וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים משוכנעים: צילומי מכ"מ איתרו את תיבת נוח בטורקיה

2.10.2021 / 23:49

חוקרים איתרו באמצעות סריקות תלת ממד בהר טורקי צורה ענקית התואמת את התיאור המקראי של תיבת נח. כעת הם מאמינים שמצאו את תיבת נח באתר אותו חוקרים אחרים שללו בעבר

האם זו ההוכחה שנמצאה תיבת נוח?/Noah's Ark Discovered Project

"מצאנו את תיבת נח", כך טוען צוות מחקר שעוסק מזה שנים בחיפוש אחר תיבת נח המקראית וכנראה בקרוב יוכל להפסיק בחיפושים. החוקרים ביצעו סריקות תלת ממד חודרות קרקע בהר הנודע טנדורק שבטורקיה, שם מאמינים כי תיבת נוח נמצאת - ואיתרו צורה המתאימה לתיאור התיבה מספר בראשית.

הארכיאולוגים האמריקנים והטורקיים טוענים שהסריקות הראשוניות נראות מבטיחות ומעידות על חפץ מעשה ידי אדם שנמצא מתחת להר, כשהם מקווים שאכן מדובר בתיבת נח המקראית. הם השתמשו במכ"ם חודר קרקע כדי לחקור את המבנה דמוי האניה על אף שגיאולוגים רבים טוענים שהגוש ההררי שהתגלה כבר לפני כחצי מאה במזרח טורקיה הוא פשוט היווצרות סלע יוצאת דופן.

בריאתנים מאמינים זה מכבר כי התיבה האגדית של נח היא אמיתית ונקברה מתחת לנקודה הסלעית, המכונה הדורופיינר, במזרח טורקיה. עם חלוף השנים רבים איבדו את האמונה בכך, אך הצוות, בראשותו של מחפש התיבה הוותיק אנדרו ג'ונס, מאמין שיש בידיהם עדויות ראשונות לתיבה.

האם זו תיבת נח?

סריקת המכ"ם חודר הקרקע (GPR) שנערכה באתר על ידי Topa 3D אכן הניבה תוצאות מפתיעות. מר ג'ונס אמר לסאן אונליין: "זה לא מה שאתה מצפה לראות אם האתר הזה הוא רק גוש סלע מוצק או הצטברות של פסולת אקראית מזרימת בוץ. התוצאות האלו הן מה שהיית מצפה לראות אם זו סירה מעשה ידי אדם התואמת את הדרישות המקראיות של תיבת נח".

מנהלי פרויקט "סריקות תיבת נח" טוענים שמצאו "קו מקביל וזוויות ישרות מתחת לפני השטח" שהם "משהו שלא הייתם מצפים לראות במבנה טבעי, גיאולוגי". עוד נטען כי אורכה של התיבה הוא גם "האורך המדויק" של תיבת נח כמי שמצוין בתנ"ך - שהוא כ-150 מטרים, או 300 אמה במונחים מקראיים.

בספר בראשית, הרי אררט שבדרום מזרח טורקיה הם האזור בו תיבת נח הושארה לאחר המבול הגדול - אזור הקרוב להר טנדורק. האתר התגלה במקור בשנת 1959 על ידי קפטן הצבא הטורקי אילהאן דורופינר, שהבחין במבנה האניה בצילומי האוויר שנערכו באזור בידי הצבא. גילויו הביאו לתקופה קצרה של התעניינות בינלאומית באתר.

מאוחר יותר חקר את האתר באופן אישי החוקר השנוי במחלוקת רון וויאט. ממצאיו, שאכן מדובר באתר המנוחה של תיבת נח, גרמו לחוקרים, ארכיאולוגים ומדענים אחרים לבחון את המבנה מאז שנות ה-90. הצוות החדש מתהדר בממצאיו ומקווה שאלו יאלצו סקפטים לשקול מחדש את הרעיון. הם גם מתכננים לבצע סריקות נוספות באתר ולאחר מכן לבצע קדיחות וחפירות עד שיצליחו להביא הוכחה מוצקת לטענותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully