וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מים לים: הפרויקט השאפתני של מצרים - רכבת מהירה מהים האדום לים התיכון

המדינה הראשונה באפריקה ובמזרח התיכון שבה פעלו רכבות, סובלת כיום מרשת רכבות מיושנת ומסוכנת. הפרויקט החדש צפוי לשדרג אותה משמעותית. לישראל היא לא תגיע, ולנו לא נותר אלא לקנא

טיול במצרים/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: נועה לוי

במצרים מתכננים להקים את קו הרכבת המהירה הראשונה במדינה, האמורה לחבר את הים האדום עם הים התיכון. אורך המסלול המלא יעמוד על כ-1,000 ק"מ, והקטע הראשון, שאורכו 460 ק"מ, יקשר בין העיירה עין-עלמיין, שלחופי הים התיכון לבין העיירה עין סוחנה שלחופי הים האדום. שתי העיירות הקטנות יחסית צפויות לרשום בעתיד הקרוב התפתחות מהירה.

אתר לונלי פלנט מדווח כי קו הרכבת יעבור ב-15 תחנות, בהן פרויקט "בירת מצרים החדשה" הסמוך לקהיר, שהחל בשנת 2015 וצפוי לאכלס את מבני הממשלה השונים.

על פי הדיווח, בניית קו הרכבת החדש צפוי להסתיים בעוד כשנתיים, ועל הקמתו הופקדה חברת סימנס הגרמנית. הקטע הראשון של הפרויקט מתוקצב בסכום של כשלושה מיליארד דולר.

"אנו גאים להרחיב את השותפות האמינה שלנו עם מצרים", אמר ג'ו קייזר, נשיא ומנכ"ל חברת סימנס AG. "זאת באמצעות הקמת מערכת מסילות יעילה. נציע לעם המצרי תחבורה אמינה ונקייה במחיר שווה לכל נפש".

מצרים בונה קו רכבת מהירה מהים האדום לים התיכון. Siemens, אתר רשמי
הרכבת המהירה החדשה של מצרים תחבר את הים האדום לים התיכון/אתר רשמי, Siemens

כמעט כל עיר ועיירה: 5,000 ק"מ של מסילות ברזל

על אף שהפרויקט הנרחב יטמיע במצרים לראשונה רכבת מהירה, הרי שבמדינה פועלת רשת רכבות שהוקמה כבר בשנות ה-50 המאה -19. למעשה, מצרים היתה המדינה הראשונה באפריקה ובמזרח התיכון, שבה הוקמה רשת קווי רכבת.

כיום, רשת זו נעה לאורך 5,000 ק"מ ברחבי המדינה, והיא מחברת אליה כמעט כל עיר ועיירה מרכזית. עם זאת, מדובר במערכת רכבות מיושנת שתקציבה נמוך למדי, דבר שגרם למספר תאונות קטלניות בשנים האחרונות. מסיבה זו, הוחלט לשדרג את הקרונות הקיימים בקרונות שהובאו מרוסיה ואמורים להחליף את הקרונות הישנים.

למרות שלקראת סיומה של מלחמת הראשונה חוברה רשת הרכבות במצרים לזו של ארץ-ישראל, שהופעלה על ידי העות'מאנים, הרי שנראה שהפעם חיבור כזה לא צפוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully