וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה מצאו האנשים הראשונים שהעזו לרדת לבולען "באר הגיהנום"?

עודכן לאחרונה: 26.9.2021 / 23:47

המקומיים בטוחים שהבולען העתיק מלא בשדים ששומרים על השער לעולם הבא או שזה המקום שבו הכופרים מעונים לאחר המוות. צוות אמיץ של חוקרים ירד לראשונה לתחתית הבולען העמוק ומצא שם כמה ממצאים מרתקים - וכמה מפחידים

צוות חוקרים נכנס לראשונה אל תוך בולען "הבאר מהגיהנום" בתימן/Ocet Oman/Thomson Reuters

חוקרי מערות מעומאן הפכו בשבוע שעבר לאנשים הראשונים שירדו לתחתית בולען בעומק 112מטרים שזכה לשם "באר הגיהינום" בתימן, שמקומיים רבים משוכנעים שהוא מלא בג'ינים ששומרים על השער לעולם הבא, כך על פי הדיווחים בתקשורת המקומית. "יש האומרים שזה המקום שבו הכופרים והלא-מאמינים מעונים לאחר המוות", אמר הגיאולוג פרופ' מוחמד אל קינדי, הבעלים של מרכז הייעוץ למדעי כדור הארץ שהוביל את החוקרים, "בעוד שאחרים מאמינים שראשם יינתק ברגע שהם יגיעו שם למטה".

לבולען הטבעי, ששמו הרשמי הוא "הבאר של בארהוט", יש כניסה עגולה להפליא, המשתרעת על קוטר 30 מטרים, והיא נמצאת באמצע המדבר במחוז אל-מהרה במזרח תימן, סמוך לגבול עם עומאן. חוקרי מערות חובבנים כבר נכנסו בעבר לבולען, אך עד כה לא היה ידוע על אף אחד שהגיע עד לתחתית וגילה מה יש שם.

למרות הסיפורים והאמונות המקומיות המפחידות, בשבוע שעבר צוות של 10 חוקרים מצוות חקר מערות העומאני (OCET) חקר את הבאר של בארהוט לאחר שירד אליה באמצעות מערכת גלגלות משוכללת שהורידה שמונה מהחברים לתחתית בעוד ששניים נותרו לפקח עליהם מלמעלה, יחד עם קהל קטן של מקומיים שחששו ממה שיימצא בתחתית הבולען.

ככה זה נראה - וזה מה שהם מצאו שם

הצילומים שפורסמו מתוך המערה חשפו זקיפים, תבניות צבעוניות על הקירות ו"פניני מערות", שהן למעשה משקעי סידן כדוריים, שעוצבו במשך אלפי שנים על ידי מים שטפטפו לתוך החור. החוקרים העבירו מספר שעות בבולען ומצאו שם גם מפלים, מים זורמים ואוכלוסייה משגשגת של נחשים: "הם התרבו כיוון שאין להם שם טורפים שיסכנו אותם", הסביר החוקר, "זה נורמלי לחלוטין". יחד איתם נמצאו גם שרידי ציפורים ובעלי חיים אחרים שככל הנראה לא הצליחו לשרוד בבולען.

"המאמינים אומרים שמי באר הזמזם שבמכה הם הקדושים והטהורים ביותר על פני כדור הארץ וכי המים מ'באר הגיהינום' הם הרעים ביותר", סיפר אל קינדי, "כל מה שאנחנו מצאנו היו מים מתוקים וטהורים שם למטה. אפילו שתינו בקבוק שלם ושום דבר לא קרה לנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully