וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפירמידות במצרים הפכו ל"שדה משחק" עבור האמנים

עודכן לאחרונה: 27.10.2021 / 15:08

אשליות אופטיות הן רק חלק מעבודות אמנות חדשות, מפתיעות ומקוריות, שמוצגות בימים אלו באתר הקדום גיזה שבמצרים

ערומים על הפירמידה במצרים/Andreas Hvid - Climbing the Great Pyramid of Giza

באשליה האופטית האחרונה שיצר אמן הרחוב JR, הוא "קרע" את חלקה העליון של אחת הפירמידות הגדולות של גיזה בקהיר שבמצרים. וזה פשוט נראה מדהים.

עבודה זו מהווה חלק מנתיב ייחודי של פסלים ומיצבים רחבי היקף, שיצרו עשרה אמנים עכשוויים. הם עשו זאת במסגרת התערוכה Forever is Now שנערכת עד 7 בנובמבר, ומתוארת כאירוע הראשון מסוגו שנערך באתר הפירמידות הקדום, כבן 4,500 שנים, שהוכרז כידוע כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו.

אתר CNN מדווח כי התערוכה עצמה מתקיימת על ידי חברת Art D'Egypte, שמטרתה לקדם אמנות מצרית באמצעות תערוכות שנתיות באתרים היסטוריים.

מורשת עתיקה, אמנות עכשווית

"התערוכה מייצגת מיזוג של מורשת עתיקה ואמנות עכשווית", נכתב בהצהרה שפרסמה החברה. "רצינו להראות את הקשר בין ההיסטוריה שלנו להווה שלנו, שיימשך לנצח. כמו גם את את ההשפעה הגלובלית העמוקה של מצרים העתיקה, ואת המשכיות ההשפעה הזו באמצעות אמנות עכשווית".

במסיבת עיתונאים רבת-משתתפים שנערכה בשבוע שעבר בגיזה דיבר האמן לורנצו קווין בהתרגשות על פעולותיו באתר העתיק. "אין לי מילים להביע את הרגשות האמיתיים שלי כרגע", אמר. "הסיבה שבחרתי ליצור את העבודה הזו עבור האתר הספציפי הזה, היא בכדי לכבד את העובדה שהחברה תמיד תפעל טוב יותר ותתעלה מעל כל מכשול, כאשר היא עובדת בשיתוף פעולה. זה אירוע היסטורי. זהו כבוד אמיתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully