וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונאת כרטיסי האשראי בבתי מלון שאתם חייבים להיזהר ממנה

7.10.2021 / 23:31

מומחית לאבטחה מזהירה מפני הונאת כרטיסי אשראי בבתי מלון שרבים נפלו קורבן לה: "אני עובד בבית מלון וזה נכון מאוד. היזהרו!"

הונאת כרטיסי אשראי בבתי מלון//@cathypedrayes

תרגיל הונאה משכנע המתבצע בבתי מלון ברחבי העולם גורם לרבים למסור את פרטי כרטיס האשראי שלהם מבלי לחשוב פעמיים. כעת, מומחית האבטחה של טיקטוק קת'י פדרייס מזהירה את הציבור מפני ההונאה ומגלה שמספר הקורבנות שנפלו בה גדול משתיארה.

פדרייס, המשתפת את עצותיה בענייני אבטחה בעמוד הטיקטוק @cahtypedrayes, טוענת שההונאה מתבצעת דרך שיחת טלפון המגיעה לחדר שלכם במלון מ"הקבלה" בטענה שכרטיס האשראי שבו השתמשתם בעת ביצוע הצ'ק-אין "נדחה או אבד". רבים מאמינים שאכן מדובר באחד העובדים בקבלה ופשוט מוסרים את פרטי האשראי שלהם מחדש בשיחה, על אף שלמעשה מדובר בשיחת חוץ.

בסרטון אנו רואים את פדרייס יושבת במיטה, כשלפתע הטלפון מצלצל והנוכל מנסה להערים עליה למסור את פרטי כרטיס האשראי שלה בטלפון. היא אומרת בסרטון: "היזהרו מהונאה זו! אם אתם מתארחים במלון ומקבלים שיחה ממישהו שאומר שהוא מדלפק הקבלה וכרטיס האשראי שלכם נדחה או אבד - זו כנראה הונאה!".

היא הוסיפה: "אל תמסרו את פרטי כרטיס האשראי שלכם בטלפון. במקום זאת, נתקו, פנו לדלפק הקבלה באופן אישי ודווחו על השיחה. תרצו גם כך לאמת את התשלום שלכם".

אם לשפוט לפי התגובות, נראה שרבים נתקלו או נפלו בהונאה הזאת. "אני עובד במלון וזה נכון מאוד. היזהרו", כתב אחד בתגובות, "לעולם אל תמסרו מידע כזה בטלפון". אחר כתב: "זה קרה לי! הוא רימה אותי. הוא ידע בדיוק כמה עלה הרום סרוויס שהזמנתי, אז סמכתי עליו". "זה קרה לי", כתב אדם נוסף, "אמרתי לו שאגיע לדלפק הקבלה מאוחר יותר. הוא התקשר בשעה 5:00 בבוקר! זה היה הדגל האדום הראשון".

אדם אחד הציע לנתק את השיחה לכאורה "בטעות" ולהתקשר לקבלה כדי לבדוק אם הם אלה שיצרו אתכם קשר. "כמי שעבד במלון באוסטרליה, אסור היה לנו לקבל תשלום בטלפון", כתב אחד, "זו בהחלט הונאה". "זה קרה לי ולמשפחתי פעמים רבות", כתב אחר. "אני עובד במלון וזה נכון מאוד. לעולם אל תמסרו פרטי כרטיס אשראי בטלפון", חיזק אדם נוסף.

עוד דרך בה ניתן לגנוב את פרטי האשראי שלכם במלון:

"אני לא עונה לטלפונים בבתי מלון גם ככה", כתב אחד ואחר התלוצץ: "במקרה שלי, אם אומרים לי שכרטיס האשראי שלי נדחה, זה כנראה נכון". אדם נוסף טען שאם כרטיס האשראי היה נדחה, זה היה ידוע כבר בעת הצ'ק-אין, כך שלעולם אין לסמוך על שיחות טלפון כאלה. אדם נוסף סיכם: "לעולם אל תמסרו מידע לא דחוף שכזה בטלפון. לעולם. לכל אחד. בשום מקום. אי פעם".

לאחר מכן פדרייס שיתפה דרך נוספת בה ניתן לגנוב מכם את פרטי כרטיס האשראי במלון - לדבריה אם מצאתם ליד הדלת שלכם תפריט משלוחים של מסעדה - אל תתפתו להתקשר למספר שמופיע עליו ולהזמין לכם אוכל, כי תשארו רעבים ובלי כרטיס אשראי. היא ממליצה לבדוק באינטרנט האם המסעדה הזו בכלל קיימת והאם זה המספר שלה ובאופן עקרוני ממליצה להשתמש באפליקציות מיועדות להזמנת אוכל למלון ולא למסור את מספר האשראי בטלפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully