וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קילומטר באוויר: הבניין הגבוה בעולם שנבנה ליד הים האדום

דובאי, מאחורייך: עלות של 1.2 מיליארד דולרים, 200 קומות המשקיפות על הים האדום, 530 מיליון מ"ר של בטון ו-80 אלף טון של פלדה - "מגדל הממלכה", שנבנה בימים אלה כחלק מהעיר ג'דה בערב הסעודית, יהיה הגבוה בעולם. אז למי במזה"ת יש את הכי גדול?

ספק 500

דובאי, מי שהייתה במשך שנים ארוכות אלופה בכל מה שנוגע לדברים הגדולים, הארוכים והיקרים ביותר בעולם, תיאלץ בקרוב להתמודד עם תחרות שמציבה לה אחת משכנותיה - ערב הסעודית. אחד הבנייינים האיקוניים ביותר, הבורג 'ח'ליפה, עלול לאבד את שיא גינס שלו ואת תואר הבניין הגבוה ביותר בעולם, במידה וסעודיה תצליח בתוכניותיה לבנות בעיר ג'דה מגדל אף גבוה יותר. עושה רושם, כי התכניות אכן עתידות לצאת לפועל, שכן תקציב הבנייה על סך 2.2 מיליארד דולרים לפרויקט, שהמגדל הוא חלק ממנו ורק בנייתו תעלה 1.23 מיליארד דולרים, כבר גויס.


עוד בוואלה! תיירות:
רק רוצים סלפי עם חיילים: התיירים שמצילים את ישראל
בדקו את עצמכם: עד כמה באמת אתם מכירים את הארץ?
לאיזו מדינה הדרכון הכי יקר; וכמה עולה הישראלי?
למצוא את האושר: המושבה הישראלית הנידחת בסוף העולם


בהודעה לעיתונות שהפיצה השבוע הממשלה הסעודית, נמסר כי החברה הכלכלית של ג'דה וחברת ההשקעות "עלינמא" (Alinma) חתמו על עסקת מימון לשורת פרויקטים של נדל"ן שישתרעו על יותר מ-1.5 מיליון מטרים רבועים, שיהוו הרחבה של ג'דה לעיר עילית ועיר תחתית, כאשר במתחם הנדל"ן החדש יוקם גם גורד השחקים החדש שייקרא "מגדל הממלכה".

הבניין צפוי להתנשא לגובה יותר כקילומטר, ובנייתו אמורה להסתיים בשנת 2020. לצורך השוואה, הבורג' ח'ליפה שנחנך בינואר 2010 מכיל 163 קומות ומתנשא לגובה של 828 מטרים.

"עם העסקה הזו נגיע לגבהים חדשים שטרם נשמע כמותם בתחום פיתוח הנדל"ן, ונמלא את מטרת החברה ליצירת מרכז עירוני ברמה עולמית שמציע סגנון חיים מתקדם", אמר מוניב חאמוד, מנכ"ל החברה הכלכלית של ג'דה. "כך תהיה לג'דה נקודה איקונית שתמשוך אנשים מכל שדרות החברה תוך שהיא מציעה מגוון רחב של שירותים מקיפים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
200 קומות לאורך קילומטר. הדמיה של מגדל ג'דה בערב הסעודית/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בנייתו אמורה להסתיים בשנת 2020. הדמיה של מגדל הממלכה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"יכולים לבנות מגדל גם של שני ק"מ"

הבניין שיוקם לחופי הים האדום יתפאר בלא פחות מ-200 קומות. לבנייתו יידרשו כ-530 אלף מטרים מעוקבים של בטון ו-80 אלף טון של פלדה, כך לפי פרסומים בעיתונות הסעודית. הקמה של מבנה כה גבוה על רצועת חוף, שבה מי המלח עלולים להזיק לו, היא לא עניין של מה בכך והיסודות שיהיו בעומק של 60 מטרים צריכים להיות מסוגלים לעמוד במי הים הסמוך. לצורך כך, יגויסו שירותי טכנולוגיות בנייה מתקדמים, ותפקידם יהיה לוודא את חוסנם של סוגי בטון שונים, בטרם ייבחר זה אשר בו ייעשה שימוש.

עומס רוח הוא סוגיה נוספת שאליה יש להידרש בהקמה של בניינים בסדר גודל כזה. כדי להתמודד עם האתגר שמציבות רוחות הגבהים לגורדי שחקים, המגדל תוכנן כך שצורתו כלפי מעלה תהיה משתנה ולא אחידה. אתגר נוסף שעמו יתמודדו קבלני הבנייה, הוא אספקת הבטון לקומות הגבוהות. ייתכן כי המהנדסים ישתמשו בשיטות דומות לאלה שננקטו בבניית הבורג ח'ליפה, אז 170 מיליון ליטרים של בטון נדחפו דרך משאבה אחת, בדרך כלל בלילה כאשר הטמפרטורות היו נמוכות.

בניית המגדל הגבוה בעולם, מצטרפת לעוד שיא ארכיטקטוני שנבנה בימים אלה במדינה - מלון אבראג' קודאיי, שיהיה הגדול במזרח התיכון, ויכלול 10,000 חדרים ב-12 מגדלים שונים שיתפרסו על שטח של 1.4 מיליון מ"ר.

על אף כי מדובר בתכנית שאפתנית, הקמת "מגדל הממלכה" נראית ריאלית, כך אומר מנהל המועצה לבניינים גבוהים וסביבת מחיה עירונית סאנג דיי קים. "בנקודה זו של הזמן אנחנו יכולים לבנות מגדל שמגיע לגובה של קילומטר אחד, אולי אפילו שני קילומטרים. בשביל גובה של יותר מזה, נצטרך לעשות הרבה שיעורי בית".

עוד באותו נושא

דובאי בונה את המגדל ומתחם התיירות הגדול בעולם

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מה שבטוח, הנוף יהיה מרהיב. במיוחד בשקיעה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המטרה: "ליצור מרכז עירוני ברמה עולמית שמציע סגנון חיים מתקדם"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
80 אלף טון ברזל. "מגדל הממלכה"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היסודות ייאלצו לעמוד במליחות ורוחות הים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully