש לישן, בין בתים לשימור לפיתוח/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

חוויה הוליסטית, מישהו?

חופשת חורף כהלכתה תמיד תשודרג עם טיפול בספא. למד"א יש את THE Spa - כלומר לא "ה-ספא", אלא דווקא ראשי תיבות של Tailor-Made Holistic Experience - ("חוויה הוליסטית שמותאמת לך"). גם פה תמצאו את העיסוי השבדי המוכר ואחרים, אבל במד"א הוא נקרא "פיוז'ן", ולפי הסבר פקידת הקבלה מדובר בשילוב של כמה טכניקות של עיסוי. ואכן, חנה המעסה המצוינת הפליאה בעיסוי שונה ומיוחד, שכלל את כל חלקי הגוף בשילוב שמן טוב של SABON, לבחירת המעוסה.

חדר ההתאוששות בסיומו של הטיפול הכיל מבחר עוגיות ותה צמחים, וגם מכונת קפה מעולה עם מבחר של כ-20 סוגי קפה/מוקה/שוקו למיניהם. מעבר לכך, זו הפעם הראשונה שקיבלתי כפכפי ספא לבנים, שעשויים מחומר מגבת כזה, שהכילו את כל רגליי במידה 47. איזה כיף. כמה יעלה? לא נורא. טיפול של 50 דקות באמצ"ש 370 שקלים, בסופ"ש 430 שקלים. יש גם רקמות עמוק ב-440 שקלים ואבנים חמות 550 שקלים בסופ"ש.

THE Spa במלון דיויד אינטרקונטיננטל תל אביב. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
לקחו את המסאז' השבדי המסורתי, והפכוהו לפיוז'ן. THE Spa/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
seperator

בניגוד לפריחת מלונות הבוטיק החדשים של תל אביב, יש בדיויד אינטרקונטיננטל העצום תל אביב משהו אחר, וזה טוב. למרות שהוא קיים בסך הכל קצת למעלה משני עשורים, הוא משרה תחושה יוקרה של מלונות ותיקים, כמו הילטון ודן תל אביב. אולי זה משהו בריהוט הישן מעץ, אולי בחללים הגדולים של הלובי, גלריות האמנות והקהל שהוא יותר מבוגר, מבוסס ובעיקרו מחו"ל. יש כמה שיפורים שכדאי למלון ברמתו העולמית לאמץ - הרחבת המגוון הקולינרי (בעיקר בערב לצמחונים/טבעונים), לשלב רמקול שמתחבר ל-Bluetooth בחדרים, בטח בסוויטות, ואולי גם לדאוג לבריכה מחוממת וג'קוזי חם בחורף, שהרי זה די מאסט בחופשת חורף. עם זאת, לפעמים אפשר פשוט להישאר בחדר, לצפות בים הבלתי נגמר ולא לעשות כלום. בכל זאת - באתם לנוח.

הכותב היה אורח של מלון דיויד אינטרקונטיננטל תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully