וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטעות בכרטיס הטיסה שיכולה להשאיר אתכם בשדה התעופה

ברוך גינזברגר

עודכן לאחרונה: 6.2.2022 / 11:27

האם טעות באות אחת בהזמנת כרטיס טיסה יכולה להשאיר אתכם בשדה? האם זה משנה אם כתבתם את שם המשפחה לפני השם הפרטי? האם יש חשיבות למין הנוסע? ומה עושים גרושים/ות עם שם ששונה לזה שבדרכון? טיפים חשובים לפני שמזמינים

אנשי אל על מקבלים נוסעים בשדה התעופה רמון/צילום: אל על

באחד הביקורים האחרונים של בשדה התעופה, עמד לידי בחור ישראלי שרצה לעלות לטיסה אבל לא קיבל אישור בגלל שהייתה טעות בשם שלו בכרטיס הטיסה. הוא ניסה להתווכח עם דייל הקרקע ולהסביר שבעברית השם איציק והשם יצחק הם אותו שם, אבל כל הניסיונות לא עזרו, והוא נשאר בשדה בזמן שהמטוס המריא. ללא ספק, זו יכולה להיות אחת הסיטואציות המרגיזות ביותר בטיסה.

הרבה פעמים אנשים מגלים את הטעות בשלב מוקדם, עוד לפני ההגעה לשדה התעופה, ואז מתחיל בלבול מאוד גדול והרבה לחץ. בדרך כלל, חברות התעופה מבקשות סכומים מאוד גדולים בשביל לשנות שם בכרטיס הטיסה והן לא יהיו מוכנות לעשות את השירות הזה בשבילכם בחינם.

ההתלבטות היא מאוד גדולה: האם שווה לקחת את הסיכון שיעלו אותי לטיסה למרות הטעות בכרטיס, או שעדיף לשלם סכום נוסף בשביל הטיסה? לפעמים התיקון עולה כמעט כמו המחיר של הכרטיס עצמו. אז מה עושים? אנסה לענות על השאלה הזו מהניסיון שלי.

צ'ק אין נוס נוסעים שדה תעופה בורדינג דיילת קרקע. Shutterstock, ShutterStock
האם שווה לקחת סיכון שיעלו אתכם לטיסה למרות שיש לכם טעות בכרטיס?/ShutterStock, Shutterstock

למלא נכון את השמות שלכם בהזמנה

חלק מחברות התעופה מסכימות לשנות את הטעות בחינם תוך 24 שעות מההזמנה, ולכן אם גיליתם טעות בזמן מוקדם - כדאי מאוד לנסות לתפוס את החברה כמה שיותר מהר.

כולם מכירים את הפתגם, ש"פיקח יודע לצאת מצרה שאדם חכם לא היה נכנס אליה בכלל". גם במקרה הזה כדאי מאוד להקפיד לכתוב את השמות נכון כשאתם מזמינים טיסה. אל תתעצלו, ושימו לידכם את הדרכונים עצמם כדי לראות איך השם שלכם ושל שאר האנשים שאתם מזמינים בשבילם את הטיסה, כתוב בדרכון. אל תסמכו רק על הזיכרון שלכם. אני משתדל מאוד שתמיד יהיה לידי עוד מישהו שיבדוק אם כתבתי נכון את השמות, רגע לפני שאני לוחץ על כפתור ההזמנה.

לפעמים יש דיל מאוד טוב שאתם לא רוצים לפספס, ואין לכם אפשרות לראות כרגע את הדרכונים של כל האנשים שאתם רוצים להזמין בשבילם כרטיס. כיום, חלק גדול מחברות התעופה מאפשרות, תמורת תשלום קטן, להקפיא את המחיר ל-24 שעות בלי למלא את כל הפרטים ובלי לשלם את כל הסכום. אם יש לכם איזה שהוא ספק לגבי השמות, כדאי מאוד להשתמש בשירות הזה ולא להצטער אחר כך בגלל שהכרטיס לא יהיה שווה בכלל.

נוודים דיגיטליים. Shutterstock, ShutterStock
כדאי מאוד להקפיד לכתוב את השמות נכון כשאתם מזמינים טיסה/ShutterStock, Shutterstock

טעויות שחברות התעופה לא מקפידות עליהן

יש טעויות שמאוד מלחיצות אנשים, אבל מהניסיון שלי מעולם לא שמעתי על חברת תעופה שעשתה בעיות איתן. אם החלפתם בין השם הפרטי לבין שם המשפחה - אין שום בעיה. בכרטיס הטיסה עצמו לא מעניין אף אחד הסדר של השמות ואין הבדל בין משה כהן לבין כהן משה.

אם התבלבלתם במין שלכם - גם אין שום בעיה. הדיילים לא בודקים את המין שלכם ולא קרה אף פעם שאמרו למישהו שלא יעלה לטיסה כי כתוב שהוא נקבה והוא בעצם זכר.

עוד בעיה נפוצה שלא מפריעה לחברות התעופה, היא אם שכחתם לכתוב בכרטיס שם אמצעי. גם אם בדרכון שלכם מופיע שם אמצעי כלשהו כמו שם פרטי שני, או שם משפחה לשעבר ולא כתבתם אותו בכרטיס הטיסה, לא יעשו לכם בעיות בעלייה מטוס.

כרטיס טיסה עם דרכון. ShutterStock
אם החלפתם בין השם הפרטי לבין שם המשפחה בכרטיס - אין שום בעיה/ShutterStock

שגיאות בשם בכרטיס הטיסה

השאלה הגדולה היא במקרה של טעות באיות של השם בכרטיס הטיסה. מאוד קשה לענות על השאלה הזו כי היא תלויה לגמרי בפקיד שתפגשו בעלייה למטוס. החברות נותנות לאנשי האבטחה שלהם את המנדט להחליט אם זה נראה להם חשוד או שזה אותו אדם.

ככל שהבעיה יותר קטנה, אז הסיכוי שיתנו לכם לעבור עולה באופן משמעותי. למשל, אם השם שלכם בדרכון הוא Elimellech ובטעות כתבתם אותו עם אות L אחת במקום עם שתיים, סביר להניח שלא יעשו לכם בעיות. אם יש בעיה עם יותר מאות אחת, או שזו אות שמשנה לגמרי את השם - אתם נכנסים לסיכון גדול מדי.

חלק מהבעיה היא עם כינויים, שלדוברי עברית נשמעים מאוד הגיוניים אבל לא תמיד נשמעים כך במדינות אחרות, ולכן זו עלולה להיות בעיה גדולה. למשל, השם "איציק" ככינוי ליצחק ישמע הגיוני לאוזניים ישראליות, אבל בכל מקום אחר בעולם הוא כנראה יישמע כמו שני שמות שונים לגמרי. גם ההבדל בין Ruth לבין Ruti נראה לישראלים לא משמעותי, אבל עלול להיראות משמעותי במקומות אחרים.

צ'ק אין לטיסה. ShutterStock
אופס, כתוב לי בדרכון "יצחק" ובכרטיס "איציק"/ShutterStock

נישואים וגירושים

אחת הסיבות העיקריות לטעויות בכרטיס הטיסה היא שינוי שם משפחה סביב נישואים או גירושים. אם שיניתם את השם בתעודת הזהות אבל עדיין לא שיניתם את השם בדרכון, השם שייקבע מבחינת הטיסה יהיה רק השם שמופיע בדרכון. כל עוד לא טסתם את כל הטיסות שהזמנתם עם השם הישן - אל תחליפו דרכון כדי שלא תהיה לכם בעיה. זה אולי קצת מבאס לצאת לירח הדבש אם השם הקודם, או לעלות לטיסה אחרי הגירושים עם השם של הבעל, אבל זה עדיף מאשר להסתבך עם על הטופסולוגיה. אם תחליפו דרכון בין הזמנת הטיסה לבין הטיסה עצמה, כנראה שמשרד הפנים יעדכן את השם באופן אוטומטי לשם החדש.

אם בכל זאת טעיתם וכתבתם שם ישן שהתחלף, אז כדאי לנסות לפנות למשרד הפנים ולהוציא תיעוד על השינוי הזה ועם התיעוד הזה לנסות לפנות לחברת התעופה. במצב כזה, יש סיכוי שיסכימו לשנות לכם את השם ללא תשלום כיוון שיש סיבה חוקית להחלפה, אבל תהיו מוכנים להרבה מאוד זמן של המתנה וויכוחים.

הכותב הוא בעל הבלוג "מסביב לעולם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully