וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון נפתחת לישראלים, ומציגה יעד חדש שאתם לא מכירים

תמיר אברהם

עודכן לאחרונה: 28.3.2022 / 11:24

יוון הפחיתה השבוע את מגבלות הקורונה לתיירים - כלומר ישראלים יכולים להיכנס אליה עם תעודת מחוסן ללא צורך בבדיקות מקדימות. אז קבלו הצעה לחופשה בחבל ארץ לא מתוייר במדינה: אכאיה, פטרס ו-אלייה שבמערב יוון

העיר פטרס ביוון/צילום: תמיר אברהם

משרד התיירות היווני החל לשווק את המחוזות אכאיה (Achaia) ו-אלייה (Ilia) שבמערב המדינה, שפחות מוכר לישראלים ולתיירים בעולם. מדובר באזורים שנשענים בעיקר על תיירות פנים וחקלאות של היוונים עצמם (בעיקר מאתונה). היות וזהו אזור בתולי מבחינת תיירות, המחירים הינם אטרקטיביים ביותר.

השבוע הפחיתה יוון את המגבלות בנושא כניסת תיירים מחוסנים למדינה, כך שניתן להיכנס בשעריה עם תעודת מחוסן ישראלית בלבד (ללא צורך בבדיקת אנטיגן או PCR) שתקפה ל-270 יום שעברו מהחיסון השני. תיירים לא מחוסנים כן יידרשו לבצע את הבדיקות.

תעלת קורינתוס ביוון. תמיר אברהם, מערכת וואלה!
תעלת קורינתוס. נקודה יפהפייב בדרך מאתונה/מערכת וואלה!, תמיר אברהם

לחצות את התעלה

בדרך מאתונה לקלבריטה (Kalavrita) - כשלוש שעות נסיעה - עצרנו בתעלת קורינתוס (Corinth) המפורסמת. בתעלה הגבוהה עוברות גם ספינות ענק שמגרדות את דפנות התעלה. מקום עצירה לזמן קצר ותמונות.

קלבריטה היא עיירה אירופית ציורית קטנה, הנמצאת בעמק יפהפה המוקף בהרים גבוהים ויערות אין-סופיים. עם בוא החורף, העלים מקבלים צבעים מדהימים בגווני צהוב ואדום. פשוט מהפנט. ברחוב הראשי ניתן למצוא סמטאות יפות, בהן ניתן לרכוש תוצרים מקומיים, כגון דבש, ריבות ויין כמובן.

עוד בוואלה!

ביקרנו באי היווני שהישראלים עדיין לא הרסו

לכתבה המלאה
קלאבריטה ביוון. תמיר אברהם, מערכת וואלה!
קלבריטה/מערכת וואלה!, תמיר אברהם
קלאבריטה ביוון. תמיר אברהם, מערכת וואלה!
קלאבריטה ביוון/מערכת וואלה!, תמיר אברהם

גיאורגיוס מטריפולאס (Georgios Mitropoulos) מפטרס מארגן קבוצות טיולים כשרות בכל יוון. הוא מחזיק מחסן של כלים כשרים, סידורים וספרי תורה, ויודע להכווין למקומות כשרים שווים. בנוסף, הוא מכשיר מלונות, ושולח מנות כשרות למלונות אחרים במקרה של קבוצה קטנה או משפחה. בקיצור, אם אתם שומרים כשרות, ניתן לארגן טיול למהדרין.

גיאורגיוס מטריפולאס. תמיר אברהם, מערכת וואלה!
גיאורגיוס מטריפולאס. טיולים כשרים זה הוא/מערכת וואלה!, תמיר אברהם

קלבריטה: מהייקינג ועד סקי

עיקר התיירות בקלבריטה הינה יוונית מקומית, והיוונים מגיעים אליה לסופ"ש או לעונת הסקי ויש בה גם שבילי הייקינג בשפע. יש גם תיירים מאנגליה, גרמניה, אבל הם מיעוט, והרעיון לפתוח את המקום לתיירות עולמית באופן נרחב יותר.

כפי שוודאי אתם יודעים, המחירים במסעדות נמוכים מאוד ביחס לישראל. מחירי נתחי בשר לא עולים יותר מ-15 אירו. מנת צלעות טלה 12.8 אירו, סטייק טיבון 11.8 אירו. מנות ראשונות, כולל בשריות, יעלו כ-7 אירו. היין במסעדות מגיע מבתים של מקומיים ואינו תעשייתי. כמעט כל בית מכין חבית שמגיעה למסעדות בקלאבריטה, וזה מורגש בטעם. כמו כן, מדי שבוע יש שוק רחוב של המקומיים שבו ניתן לרכוש ירקות ופירות.

בערב אכלנו במסעדת "הבית של מריה" שנמצאת מחוץ לכפר, בין ההרים. הנוף פשוט משגע. הרבה אוכל טרי, ויין ואלכוהול. המון שילוב של ירקות ובשר מקומי איכותי. בעלים של המסעדה אוהב מאוד רוק קלאסי, והיה תענוג לאכול ולהאזין למוזיקה. בנוסף, מי שיגיע מוקדם בבוקר יכול להירשם לטיול קצר של קטיף פטריות ביער, ולאחר מכן לבשל אותן לארוחת בוקר.

מסעדת "הבית של מריה" בקלבריטה. תמיר אברהם, מערכת וואלה!
מסעדת "הבית של מריה" בקלבריטה/מערכת וואלה!, תמיר אברהם

למחרת יצאנו מקלבריטה להרים. בדרך הגענו לאתר הנצחה היכן שהנאצים רצחו ב-13 בדצמבר 1943 את כל הגברים מעל גיל 12, כ-900 בני אדם. ליד האתר חלק מהקברים של הנרצחים. משם המשכנו עם הג'יפ וטיפסנו לפסגת הרי חאלמוס. הנוף מרהיב בתקופה הזו (כאשר יש שלג, ניתן להגיע עד אתר הסקי). ניתן לשכור ג'יפ במחיר של 50 עד 80 אירו לאדם, שכולל טיפוס לפסגה וטיול שנמשך חצי יום. ניתן לשלב עם ארוחת צוהריים, תלוי בתוכנית. עדיף לסיים את הטיול בארוחת צוהריים בז'ארוחלה או קלבריטה - שני כפרים מקומיים קרובים. Photo 8

אתר הנצחה לטבח קלבריטה. תמיר אברהם, מערכת וואלה!
אתר הנצחה לטבח קלבריטה/מערכת וואלה!, תמיר אברהם
הרי חאלמוס. תמיר אברהם, מערכת וואלה!
הרי חאלמוס/מערכת וואלה!, תמיר אברהם

משם המשכנו בנסיעה דרך הרים, יערות ונוף מדהים, שכל הזמן מאלץ אותך לצלם. הגענו לחוות "מימפס", שנמצאת בכפר זארוח'לה (Zarouchla). הבעלים של המקום בן אדם מיוחד במינו בשם טאסוס, שבעברו היה נהג מרוצים. בחווה ניתן למצוא המון פעילויות לילדים, כגון רכיבה על סוסים, טרקטרונים ופינת ליטוף. טאסוס ייקח אתכם לפינות הנסתרות של האזור ולתצפיות מרהיבות, ואולי גם אל מפל קסום. מחיר טרקטורון אצל טאסוס לחצי שעה 25 אירו, סוסים 20 אירו. ניתן לקחת חבילה של הכל ב-60 אירו בממוצע.

הכפר זארוח'לה ביוון. תמיר אברהם, מערכת וואלה!
הכפר זארוח'לה/מערכת וואלה!, תמיר אברהם
מפל ליד הכפר זארוח'לה ביוון. תמיר אברהם, מערכת וואלה!
מפל ליד הכפר זארוח'לה/מערכת וואלה!, תמיר אברהם

אוזו זה לתיירים

המשכנו הלאה דרך מרכז הכפר זארוח'לה הפסטורלי, דרכו עברנו בטיול ג'יפים. באמצע עצרנו לדרינק, ציפורו (Tsipouro) המקומי מסורתי. אוזו זה משקה לתיירים, ואילו הציפורו הוא המשקה האמיתי שהמקומיים שותים. האמת, האהבתי.

פטרס (Patras) מצויה במחוז אכאיה (Achaia) בצפון הפלופונס והינה בין הערים הגדולות ביוון. העיר מחולקת לעיר עילית ותחתית, כשבעיר העילית ישנם אתרים ובתים מתקופות היסטוריות, כמו המצודה המפורסמת (Patras castle) שממנה ניתן לראות נוף של כל העיר. האתרים, מקומות הבילוי והמוזיאונים נמצאים בעיר התחתית, שהינה מודרנית יותר. נמל פטרס חשוב מאוד לאזור, היות וממנו יוצאות הפלגות לאיטליה, קפריסין וכרתים. מומלץ לעבור ולאכול בין המסעדות הנמצאות במרינה ליד הנמל.

לאוהבי השופינג, תמצאו חנויות אופנה בשפע, החל מרשתות מובילות ומעצבים מפורסמים. בערב הזמינו אותנו לארוחה מיוחדת מאוד באדיבות אוניברסיטת Iek Vergi, שבה למדנו להכין מטעמים יווניים מקומיים. תודה רבה לשף פרסקבה דריי ולתמידי מחלקת התיירות על האירוח המושלם. ניתן להזמין סיורים לקבוצות שכולל שיעור בישול על המטבח המקומי היווני.

קרנבל פטרס: מדי שנה מתקיים הקרנבל של פטרס - אירוע מרכזי עם נושא משתנה בכל שנה, המושך אליו המון תיירים. מדובר באחד הקרנבלים הגדולים באירופה, שמתחיל באמצע ינואר ונמשך כשבועיים.

פטרס ביוון. תמיר אברהם, מערכת וואלה!
פטרס. בירת הפלופונס/מערכת וואלה!, תמיר אברהם
פטרס ביוון. תמיר אברהם, מערכת וואלה!
נמל פטרס/מערכת וואלה!, תמיר אברהם

עיר סטודנטים שוקקת

ומה לגבי חיי הלילה? תוכלו למצוא ברחוב הראשי המון ברים, מועדונים ומסעדות. מכיוון שבפטרס יש אוניברסיטה, אחוז גדול מהתושבים הינם סטודנטים, ולכן העיר שוקקת עד השעות הקטנות של הלילה.
מוזיקה יוונית מעולה וגם מוזיקת מיינסטרים כגון היפ-הופ , אלקטרוני וכדומה.

המלצות למועדונים:
Disco room - הופעות חיות ומוזיקה מגוונת.
On - Off - דאנס בר לצעירים חובבי מוזיקה יוונית עכשווית.
Vintage Club - בעיקר מוזיקת האוס.

פטרס ביוון. תמיר אברהם, מערכת וואלה!
מהנמל של פטרס יוצאות הפלגות לאיטליה, קפריסין וכרתים/מערכת וואלה!, תמיר אברהם

הנאצים שמרו על היקב

ביקב "אכאיה קלאוס" (Achaia Clauss) יש שתי חביות לאחסון יין על שם פון מולטקה וביסמארק, שגוסט קלאוס, המייסד, הכין לכבודם ב-1873 והן עדיין משמשות לייצור יין. כאשר הנאצים הגיעו וראו את החביות הם שמרו על היקב, ולכן הוא בין הבודדים ששרד את המלחמה. ביקב חביות המוקדשות לאנשים מוכרים - כל חבית מגולפת ומסומנת לכבודם. כך למשל, יש חבית לפוטין, נדיה קומונצ'י וחסידי אומות עולם.

היין העיקרי שמיוצר ביקב הוא מאברו-דפני ("דפני השחורה") על שם אהובתו של קלאוס. ביקב יש סיור חינמי כל שעה עגולה מהשעה 10:00 ועד 17:00, פשוט מגיעים ומצטרפים. טעימות בין 5 ל-12 אירו, טעימה מיינות פרימיום - 32 אירו.

יקב אכייה קלאוס בפטרס ביוון. תמיר אברהם, מערכת וואלה!
יקב "אכאיה קלאוס"/מערכת וואלה!, תמיר אברהם
יקב אכייה קלאוס בפטרס ביוון. תמיר אברהם, מערכת וואלה!
הנאצים שמרו על היקב, ולכן הוא בין הבודדים ששרד את המלחמה/מערכת וואלה!, תמיר אברהם

היער שגובל בים

יער סטרופייה (Strofylia) נמצא כחצי שעה מדרום לעיר פטרה. זהו אזור טבע מוגן שכולל מרבדים ירוקים ולמעלה ממאה מיני ציפורים. גבול היער מגיע עד עשרות מטרים ספורים מהים, מה שהופך את האזור למיוחד מאוד. מומלץ בחום להתארגן על פיקניק אם אתם מחליטים לבקר בו.

היער מסתיים בחוף קלוברייה. רצועת חוף זהובה המשתרעת על גבי עשרות קילומטרים. תקופה מומלצת לשחייה בחוף הזה היא מחודש מאי עד סוף ספטמבר, שזו העונה שבה יש מצילים וגם נפתחים הקיוסקים והברים על החוף. באופק ניתן לראות איים כמו זקינטוס.

יער סטרופייה בפטרס ביוון. תמיר אברהם, מערכת וואלה!
יער סטרופייה. גבול היער מגיע עד עשרות מטרים ספורים מהים/מערכת וואלה!, תמיר אברהם
יער סטרופייה בפטרס ביוון. תמיר אברהם, מערכת וואלה!
חוף קלוברייה. רצועת חוף זהובה המשתרעת על גבי עשרות קילומטרים/מערכת וואלה!, תמיר אברהם

נורבגיה ביוון

סאו (Sao) היא חווה לגידול דגים מהגדולות באזור. ניתן לקיים סיור בחווה, כולל שיט על סירה בנהר ויציאה לים, דיג בלגונה ועוד. בסיור מציגים, מלבד הנוף, את אזורי גידול הדגים לפי מינים. בשיט תראו איים קטנים שסביבם יש כלובים של דגים, ותבינו איך מאכילים את הדגים ועשרות מיני ציפורים, בהן שחפים וחסידות. הנוף בדרך נהדר, וצבע המים יחד עם ההרים מרשים ביותר - מה שהזכיר לי את הפיורדים בנורבגיה.

ישנם שלושה סוגי שיט: בנהר בלבד (רגוע ובלי גלים), שיט שכולל יציאה לים (קשה יותר בגלל הגלים, אבל ממש שווה), ושיט בלגונות (מתאים יותר לחודשי הקיץ). יש גם הסבר על תהליך גידול הדגים, והליך הדיג שלהם מהכלוב. לאחר מכן רואים את תהליך הייצור ואת חדר הבקרה, משם מנטרים את ניהול הכלובים. ויש גם ארוחת הכוללת דגים, פשטידות, עוף וצלעות טלה - הכל בעלות 50 אירו. ניתן לשלב דיג ולאחר מכן מכינים את הדגים שנתפסו על הגריל.
Photo 22

"סאו" חווה לגידול דגים ביוון. תמיר אברהם, מערכת וואלה!
בשיט תראו איים קטנים שסביבם יש כלובים של דגים/מערכת וואלה!, תמיר אברהם
"סאו" חווה לגידול דגים ביוון. תמיר אברהם, מערכת וואלה!
בשיט מקבלים הבר הסבר על תהליך גידול הדגים/מערכת וואלה!, תמיר אברהם
"סאו" חווה לגידול דגים ביוון. תמיר אברהם, מערכת וואלה!
דגים שנתפסו בחוות סאו/מערכת וואלה!, תמיר אברהם

נאפקטוס (Nafpaktos) היא עיר עם נמל וחומות עתיקות, המצויה בסמוך למפרץ קןרינתוס (Corinth). יש בה מבצר שממנו נשקף נוף מרהיב - מצד אחד המפרץ, ומהצד השני רכס הרים. החוף בה מסודר ונקי, עם מקלחות וגם פינת שעשועים לילדים. תוכלו למצוא המון מסעדות וברים טובים.

נאפקטוס ביוון. תמיר אברהם, מערכת וואלה!
נאפקטוס. עיר עם נמל וחומות עתיקות/מערכת וואלה!, תמיר אברהם
נאפקטוס ביוון. תמיר אברהם, מערכת וואלה!
נוף מרהיב נשקף מהמבצר. נאפקטוס/מערכת וואלה!, תמיר אברהם

הכותב היה אורח של לשכת התיירות היוונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully