וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס בואינג 747 ישן נמכר בדולר והפך למועדון מסיבות

עודכן לאחרונה: 17.2.2022 / 12:03

המטוס הקשיש יצא לגמלאות, נמכר ב-1.35 דולר והפך לרחבת ריקודים עם תאורה מיוחדת, מקומות ישיבה ועמדת DJ, בעוד שהמטבחים הפכו לברים. וכן, אפשר גם להתחתן בו במחיר של 16,200 דולר

הדמיה של מטוס Explorer באיירבאס A330/הדמיה: Lufthansa Technik

מטוס בואינג 747 של חברת התעופה בריטיש איירווייז שיצא משירות, הוסב לחלל אירועים - מעיין "מטוס מסיבות" ללא טיסה. מטוס הג'מבו האייקוני היה עוד אחד ממטוסי ג'מבו רבים שלא שרדו את תקופת הקורונה, בעת שחברות תעופה רבות האיצו את פרישתם במהלך השנתיים האחרונות.

בשנת 2020 שלחה בריטיש איירווייז את מטוסי ה-747 שלה לאחסון בנמל התעופה קוטסוולד (Cotswold) בבריטניה. המטוסים רבצו בשורות ארוכות, עד שפרשו רשמית באוקטובר של אותה שנה. עם זאת, בעוד שרוב המטוסים נשלחו לפירוק במגרשי גרוטאות, בשדה התעופה לא רצו לשחרר את כולם.

מחיר המטוס: 1.35 דולר בלבד

אתר Insider מדווח כי מנכ"לית נמל התעופה קוטסוולד, סוזנה הארווי, שאלה בחברת התעופה האם היא יכולה לשמור על אחד ממטוסי ה-747 במטרה לשמר את מורשתה ויופייה של מי שמכונה "מלכת השמים". חברת התעופה הסכימה ומכרה אותו לשדה התעופה תמורת 1 פאונד בלבד (1.35 דולר). במסגרת הסכם המכירה, הוחלט כי בריטיש איירווייז מסמיכה את שדה התעופה לתחזק את המטוס "כל עוד הדבר מעשי מבחינה כלכלית לשימוש הציבור".

מטוס ספציפי זה הצטרף לראשונה לצי של חברת התעופה הבריטית בשנת 1994 וביצע 13,398 טיסות על פני כמעט 100 מיליון קילומטרים. טיסתו האחרונה היתה ממיאמי ללונדון באפריל 2020.

שדה התעופה השקיע 676,655 דולר כדי להמיר את הג'מבו ל"מטוס מסיבות". 271,000 דולר מתוכם שימשו לבניית לוח בטון המאכלס את המטוס המסיבי.

בעת שייכנסו פנימה, האורחים יגלו כי פנים המטוס הפך לרחבת ריקודים עם תאורה מיוחדת, מקומות ישיבה ועמדת DJ, בעוד שהמטבחים הפכו לברים. בנוסף, הוסרו לוחות התקרה, כדי לחשוף את חיווטי המטוס ושאר מערכות שבדרך כלל נסתרות מן העין. "שאר המטוס נשמר שלם לחלוטין, כולל הסיפון העליון", אמרה הארווי. עם זאת, היא הסבירה ששדה התעופה התכוון בתחילה להשאיר את מסכי ההקרנה פועלים ולהציע הקרנת סרטי קולנוע חודשית על הסיפון, אך בשל קשיים טכניים, הדבר יידחה במספר חודשים.

צילום של סצנת חטיפה

ובעוד שחובבי תעופה רבים ירצו להיכנס לתא הטייס, הארווי מצננת את ההתלהבות ואומרת כי חלק מהמערכות עדיין פועלות, כך שאף אחד לא יוכל לגעת בפקדים. עם זאת, בכניסה לקוקפיט יוצב מחסום, כך שמי שריצו בכך, יוכלו להציץ פנימה.

שימוש מקורי נוסף הוא חתונות, שייערכו במטוס, ועד כה, מתקבלות עשרות פניות ביום מזוגות המעוניינים בכך. "אנחנו מקבלים פניות רבות - מחברות שרוצות לערוך אירועים שונים ועד משפחות שמבקשות לחגוג ימי הולדת", אומרת הארווי. לאחרונה המטוס אף שימש לצילום סצנת חטיפה בסרט. עם זאת, למרות כל השיפוצים הנרחבים הללו, יש חלק אחד במטוס שהיה קשה במיוחד להסבה ותפעול: השירותים. זאת בשל העובדה שהמטוס מקורקע ומערכות השירותים מיועדות לפעול בתנאים שונים. לעת עתה, מי שממש צריך, ימצא את מבוקשו במבנה שירותים שהותקן מחוץ למטוס.

בכל מקרה, מי שירצו להתחתן במטוס ישלמו 16,200 דולר ל-24 שעות, כולל זמני הקמה. התעריף לשימוש שעתי במטוס עומד על 1,350 דולר. "אני מקווה שההשקעה תחזיר את עצמה בעוד כמה שנים, אומרת הארווי. "יתרה מכך: חלק מהרווחים יושקעו בתוכנית המלגות השנתית של שדה התעופה ולמימון רישיונות הטיס הפרטיים של הסטודנטים. מדי שנה אנחנו בוחרים עשרה ילדים ולמשך כשבועיים הם מקבלים מעין הכשרה ומידע על מטוסים ותעופה. זה נותן להם הזדמנות לחוות את ההיבטים השונים של קריירות תעופה שאולי יבחרו בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully