וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התיירות מציג: פדיחות מביכות בדף הפייסבוק הרשמי

עודכן לאחרונה: 21.10.2021 / 13:11

בריכת מים בגליל שנמצאת בגולן, טעות מביכה על המלך הורדוס וגם נתון הזוי שישראל מעצמת מוזיאונים עולמית. שיטוט בפייסבוק של משרד התיירות חושף טעויות מביכות של המוסד שאמון על הנעת התיירות הנכנסת לישראל. משרד התיירות: "המידע נלקח ממקורות מהימנים"

ביום שני, 19 באוקטובר, עלה בדף הפייסבוק המושקע והצבעוני של משרד התיירות פוסט יפהפה ובו צילום של מצדה בזריחה. את הצילום ליווה הטקסט הבא: "אנחנו כל כך אוהבים זריחות, שפשוט החלטנו לטפס במעלה הצוק של מצדה ולהרגיש כמו המלך הורודס בימי המרד הגדול. מוזמנים להצטרף אלינו (רק בזהירות, הא?)".

ובכן, גם אם נתעלם מטעות הכתיב בשמו של המלך הורדוס, הרי שיש לנו כאן בעיה של ממש בהכרת ההיסטוריה של עם ישראל. או במילים פשוטות: אין מצב שהורדוס הרגיש בכלל משהו בימי המרד הגדול, מהסיבה הפשוטה שהוא הלך לעולמו 70 שנה לפני שהמרד פרץ - ב-4 לפנה"ס).

אז אוקיי, אם הפוסט הזה היה נכתב בידי בלוגר טיולים מזדמן, היינו יכולים לחיות עם הטעות הזו, אבל בדף הרשמי של משרד התיירות? המוסד שאמון על הנעת התיירות הנכנסת לישראל ועידוד תיירות הפנים?

במיוחד בישראל, ארץ שההיסטוריה מהווה חלק בלתי נפרד מהווה שלה ומעולם התוכן התיירותי שהיא מציעה למטייליה, טעויות מסוג זה אינן יכולות להתרחש. במיוחד לאור העובדה כי למשרד התיירות ישנם עשרות אלפי עוקבים בפייסבוק ובשאר המדיות החברתיות.

טעויות בפייסבוק של משרד התיירות. צילום מסך, צילום מסך
הורודוס היה מת כבר 70 שנה כשהמרד הגדול החל. הפוסט של משרד התיירות/צילום מסך, צילום מסך

הבריכה שלא היתה בנחל כזיב

אוקיי, יכול להיות שאנחנו קצת מגזימים ומישהו מעד באופן חד-פעמי. אבל לא - כי בדיוק יום לאחר הטעות הזו, ביום שלישי, 20 באוקטובר, פורסם פוסט נוסף בדף הפייסבוק של משרד התיירות. הפעם, נראתה בו בריכת מים יפהפייה, עם הכיתוב: "לא סתם קוראים למקום הזה בריכת גן עדן. זו הבריכה הגדולה בבריכות נחל כזיב. היא מוקפת סלעים גדולים, עצים ומצוקים, ובקצה שלה זורמים המים בסדרת מפלונים בין עצי תאנה, מה שמשווה לה אופי פסטורלי ויופי מהפנט במיוחד".

התיאור אכן מעורר חשק ולנסוע, אבל לאן בדיוק? כי הבריכה שבתמונה אינה מצויה כלל בנחל כזיב שבגליל המערבי אלא הרחק משם - בלב רמת הגולן. איך אנחנו יודעים? גם כי אנחנו מכירים את נחל כזיב היטב, וגם כי בפוסט עצמו מופיע קישור לחשבון האינסטגרם של צלם התמונה. בתיאור התמונה, מספר הצלם כי הבריכה נמצאת בסמוך ליישוב אניעם שבגולן. איפה זה ואיפה כזיב? לא חבל על כל עם ישראל שינהר בהמוניו לנחל כזיב רק כדי לגלות שהבריכה הזו לא קיימת בו?

טעויות בפייסבוק של משרד התיירות. צילום מסך, צילום מסך
בריכה בנחל כזיב? נסו יותר בכיוון של הגולן/צילום מסך, צילום מסך

מעצמת מוזיאונים? רחוק מזה

אוקיי, עכשיו ממש נדלקנו. אילו עוד טעויות מביכות מסתתרות בדף הפייסבוק הרשמי של המשרד הממשלתי החשוב הזה? קצת גללנו לאחור, והנה קיבלנו דוגמה נוספת. מביכה לא פחות. בתחילת השנה, ב-22 במרץ, עלה הפוסט הבא: "הנה משהו שבטח לא ידעתם: עם מעל ל-200 מוזיאונים, לישראל יש את מספר המוזיאונים לנפש הגבוה ביותר בעולם!"

וואלה? 200? לא פחות ולא יותר? כי בפורטל הלאומי "מוזיאונים בישראל" (שהוא אתר ממשלתי רשמי) ישנה רשימה ארוכה של כל המוזיאונים המוכרים על יד המדינה: 63 במספר בלבד. אז לאיפה נעלמו עוד 137 מוזיאונים? גם באתר האינטרנט של איגוד המוזיאונים מצאנו כ-70 מוזיאונים רשומים בלבד.

ובכן, בואו לא נהיה קטנוניים ונזרום עם המספר 200, ונכלול בתוכו גם מוזיאונים קטנים שאינם מוכרים על ידי המדינה. אבל מה בעניין הקביעה כי "לישראל יש את מספר המוזיאונים לנפש הגבוה ביותר בעולם"? רק לשם הדוגמה, בארצות הברית ישנם כ-33,000 מוזיאונים, מספר התושבים במדינה הוא כ-330 מיליון. כלומר, מוזיאון לכל 10,000 איש. לעומת זאת, בישראל יש כמעט 10 מיליון תושבים ו-200 מוזיאונים (במקרה הטוב). כלומר, מוזיאון לכל 50,000 איש. כלומר, אנחנו נמצאים הרבה מאחורי ארצות הברית ומדינות נוספות בעולם, כגון גרמניה, יפן ועוד. או במילים פשוטות: משרד התיירות - יש לכם בעיה.

טעויות בפייסבוק של משרד התיירות. צילום מסך, צילום מסך
ישראל מעצמת מוזיאונים? אז זהו, שלא/צילום מסך, צילום מסך

משרד התיירות: "המידע עבר בדיקות ואישורים"

תגובת משרד התיירות: "תודה שהסבת את תשומת לבנו. אנו מעלים בעמודי הסושיאל של המשרד עשרות פוסטים שונים מדי יום, בעשרות עמודים, במגוון שפות ועושים את המיטב להעביר מידע מעניין, מהימן, רלוונטי ומעורר שיח חיובי לעידוד תיירות פנים ונכנסת, במיוחד בתקופה מאתגרת זו. המידע תמיד נלקח ממקורות מהימנים, ולאחר שעברו בדיקות ואישורים על ידי גורמים וגופים שונים.

"למשל, המידע על המוזיאונים נלקח מהקישור הבא. אנחנו עושים את מירב המאמצים לדייק, אך מסתבר שקורות גם טעויות, שמתוקנות ברגע שמגלים אותן. נשמח גם בעתיד לתקן מיידית טעויות היה ויקרו כאלה. אנו קוראים לגולשים לעקוב אחרי עמודי המשרד השונים וליהנות מתוכן איכותי וכמובן - לצאת לטייל ולנפוש בישראל היפה שלנו, ובכך גם לתמוך בעסקים, בתיירנים, במורי דרך, באטרקציות ובגופי תיירות החשובים לקיום הענף בתקופה זו. נמשיך לוודא שהמידע שאנחנו מפרסמים מדי יום, מבוסס ומהימן ולצמצם למינימום טעויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully