וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך לישראלים: כך תתגברו על התור הארוך בנתב"ג ובדיוטי פרי

23.7.2015 / 8:14

יותר מ-70 אלף נוסעים יעברו היום בנתב"ג, באחד הימים העמוסים ביותר השנה. זה אומר שלא משנה מתי תגיעו לנמל, לפניכם ישתרכו תורי ענק בדרך לדלפקי חברות התעופה, מכונות הבידוק הביטחוני, דלפקי ההגירה וקופות הדיוטי פרי. כך תעברו זאת בשלום

כתבתה של דנה נחום, עריכת וידאו: יותם וקס

החל מהבוקר (ה') ועד סוף היממה צפויים לעבור בנתב"ג כ-70,360 נוסעים ביום שנחשב לעמוס ביותר בעונת הקיץ הקרובה. זה אומר שלא משנה באיזו שעה תגיעו לנמל, לפניכם יתשרכו תורי ענק בדרך לדלפקי חברות התעופה, מכונות הבידוק הביטחוני, דלפקי ההגירה וקופות הדיוטי פרי.

כמו בכל קיץ, ברשות שדות התעופה מודעים לחוויה הלא נעימה הזאת ומפמפמים לנוסעים להגיע בפרק זמן של לפחות שלוש שעות טרם ההמראה על מנת שלא ליצור עומסים שיגרמו לאיחורים בהמראות.

ובכן, החדשות הרעות הן שכאמור, גם הגעה לנתב"ג כשלוש שעות לפני ההמראה לא תבטיח לכם מעבר חלק ונטול דחיפות ומרפקים. אבל יש גם חדשות טובות: שורת מיזמים טכנולוגיים שהוטמעו בנמל התעופה הבינלאומי הגדול בישראל אמורים לעשות לנו את הדרך לחו"ל קלה יותר, אם רק נכיר אותם ונדע להשתמש בהם. הנה הטיפים שיעזרו לכם להתגבר על התור הנוסעים הישראלי המוכר.

צ'ק אין מקוון

היום כבר קשה למצוא חברת תעופה סדירה שלא מציעה את השירות הזה באתר האינטרנט שלה. מדובר בהליך פשוט יחסית שמתבצע ב-24 השעות טרם ההמראה ומבטיח לכם מעבר מהיר יחסית בדלפקי חברות התעופה. בסיום התהליך תוכלו גם להדפיס בעצמכם את כרטיס העליה למטוס, זאת אחרי שבחרתם מושב לעצמכם ולשאר הנוסעים עמכם.

טייסים מאל על לא הגיעו לטיסות, הנוסעים ממתינים בנתב"ג. מאי 2014. יותם רונן
זה הולך להיות ארוך, אבל יש פיתרונות. תור בנתב"ג/יותם רונן

שירות טרום טיסה מהבית

לפי שעה, חברת אל על היא היחידה שמציעה את השירות שכולל הגעה של נציג מטעמה לבית הנוסע, רישום מהיר לטיסה, איסוף כבודתו והפקת כרטיס עליה למטוס. השירות של אל על יחל ב-2 באוגוסט ויהיה תקף החל מ-27 שעות טרם ההמראה לשמונה שעות. המחיר אותו מציעה אל על אינו זול ומסתכם ב-499 שקלים לחמישה נוסעים וחמש יחידות כבודה בנקודת איסוף אחת, אבל אם אתם משפחה עם ילדים קטנים שווה לבחון את השירות הזה.

דיוטי פרי מקוון

גם החנות הדיוטי פרי של ג'יימס ריצ'רדסון מנקזת אליה נוסעים בקצב גבוה, מה שמבטיח עמידה בתורים לקופות ולאריזה. גם כאן ניתן להשתמש בשירות Fly & buy של אל על ולרכוש את המוצרים מאתר חנות ג'יימס ריצ'רדסון ולקבלם היישר למושב המטוס שלכם מ-30 ימים טרום הטיסה ועד 4 ימים, תלוי ביעד הטיסה. אפשרות נוספת היא הזמנה של מוצרי דיוטי פרי גם ביעד הטיסה שלכם דרך אתר Shopnfly, המשווה בין מחירים בארץ ובחו"ל ושולח לכם את המוצרים ישירות למלון שלכם.

עוד באותו נושא

ואיך נתב"ג? טריפאדווייזר יידרג גם שדות תעופה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בטוח תיתקלו כאן בתור. החנות הדיוטי פרי של ג'יימס ריצ'רדסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בידוק אוטומטי של כבודה

טסים עם כבודת יד בלבד? קיצרתם את זמן ההמתנה שלכם באופן משמעותי. אם הגעתכם לנמל התעופה תוכלו מיד להשתמש ב"קיוסקים" – עמדות הרישום האטומטיות הפזורות ברחבי הטרמינל כדי לבצע רישום לכבודה שלכם או לתיק היד מבלי לעבור את התורים הארוכים בדרך לשיקוף הביטחוני. כאן גם חשוב להזכיר שמומלץ להימנע מאריזת יתר של מזוודות על מנת שלא להתעכב ולהעביר פריטים אחרי שגיליתם חריגה ממשקלה.

ביקורת גבולות ביומטרית

עכשיו כבר עברתם את הדלפקים ואת הביטחון ולא נותר לכם הרבה עד שתגיעו למתחם הדיוטי פרי. מה שכן, צפו לתורי ענק בביקורת הדרכונים. למי שמחזיק בכרטיס המגנטי המזהה את פרטיו לפי טביעת היד, צפויים חיים קלים יותר (אם רק תקפידו לשטוף את היד בנוזל חיטוי מיד לאחר הפעולה). אבל אם אתם קבוצה או משפחה עם ילדים קטנים אזי כדאי שתכינו את הסמארט-פון לעמידה ארוכה. בזמן הזה גם תוכלו לצפות במחזיקי הדרכון הביומטרי חולפים על פניכם בדרך לעמדות הסריקה ומשם לקניות.

נוהל אח"מ

טוב, התענוג הזה אולי לא יתאים לכל אחד משום שהוא יקר מאוד, אבל כדאי לדעת עליו. בכל זאת, להגיע לשער העליה למטוס תוך 15 דקות מרגע הגעתכם לטרמינל, כשאתם מלווים בדיילת ממורקת חוצת תורים והתקהלויות - זה לא דבר שבשגרה.

מי שמעניקות את השירות הזה הן חברות שירותי הקרקע, והוא מוצע לכל מי שידו משגת. אנשי עסקים מנצלים אותו יותר אבל אל תתפלאו לראות גם משפחות או זוגות צעירים שנוסעים לירח דבש ומפנקים עצמם בנסיעה בלימוזינה וישיבה בטרקלין העסקים, גם אם מושב הכיסא שלך לא סומן ב-A1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully