וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 מקומות לראות בהם כלניות ב"דרום אדום"

עודכן לאחרונה: 4.2.2022 / 22:14

פסטיבל הכלניות, הלא הוא "דרום אדום", יתקיים לאורך ארבעה סופ"שים בפברואר. אז איפה כבר פורחות הכלניות בצפון הנגב ואיך תגיעו אליהן? הנה 5 מקומות שבהם מובטחת הפריחה האדומה

הכלניות כבר פה, "דרום אדום 2022"/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: ניר חן

פסטיבל הכלניות "דרום אדום 2022" מתחיל בסופ"ש הקרוב ויימשך לאורך חודש פברואר כולו (28-1.2.2022), כולל באמצע השבוע. לא מעט אירועים ואטרקציות מחכים למטיילים שיבואו לטייל בעקבות הפרח האדום בצפון הנגב. אבל איפה תראו אותו? הנה חמישה מקומות שהכלניות כבר פורחות בהם.

חניון רעים

חניון רעים נמצא ממש על כביש 232, ולא רחוק מקיבוץ רעים שקיבל את שמו מתרגום מערבית, היות ולידו נמצא תל ג'מה ("תל אלג'אמע") שפירושו "שפע" אבל נהגה על ידי פלמ"חניקים מייסדי קיבוץ רעים הסמוך ב-1949 כ"ג'מאעה" - "חבורה/רעים. באתר מתקנים חקלאיים עתיקים, כמו גם שולחנות קק"ל ודרך נוף לרכב בסימון לבן-כחול-לבן שמתחברת לדרך הבשור הצפונית.

איך מגיעים: חניון רעים נמצא לצד כביש סעד-רעים (כביש 232), כ-4 ק"מ מדרום לקיבוץ בארי. פונים מהכביש מערבה בדרך עפר קצרה המסתעפת מהכביש בין סימני ק"מ 39-38. ווייז: חניון רעים.

עוד בוואלה!

"דרום אדום" חוזר, ובגדול: מדריך לפסטיבל הכלניות 2022

לכתבה המלאה
כלניות דרום אדום. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
חניון רעים/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

יער בארי

היער המוכר מושך אלפיו עשרות אלפים בעונה זו, שהרי מעבר לכלניות יש בו מסלולי אופניים לכל הרמות, דרך נוף לרכב וגם מסלולי טיול רגליים לכל המשפחה. קיבוץ בארי, שהוקם על אדמות נחאביר הערביות, נקרא ע"ש כינוי של ברל קצנלסון ש"בארי" היה שמו העברי. הקיבוץ הוא אחד מ"-11 הנקודות" שהוקמו באוקטובר 1946. האזור שורץ כלניות, כמו גם מתקנים של הצבא הבריטי מימי המנדט, מחסני נשק, בית הבטחון של הקיבוץ ועוד. כיום, היער הנטוע במקום משתרע על פני 11 אלף דונם, כולל פינות רבות לפיקניק ופחי אשפה.

איך מגיעים: מכביש צומת סעד-רעים (כביש 232), בין סימני 38-39, היכנסו לכביש אספלט המסומן אדום. ווייז: יער בארי.

כלניות ביער בארי. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
אם כבר בבארי, נסו את הסינגל המשפחתי שם/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
כלניות ביער בארי. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
כלניות ביער בארי/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

חניון מרווה ביער שוקדה

חניון מרווה שביער שוקדה נקרא על שם מרווה בביאן, בת קיבוץ עלומים שהלכה לעולמה בגיל 18 בשנת 2014. בחניון שיחי מרווה לצד הדרך המובילה לחניון, כולל שולחנות פיקניק וברזי מים בצל חורשת איקליפטוס. סמוך לחניון נמצא בור מים קדום שבנוי לבני בוץ, שראשו בולט מעל אדמת הלס שבה הוא חפור.

איך מגיעים: מצומת סעד נוסעים על כביש 232 דרומה כשני ק"מ, ומול קיבוץ עלומים נכנסים מזרחה לכביש בסימון שחור עד שמגיעים לחניון. בווייז: באר מרווה.

באר מרווה כלניות יער שוקדה. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
באר מרווה/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
כלניות ביער שוקדה פברואר 2022. אורנה בן חיים, תמונות גולשים
כלניות ביער שוקדה, אתמול/תמונות גולשים, אורנה בן חיים

חניון ורמולן

יונתן ורמולן היה בן למשפחה של נוצרים אוהבי ישראל מהולנד, ונהרג כלוחם מג"ב בשנת 2000 במסגרת האינתיפאדה השנייה. קודם לכן שירת בשריון ובימ"מ. חבריו ליחידה הקימו ב-2004 מצפור וחניון בחורשת סעד שבסמוך לצומת סעד, משם ניתן להשקיף על עזה וגם על מקום נפילתו של יונתן ושל קצין הגששים גד מרשה מפיצוץ ליד גדר המערכת. בחניון תמצאו כלניות רבות וגם מתקני פיקניק מצוינים.

איך מגיעים: סעו על לכביש 232 (לכיוון עלומים) ומשם עוד כ1.5 ק"מ עד לפנייה ימינה. אחרי כ-300 מטרים פנו ימינה שוב פונים שוב. המשיכו כ-1.2 ק"מ ואז פנו ימינה לחניון ושמאלה למצפור. בווייז: חניון ורמולן.

חניון ורמולן. ד"ר אבישי טייכר, ויקיפדיה, תמונות גולשים
חניון ורמולן/תמונות גולשים, ד"ר אבישי טייכר, ויקיפדיה

יער ניר משה

יער ניר משה נקרא על שם המושב הסמוך לו, ובו דרכי נסיעה עבירות לרכבים פרטיים, ספסלים ושולחנות. זהו יער קטן יחסית - 923 דונמים בסך הכל, אולם הוא חלק מיער השובלים ונטיעתו החלה בשנות ה-50. אחת האטרקציות בו הוא פסל חלילי רוח של האמן דוד יסעור מ-2017.במקום יש גם סינגל רכיבה יחסית חדש לחובבי האופניים, וגם ניתן לטייל בו בשבילי הליכה מסודרים.

איך מגיעים: ויייז: ניר משה.

כלניות יער ניר משה. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
כלניות ביער ניר משה/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
כלניות יער ניר משה. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
אפשר גם לרכוב בסינגל החדש יחסית ביער ניר משה/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully