וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש בדק ומצא: זו המסיכה הכי טובה לטיסה הבאה שלכם

איזו מסיכה מעניקה את ההגנה המירבית בשדה התעופה ובמהלך הטיסה? מחקר קנדי ממליץ להימנע ממסיכות הבד הנפוצות שמסננות רק 10 אחוזים מאותן טיפות קטנות שננשפו

בווידאו: משלוח חדש של חיסוני פייזר במחסנים של חברת טבע/מערכת וואלה!

כל מי שמזמין טיסה מאז פרוץ הקורונה וגם בימים אלה, צריך להיות ערוך להסתובב עם מסיכה מרגע הכניסה לשדה התעופה ובמשך הטיסה כולה. עם עליית התחלואה בעקבות התפתחות זן הדלתא והגל הרביעי, כדאי גם לדעת איזה סוג מסיכה יגן עלינו (ועל האחרים) בצורה הטובה ביותר.

מחקר חדש של חוקרים מאוניברסיטת ווטרלו באונטריו, קנדה, לא הפתיע כאשר הוכיח (כמו במחקרים קודמים) כי לא כל המסיכות מספקות את אותה רמת הגנה. החוקרים הקנדים השתמשו בבובה כדי לדמות אדם יושב בחלל גדול, וגילו כי אף על פי שמסיכות הבד והמסיכות הכחולות מעניקות הגנה כלשהי, הן עדיין מאפשרות הצטברות משמעותית של טיפות נשיפה שעוברות באוויר ודרך המסיכות.

נוסע בטיסה עם מסכה N95. Shutterstock, ShutterStock
בעלת היעילות הכי גבוהה. מסיכת N95/ShutterStock, Shutterstock

במאמר שפורסם בכתב העת Physics of Fluids, החוקרים הגיעו למסקנה כי מסיכות דוגמת KN95 מציעות יעילות סינון גבוהה בהרבה לאירוסולים של דקת נשיפה (60% ו -46% למסיכות N95 ו- KN95, בהתאמה) מאשר מסיכות נפוצות יותר כמו מסיכות הבד (10%) והמסיכות הכירורגיות (12%), מה שהופך אותן לבחירה המומלצת להפחתת העברת מחלות בחללים סגורים.

"אין ספק שכל כיסוי לפנים מספק הגנה קרובה ורחוקה כלשהי בתוך החדר, "אמר פרופסור סרגיי ירוסביץ', מנהל המחקר. "עם זאת, ישנם הבדלים מהותיים ביעילותן של מסיכות שונות בכל הנוגע לשליטה על האירוסולים (חלקיקי הנגיף הנישאים באוויר). מכיוון שבטיסות לא מקפידים על כללי הריחוק החברתי המומלצים ויש קרבה ישירה לאנשים אחרים, בהחלט מומלץ מאוד להשתמש במסיכות בעלות דרגות הגנה גבוהה יותר".

הפרופסור הוסיף: "כדי למזער את הסיכון להידבקות, תרצה להשתמש במסיכות טובות יותר, עם אוורור בעל קיבולת גבוהה יותר. החלפת מסיכות תוצרת בית במסיכות בעלות היעילות הגבוהה יותר, בהחלט תפחית את הסיכון הכולל לזיהום בטיסה. בהתבסס על המחקר שלנו, את ההגנה הטובה ביותר מספקת מסיכת N95 ואחריה מסיכת KN95. מסיכות בד מסננות רק 10 אחוזים מאותן טיפות קטנות שננשפו, ורוב החלקיקים בורחים בגלל התאמה גרועה של המסיכה, בעיקר דרך החלק העליון שלה".

עוד בוואלה!

זה עדיין לא מאחורינו: המקומות המזוהמים ביותר בשדות תעופה

לכתבה המלאה
נוסעים בנתב"ג, 22 ביוני 2021. ראובן קסטרו
עוטים מסיכות לאורך כל הדרך. נוסעים בנתב"ג/ראובן קסטרו

לאחרונה פורסם כי כמה חברות תעופה בינלאומיות התחילו לאסור על שימוש במסיכות הבד הפשוטות. לופטהנזה, למשל, מחייבת את הנוסעים שלה לחבוש מסיכה רפואית במהלך העלייה למטוס, בטיסה ובירידה, בהתאם להנחיות ממשלת גרמניה. מדובר במסיכה כירורגית סטנדרטית או מסיכות N95 ו-KN95 שהן כמובן יקרות יותר.

מאז ינואר האחרון, באייר פראנס מחלקים בטיסות ארוכות מסיכות כירורגיות בחינם, כחלק מערכת היגיינה המוענקת לנוסעים. ביונייטד איירליינס נדרשים הנוסעים לעטות מסיכות ללא פתחי אוורור או פתחים המכסים לגמרי את הפה והאף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully