וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיירים נוהרים לעיר רפאים בטורקיה ובה 500 "טירות דיסני" נטושות

עודכן לאחרונה: 7.10.2021 / 2:51

תמיד חלמתם לגור בטירה מלכותית בעיירה קסומה? סעו לטורקיה. עיירה עם 500 טירות נטושות המעוצבות בסטייל של סרטי דיסני מושכת תיירים מכל העולם לאחר שפרויקט הבנייה נאלץ להכריז על פשיטת רגל

עיר רפאים בטורקיה/@bigbankz

עיר רפאיים בטורקיה הנראית כמו עיירת דיסני נטושה עם כ-500 טירות יוקרה מושכת אליה המוני מבקרים מכל העולם. בורג' אל באבאס (Burj Al Babas), הממוקמת ליד מודורנו, תוכננה ב-2014 להיות עיירה יוקרתית הכוללת 732 וילות עם שלוש קומות בעלות של כ-200 מיליון דולר. כל הנכסים עוצבו במראה ייחודי מאוד הכולל צריחים גותיים, מרפסות וחלונות גדולים. כלומר, כל מי שחלם לחיות באגדה, יכול היה לנסות את זה בטורקיה.

העומדים מאחורי הפרויקט, Developers Sarot Group, קיוו שתיירים עשירים שיבקרו במפרץ יראו ביחידות כבתי נופש. בנוסף לנכסי המגורים יוצאי הדופן, החברה אף רצתה להקים במקום גם מתחם ענק שיכלול קולנוע, מרכז קניות, ספא, מתקני ספורט ושירותים אחרים.

ככה זה נראה

@bigbankz

Crazy experience being here

♬ Sweet Dreams - PuppetMaster

הבנייה החלה בשנת 2014 עם בתי יוקרה שנמכרו במחיר של בין 370 ל-530 אלף דולר - וההתחלה הייתה בהחלט מבטיחה, כשמחצית מהנכסים נמכרו מראש. הצוות שעומד מאחורי הפרויקט הודיע בתחילה כי הוא יסתיים בעוד כארבע שנים. עם זאת, בשנת 2018 קצב המכירות החל לרדת והיזמים נאלצו להכריז על פשיטת רגל לפני שהפרויקט הושלם, כך שכ-530 בתים שנבנו חלקית נותרו כעת נטושים.

מהמט אמין ירדלן, יו"ר "קבוצת שרות", אמר ב-2018 כי קריסת הפרויקט נבעה מסירובם של אנשים לשלם על הבתים שרכשו. הוא אמר אז ל- Hurriet Daily News: "לא יכולנו לעמוד בחובות של כ-7.5 מיליון דולר בגין הווילות שמכרנו למדינות המפרץ. הגשנו בקשה להגנה מפני פשיטת רגל, אך בית המשפט פסק על פשיטת רגל. נערער על פסק הדין".

הוא היה אז מלא תקווה שפשיטת הרגל אינה מסמלת על סופו של הפרויקט והוסיף: "השווי הכולל של הפרויקט הוא כ-200 מיליון דולר. עדיין יש לנו 250 וילות שהושלמו ומוכנות למכירה. מכירה של רק 100 מהן תספיק כדי לשלם את החובות ולהשלים את הפרויקט. אנו חושבים שנתגבר על המשבר תוך ארבעה או חמישה חודשים. תכננו לפתוח את המקום בחלקו בשנת 2019". לרוע מזלו, תוכנית זו לא יצאה לפועל והפרויקט נשאר נטוש.

כיום האזור הפך לאטרקציה תיירותית בפני עצמה, כאשר מבקרים רבים נוהרים לאזור כדי לסייר להנאתם בעיר הרפאים הנטושה שנראית כאילו לקוחה מסרט של דיסני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully