וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכל זאת טסים? זה הדבר שאסור לכם לגעת בו

עודכן לאחרונה: 19.12.2021 / 8:01

איסור נגיעה בטיסה: לא משנה עד כמה חיטאתם את מה שסביבכם ועד כמה הידיים שלכם נקיות, בשום אופן אל תגעו בפנים שלכם בזמן הטיסה. וגם איזה מושב במטוס הכי בטוח מבחינה בריאותית ולמה אסור לנגב את המושב במטלית לחה?

בווידאו: נוסע ישראלי לא נשמע להוראות הבטיחות - המטוס נאלץ לנחות ביוון/צילומים: שניאור שיף, מנחם סגל, חב״ד און ליין COL

כיום, יותר מתמיד, כל נושא ההיגיינה האישית במרחבים הציבוריים חשובה מתמיד. זאת במיוחד בכל הקשור לנמלי תעופה ומטוסי נוסעים. אז נכון, בשדה התעופה הדבר קל יותר - שומרים על ריחוק חברתי בתור לשירותים ושוטפים ידיים בכל הזדמנות במשך שניות ארוכות. אבל במרחב קומפקטי כמו מושב המטוס שלכם, לא תוכלו לדעת אילו סוגי חיידקים שורצים בו ובסביבתו.

למעשה, מומחים מדגישים כי לא משנה עד כמה ניגבתם היטב את האזור שבו אתם יושבים, יש דבר אחד שבשום פנים ואופן לא מומלץ לכם לגעת בו אחרי שנגעתם בחלקי המושב שלכם: הפנים שלכם.

נוסעת עם מסיכה במטוס. ShutterStock
נגיף הקורונה לא יכול 'לדלג' מהמושב הישר אל הפה/ShutterStock

לא לגעת בפנים, אפילו לא בידיים נקיות

אתר Best Life מציין כי מומחים ממליצים בכל זאת לשמור על המשטחים סביבכם נקיים ככל האפשר, ובמיוחד להעביר מטלית חיטוי על משענת היד עוד לפני שאתם מתיישבים. "כלל האצבע שלי הוא לעולם לא להכניס את הידיים שלי לפי או לגעת באזורים אחרים בפניי", מספרת הדיילת לינדה פרגוסון.

בשנה שעברה, בראיון שפורסם בניו יורק טיימס, אמר האפידמיולוג ד"ר ארון מילסטון, מבית החולים ג'ונס הופקינס בבולטימור, כי "כאשר מנגבים במגבונים לחים את ריפודי הבד של מושבי המטוס, המושבים פשוט יירטבו ובכך אף יגרמו להתפשטות נרחבת יותר של חיידקים נוספים". עוד הוא הוסיף כי "זה בסדר גמור לנגב את המשטחים באזור המושב, אך כדאי לזכור כי נגיף הקורונה לא יכול 'לדלג' מהמושב הישר אל הפה שלך. אנשים צריכים להיזהר יותר מנגיעה בפריט מזוהם ולאחריה לגעת בפנים שלהם".

גם אנדרו מהלה, פרופסור למיקרוביולוגיה רפואית ואימונולוגיה באוניברסיטת ויסקונסין מדיסון, מדגיש כי שמירה על ידיים נקיות בזמן הטיסה עשויה לעשות את כל ההבדל. "מה שחשוב הוא לא רק להימנע ממגע במקומות מסוימים ולשטוף ידיים, אלא גם להקפיד שלא לגעת בפנים. גם אם הידיים נקיות", הוא מסביר.

עוד בוואלה!

האם לטוס עכשיו ואיך מקבלים את הכסף על ביטול טיסה?

לכתבה המלאה
נוסעים נוסעת פחד טיסה כאב ראש. ShutterStock
לידיעת הנוסעים, אסור לגעת בפנים בטיסה/ShutterStock

הכי בטוח: מושב החלון

לא מעט מחקרים ממשיכים להוכיח באיזו קלות מסוגלים חיידקים ונגיפים לנוע במטוס הנוסעים.
במחקר שפורסם בשנת 2018 בכתב העת המדעי Proceedings of the National Academy of Sciences, חשפו החוקרים באיזו תדירות נוסעים נחשפים למחלות זיהומיות. החוקרת ויקי סטובר הרצברג וצוותה טסו בעשר טיסות בינלאומיות, כאשר משכה של כל טיסה ארך בין שלוש לחמש שעות. לאחר מכן, הצוות תיעד את תנועת הנוסעים בזמן הטיסה ואסף 229 דגימות מהאוויר ומהמשטחים של המטוסים.

על-פי תוצאות המחקר, נוסעים שישבו במושב ליד החלון היה מינימום מגע עם נוסעים אחרים שעלולים היו להיות חולים. בנוסף, בהשוואה לנוסעים שישבו במושב האמצעי או במעבר, הנוסעים במושב החלון נעו הכי פחות ברחבי המטוס. "מומלץ לכם להזמין מושב חלון, השתדלו לא להסתובב במהלך הטיסה, הקפידו על שתייה מרובה והרחיקו את הידיים מהפנים שלכם", אומרת הרצברג.

"כל עוד אנו מיישמים את אמצעי הזהירות היומיומיים שלנו במהלך הנסיעות, ניתן למזער את הסיכונים באופן משמעותי", הסבירה החוקרת. "אנו יכולים לעשות זאת על ידי שמירה על ריחוק חברתי וחבישת מסכה, הקפדה על חיטוי הידיים, וכן הימנעות ממגע בעיניים, באף או בפה שלנו אם ידינו אינן נקיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully