וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

18 אירו לכיוון מתל אביב: ריינאייר פותחת קו לליטא

עודכן לאחרונה: 21.10.2021 / 11:46

היא לא נחשבת לאחת המדינות "הסקסיות" באירופה, אבל אם רק תתנו לליטא צ'אנס בטח תופתעו. ועכשיו, גם חברות הלואוקוסט גילו את וילנה, הבירה, כשריינאייר (וויז אייר כבר טסה) תחל לטוס אליה מנתב"ג במחיר מצחיק. הנה מה שתוכלו לעשות שם בסתיו

התגליות בחפירת בית הכנסת הגדול של וילנה/יוסטינאס ראקאס, רשות העתיקות

אירופה הולכת ומתקררת, והיעדים הולכים ומתחממים: הפעם זו ליטא, שאליה תטוס מתל אביב ריינאייר (חברת הלואוקוסט האירית) החל מחודש נובמבר השנה, ובמחירים מצחיקים: החל מ-18 אירו לכיוון.

הטיסות יופעלו בימים שלישי ושבת ויצטרפו לטיסות הישירות מתל אביב לווילנה של חברת התעופה וויז אייר, הפועלות בימים ראשון וחמישי. סך הכל יופעלו ארבע טיסות שבועיות ישירות מישראל לווילנה החל מנובמבר הקרוב.

ואם כבר בחרתם לקפוץ לליטא בסתיו, הנה שלושה אירועים שכדאי להכניס ללו"ז שלכם במדינה.

וילנה ליטא. Andrius Aleksandravičius,
לטוס בפחות מ-20 אירו לכיוון. וילנה/Andrius Aleksandravičius

פסטיבלים של קולנוע

ליטא מעודדת את תרבות הקולנוע ומציעה בסתיו הקרוב מספר אירועים לחובבי הז'אנר. פסטיבל סרטי זכויות האדם "סרטים לא נוחים" (Inconvenient Films) - יערך בין התאריכים 31-13 באוקטובר. מדובר בפסטיבל סרטים תיעודי שנתי המתקיים במספר ערים ועיירות ברחבי ליטא. הפסטיבל שואף לחקור נקודות מבט שונות בנושאי זכויות אדם ברחבי העולם באמצעות סרטים דוקומנטריים המלווים בדיונים עם יוצרי סרטים, מומחים, פעילים והקהל.

פסטיבל נוסף שיחכה למבקרים בליטא במהלך נובמבר, הוא פורום הקולנוע האירופי "סקנורמה" (Scanorama), המציע הזדמנות לצלול למבחר רחב של סרטים אירופאים עטורי שבחים, קלאסיקות קולנוע וצילומים מרהיבים מיבשות נוספות.

עוד בוואלה!

200-100 שקל ללילה: המדינה האירופית שמציעה חופשה זולה

לכתבה המלאה
וילנה ליטא. Andrius Gailiūnas,
סך הכל יופעלו ארבע טיסות שבועיות ישירות מישראל לווילנה/Andrius Gailiūnas

תערוכת "חוגגים לשינוי" במוזיאון MO

מוזיאון MO, שעוצב על ידי האדריכל דניאל ליבסקינד, הוא פנינת האדריכלות האחרונה של וילנה. המבנה עטור הפרסים בולט בעיצובו הפנימי והחיצוני הייחודי. לדוגמה, גרם המדרגות המרכזי של המוזיאון הפך לאתר פופולרי במיוחד לצילומי סלפי עבור אינסטגרם תודות לעיצובו במבנה סליל דוגמת DNA. במהלך הסתיו הקרוב מארח המוזיאון תערוכת צילומים בשם "חוגגים לשינוי" (Celebrate for Change), המעמיקה את מושג החגיגה וכיצד היא משחררת את הפרטים החוגגים מהנורמות הרגילות של התנהגות ותפקידים חברתיים. את הצילום האמנותי משלימים חומרים תיעודיים על תרבויות משנה שונות: מהיפים ועד תנועות נוער. אם אתם בוילנה בזמן הקרוב מדובר בתערוכה שהיא חגיגה בפני עצמה.

שוק חג המולד בווילנה, ליטא. Kavalenkau, ShutterStock
שוק חג המולד בווילנה, ליטא/ShutterStock, Kavalenkau

שווקי חג המולד

כמו בערים רבות ברחבי העולם, גם הערים והעיירות בליטא מתקשטות במהלך חודש דצמבר לכבוד חג המולד. אחת הערים המומלצות ביותר לספוג בהן את אווירת החג הקסומה היא וילנה, בירת ליטא. וילנה שרחובות העיר העתיקה שלה מתאפיינות בסמטאות ציוריות וסגנונות אדריכלות מרשימים, הופכת למרשימה במיוחד בתוספת קישוטי החג. בעיר פועלים שני שווקי חג מולד מפורסמים - הראשון והמסורתי נמצא מחוץ לבית העירייה, והשני המרשים לא פחות ממוקם בכיכר הקתדרלה. בשני השווקים תוכלו ליהנות מאווירה רב חושית, לטעום מאכלים מסורתיים, לרכוש אמנות מקומית וללגום יין חם מתובל.

עיר ליטאית נוספת המצטיינת בשווקי חג המולד המושקעים שלה היא קובנה, שם מתקיים מדי שנה במרכז העיר העתיקה טקס מסורתי של הדלקת עץ האשוח העירוני בתאריך ה-1.12.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully