וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הדבר שהכי מפריע לישראלים בבתי מלון בארץ

20.3.2018 / 0:02

מחקר שנערך בקרב מאות לקוחות, בדק את שביעות הרצון של ישראלים ממלונות בארץ, ומצא שהדבר שהכי מפריע לנו (כ-40%) הוא איכות נמוכה של האוכל. וגם: איזו רשת מלונות הישראלים הכי אוהבים?

עריכת וידאו:ניר חן

בווידאו: המלון הישראלי שנבחר להכי טוב במזה"ת ל-2018

אז מה הכי מפריע לכם בחופשה שלכם במלון בארץ? לא מעט דברים כנראה, אבל מסתבר שהדבר שהכי מפריע לישראלים במלון הוא איכות האוכל שמוגש להם.


עוד על מלונות בוואלה! תיירות:
11 אתרים שנותנים לך להזמין חופשה במלונות יוקרה במחיר זול
קצת שקט אחרי הסערה: מלונות למבוגרים בלבד
אילת שלא הכרתם: המהפך של עיר הנופש של ישראל
הסודות המלוכלכים של חדרניות בבתי מלון


מחקר שנערך בקרב 602 לקוחות לפני כשלושה חודשים, בדצמבר 2017, על ידי חברת המחקר מרקטסט, בדק את שביעות רצון הצרכן הישראלי מהמלונות בישראל, ומצא שישנה ירידה של הישראלים בשביעות רצון מהמזון, שמתבטאת בכל החתכים: כלל ארצי; מלונות יוקרה ומלונות באילת. לפי המחקר, שביעות רצון נמוכה מהאוכל מהווה את הסיבה הראשונה (קרוב ל-40%) בקרב אלה שציינו אכזבה מביקורם האחרון.

עם זאת, ענף המלונאות מציג שיפור בחוויית הלקוח במדד 2017 לעומת מדד 2016, וקיימת מגמת שיפור מ-2015. שביעות רצון של אורחי מלונות "דן" הינה הגבוהה ביותר בענף במרבית הפרמטרים, לרבות בפרמטרים הקרדינליים: "שביעות רצון כללית" ו"תמורה למחירים". בתוך כך, נמצא שיפור משמעותי בשביעות הרצון ממלונות היוקרה בענף בכל הפרמטרים במדד 2017 לעומת מדד 2016. 19% מהאורחים בענף, דיווחו על "שביעות רצון כללית" נמוכה (דירוג 7 ומטה) שנובעת בעיקרה מ"חוסר שביעות רצון מהמזון" (25%).

בופה מאפים. ShutterStock
שביעות רצון נמוכה מהאוכל מהווה את הסיבה הראשונה לאכזבה מהמלון. בופה במלון/ShutterStock

איך אנחנו בוחרים מלון?

יחסית לענפי משק אחרים, שביעות הרצון הכללית בענף המלונאות הוא הגבוה ביותר 8.5 ובמגמת שיפור מאז 2005.

רשת ישרוטל נתפשת כרשת המלונות הגדולה בישראל - 60% מהאורחים בענף ציינו כי הייתה השפעה של השתייכות בית המלון לרשת בעת הבחירה בבית המלון לחופשה שלהם.

הרגלים ומניעים: מרבית ההזמנות למלון מבוצעות דרך אתר של סוכנות/חברת נופש, כאשר אחוז הנמוך ביותר של ההזמנות מבוצע דרך סוכנות נסיעות. בקרב אורחי המלון, מחיר ומיקום המלון ממשיכים להיות גורם מרכזי בבחירת המלון, כאשר למעלה מ-50% ציינו שהמלצות על המלון ו"מבצעים" מהווים גורם חשוב בבחירתו.

חוות דעת ורשתות חברתיות: למעלה מ-50% מהאורחים ציינו, כי הם עושים שימוש בשירותי האינטרנט של רשת בתי המלון שבה ביקרו, כשקיימת שביעות רצון גבוהה בקרב לקוחות רשת פתאל ורשת דן מאתר האינטרנט. 60% מהנסקרים במדד ציינו כי עשו שימוש באתר חוות דעת לשם בחירת בית המלון שבו התארחו בחופשה שעליה נשאלו, כאשר האתר המוביל להעלאת חוות דעת הינו booking.

מחצית מהאורחים בענף (51%) חושבים כי לרשתות חברתיות קיימת השפעה על בחירת רשת/ מלון. רבע מהאורחים בענף עשו "Like" לאחת מרשתות המלון, כאשר מרבית הלקוחות עשו "Like" לרשת פתאל.

תדמית המלון: רשת ישרוטל נתפשת בעיני האורח הישראלי כ"רשת הגדולה ביותר". רשת דן נתפשת כ"רשת בתי מלון בעלת מוניטין איכותי" ו"רשת בתי מלון ייחודית ושונה".

מנכ"ל מרקטסט, עודד שי, אומר על תוצאות המחקר: "מלונות ישראל נערכים בצורה מרשימה לקראת הגיאות בענף התיירות. מול ציפיות לביקושים גדולים בענף, מדגימים ארבע הרשתות הגדולות את רמת השירות ושביעות הרצון הגבוהה ביותר מבין מגזרי המשק. נתונים אלה מתבטאים כבר שנה שלישית ברציפות ומתייחסים לכל הפרמטרים הקשורים בתפעול בתי המלון (למעט נושא איכות המזון)".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully