וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה מקימה פארק אקסטרים עצום על אסדת קידוח נפט

עודכן לאחרונה: 21.10.2021 / 11:28

הפארק הענקי מהווה חלק מהאסטרטגיה למשוך יותר תיירים למדינה השמרנית, והוא יכלול בתי מלון, מסעדות, רכבת הרים, מתקני באנג'י, מגלשות מים, בריכות שחייה, מסלולי קרטינג ושאר מחוללי אדרנלין

הדמיה של פארק אקסטרים על אסדת קידוח נפט בסעודיה/צילום: Public Investment Fund

סעודיה מנסה אמנם לצמצם את מידת התלות שלה בנפט, אבל זה בהחלט לא מונע מהממלכה לעשות שימוש בתעשיית הנפט כהשראה לאטרקציה תיירותית חדשה.

מדינת הענק הכריזה על תוכנית שאפתנית שבה תוסב אסדת קידוח נפט ימית לפארק אקסטרים שישתרע של שטח של 150 אלף מ"ר. האסדה מצויה במפרץ הפרסי והמימון להקמת הפארק יגיע מקרן ההשקעות הציבורית הסעודית (PIF).

הפארק העתידי יכלול שלושה בתי מלון ו-11 מסעדות שימוקמו במפלסים שונים המחוברים ביניהם. בנוסף, יאכלס הפארק רכבת הרים, מתקני קפיצת באנג'י, צניחה, ספורט ימי, מגלשות מים, בריכות שחייה, מסלולי קרטינג, חוויות צלילה ושאר מחוללי אדרנלין.

בתחילת אוקטובר הופצו הדמיות של הפארק החדש, כמו גם סרט תדמית המתאר את ההרפתקאות שימתינו למבקרי הפארק. "הפרויקט מהווה אטרקציה תיירותית ייחודית, שצפויה למשוך תיירים מרחבי העולם", נמסר בהודעה מטעם קרן ההשקעות הסעודית. עוד נמסר כי הפארק צפוי להיות פופולרי במיוחד בקרב מבקרים מאזור המפרץ הפרסי. נכון לעכשיו, לא נקבע מועד לסיום הפרויקט.

הדמיה של פארק אקסטרים על אסדת קידוח נפט בסעודיה. Public Investment Fund, אתר רשמי
תוכנית שאפתנית שבה תוסב אסדת קידוח נפט ימית לפארק אקסטרים. הדמיה של הפארק/אתר רשמי, Public Investment Fund
הדמיה של פארק אקסטרים על אסדת קידוח נפט בסעודיה. Public Investment Fund, אתר רשמי
הפארק העתידי יכלול שלושה בתי מלון ו-11 מסעדות/אתר רשמי, Public Investment Fund

מתחרה בדובאי ואבו דאבי

אתר CNN מדווח כי האטרקציה החדשה נחשבת ליעד התיירות הראשון בעולם שעושה שימוש מסוג זה באסדות קידוח נפט ימיות, והיא מהווה חלק אסטרטגי מהחזון של סעודיה לשנת 2030. חזון זה מיועד למצב את הממלכה מחדש כיעד תיירותי בינלאומי מוביל, כמו גם לגוון את כלכלת המדינה.

עוד נמסר כי בעבור מבקרים מרחבי העולם, מהווה סעודיה יעד שמשיכתו אינה גבוהה בשל החוקים השמרניים המגבילים את חרויות הנשים במדינה, לצד פגיעה בזכויות אדם. עם זאת, נראה כי סעודיה נחושה כאמור לשנות את תדמיתה ולהתחרות בשכנותיה דובאי, אבו דאבי ועומאן. מטרתה עד לסוף העשור הנוכחי היא למשוך אליה מדי שנה 100 מיליון תיירים.

הדמיה של פארק אקסטרים על אסדת קידוח נפט בסעודיה. Public Investment Fund, אתר רשמי
המימון להקמת הפארק יגיע מקרן ההשקעות הציבורית הסעודית (PIF)/אתר רשמי, Public Investment Fund
הדמיה של פארק אקסטרים על אסדת קידוח נפט בסעודיה. Public Investment Fund, אתר רשמי
מדובר ביעד התיירות הראשון בעולם שעושה שימוש באסדות קידוח נפט ימיות/אתר רשמי, Public Investment Fund

כך או אחרת, ההכרזה על פרויקט פארק האקסטרים מגיעה חודשים ספורים לאחר ההכרזה של רשת פארקי השעשועים הגדולה בעולם, סיקס פלאגס (Six Flags), על הקמת פארק ענקי מחוץ לעיר הבירה ריאד, שבו מתוכננת, בין השאר, רכבת ההרים המהירה בעולם. פארק זה, ששמו Six Flags Qiddiya, צפוי להיחנך בשנת 2023.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully