וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיר שכל מי שרוצה לגור בה נדרש להסיר את התוספתן

עודכן לאחרונה: 20.1.2022 / 15:21

העיירה הצ'יליאנית הזו באנטארקטיקה מתאימה למשפחות ומציעה שלל אטרקציות כמו סקי, בילוי עם פינגווינים וסיורי תצפית בזוהר הקוטב, רק שיש לה דרישה אחת מהתושבים: על כולם - כולל ילדים - לעבור ניתוח להסרת תוספתן לפני המעבר. לא תאמינו מה הסיבה לדרישה המוגזמת

הכפר שכול תושביו חייבים להוציא את התוספתן/@dr.karanr

כל מעבר דירה דורש להשאיר דברים מאחור ולהסתגל לסביבה חדשה, אך אם תרצו לעבור לעיירה הבאה תצטרכו להשאיר את התוספתן שלכם מאחור. החיים בעיירה הזו באנטארקטיקה מתאימים למשפחות ומציעים שלל אטרקציות, אבל דורשים מכל המעוניין לגור בה - כולל ילדים - לעבור ניתוח להסרת התוספתן, כך מדווח ה"ניו יורק פוסט".

כל מי שמתכנן לעבור למאחז האנטארקטי וילה לאס אסטרז'ס, שבאי המלך ג'ורג' (האי הגדול ביותר באיי שטלנד הדרומיים, השוכן במרחק 120 ק"מ מצפון לחופי אנטארקטיקה), צריך להכין את עצמו לטמפרטורות הנמוכות ולחיים בעיירה מרוחקת שכוללת בסה"כ 100 איש. על אף שבמקום תמצאו מסעדות, בית ספר, ספרייה, סניף דואר, תחנת רדיו, בנק וסופרמרקט - משפחות רבות שוקלות היטב לפני שהן חושבות על מעבר לשם לא רק בגלל הכפור, אלא כי ברשויות דורשים מהתושבים החדשים להסיר את התוספתן בניתוח לפני המעבר - והסיבה לכך דווקא די הגיונית.

לפי ה-BBC, בית החולים הקרוב ביותר נמצא במרחק של יותר מאלף קילומטרים מהקצה הצפוני ביותר של האי, כלומר שירותי הבריאות באזור מוגבלים. על אף שישנם שירותי רפואה פעילים בעיירה, לא מובטח שיהיה מנתח המסוגל לטפל בדלקת התוספתן - הדורשת ניתוח דחוף. כדי להימנע מסכנת מוות, כל התושבים שעוברים לשם חייבים לעבור כריתת תוספתן. האפשרויות המוגבלות של שירותי הבריאות במקום הן גם הסיבה שנשים מתבקשות שלא להיכנס להריון במהלך שהותן שם. בנוסף, בעונה בה הטמפרטורה צונחת ויכולה להגיע עד מינוס 47 מעלות צלזיוס, מתבקשים התושבים להישאר בביתם אחרת הם צפויים לקפוא למוות. "בחורף האחרון לא יכולנו לצאת מהבית שלנו במשך שבועות", אמר סרג'יו קובילוס, מפקד בסיס חיל האוויר המקומי.

אם הקור, האיסור להיכנס להיריון והסרת התוספתן לא שברו אתכם - תדעו שהגישה לאינטרנט שם מוגבלת לשלושת המחשבים בבית הספר. זהו, פה נשברנו. אה - וגם אסור לגדל שם כלבים. האיסור נובע מהחשש שהם עשויים להפיץ מחלות זיהומיות לחיות בר.

על אף התנאים המגבילים, יש לומר, מדובר באחד המאחזים הבודדים באנטארקטיקה שבהם אנשים חיים במשך שנים - ולא רק שבועות או חודשים. מרבית התושבים הם חוקרים ואנשי חיל האוויר או הצי של צ'ילה, אך לעיתים קרובות אנשים בעלי חוזים ארוכי טווח מביאים איתם לשם את כל משפחתם. רבים נוטים לגור באי במהלך הקיץ, אז השמש מאירה כל שעות היום והטמפרטורות מגיעות ל-2 מעלות צלזיוס סבילות.

אם אתם עדיין בעניין איכשהו, וילה לאס אסטרז'ס מציעה גם אטרקציות כמו סקי, אופנועי שלג, סיורי תצפית בבלינגסהאוזן הסמוכה, שם תוכלו לצפות בזוהר הקוטב וללמוד על הגליציולוגיה (חקר הקרח), ומפגשים אקראיים עם פינגווינים - שהם די ידידותיים הודות לחוק המונע מהאוכלוסיה לצוד אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully