וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לורה סולומון קוראת לכם: שמרו על חופי הכנרת נקיים, טוב?

עודכן לאחרונה: 22.9.2021 / 10:07

ימי הקיץ האחרונים בשילוב חופשת סוכות יגרמו לנופשים רבים לבלות בכנרת. לורה סולומון שנופשת כעת עם משפחתה באגם, גילתה כמויות אשפה ויצאה למבצע ניקיון עצמי. מתחילת השנה פונו כ-2,000 טון אשפה מחופי הכנרת, 1,150 מהם רק ביולי-אוגוסט

לורה סלומון מנקה חוף בכנרת/צילום: ארז נופארבר, איגוד ערים כינרת

רבים מאיתנו יבלו את ימי הקיץ האחרונים וחול המועד סוכות בכנרת ובשאר חופי ישראל, וודאי ישאירו בהם כמויות אשפה גדולות.

באיגוד ערים כינרת מבקשים מהנופשים להשליך אשפה רק בפחים המיועדים לכך ולשמור על סביבה ומים נקיים. "אגם לאומי יש רק אחד! והוא של כולנו ובאחריותנו", אומרים ברשות.

בתוך כך, בסיור שערכו בחוף באגם, פגשו אנשי איגוד ערים כנרת את לורה סלומון מאשדוד, הנופשת עם בתה וחברים בכינרת, שערכו מיזמתם מבצע לנקיון החוף. "יש פה קטע קטן מחוף גולן עד חוף דוגה, שאתמול בטיול על החוף... הלב שלי נשבר. שקיות, היום יש מבצע ואנחנו ננקה את החוף. 50 מטר נקיים. חג שמח", אמרה סלומון.

איסוף זבל בחופי הכנרת - 26 אפריל 2019. רשות הכנרת, אתר רשמי
כ-2,000 טונות אשפה פונו רק מתחילת השנה. איסוף זבל בחופי הכנרת/אתר רשמי, רשות הכנרת

די לכלים החד-פעמיים!

מאיגוד ערים כינרת נמסר כי לסיכום חודשים יולי-אוגוסט 2021 ביקרו בחופי האיגוד השקטים מעל 1.5 מיליון נופשים. סך הכל מתחילת השנה, עוד טרם תקופת חגי תשרי, ביקרו בחופי האיגוד כ-2.85 מיליון נופשים. להשוואה, בכל שנת 2020 נפשו 2.7 מיליון נופשים ואילו בשנת 2019 נפשו באגם כ-1.85 מיליון איש.

מתחילת השנה פונו כ-2,000 טון אשפה מחופי האיגוד, 1,150 מהם רק בחודשים יולי-אוגוסט (מעל ל-50% מהכמות הכוללת עד כה).

האיגוד ממפעיל צוות "מסבירנים" - העובר בין הנופשים בחופי האיגוד, מסביר על חשיבות השמירה על ניקיון החופים והמים, ומחלק שקיות אשפה, וכן כוסות רב פעמיות בתמורה ל"שרוולי" הכוסות החד פעמיות.

עידן גרינבאום יו"ר איגוד ערים כינרת אומר כי חופי האיגוד ערוכים לקליטת הנופשים בסוכות, בתגבור כ"א, צוותי ניקיו, מסבירנים וכן מאבטחים, בשיתוף משטרת ישראל, וכי החופים מרושתים במצלמות אבטחה, המשדרות 24/7, לחדר הבקרה של איגוד ערים כינרת הפועל לכל אורך היממה, ולתחנת אגם, של משטרת ישראל בטבריה. גרינבאום מבקש מהציבור לשמור על השקט, הניקיון, סבלנות וסובלנות כך שיהיה לכולם חג סוכות שמח ובריא.

עוד בוואלה!

הישראלים מצאו מי צריך לאסוף את הזבל בטבע. ספוילר: זה לא הם

לכתבה המלאה
רצועת חוף צינברי. שי מזרחי, איגוד ערים כינרת,
עונת הרחצה תימשך מעבר לקיץ. חוף צינברי/שי מזרחי, איגוד ערים כינרת

עונת הרחצה בכנרת תימשך עד סוף אוקטובר

בתוך כך, הנהלת איגוד ערים כינרת החליטה בישיבתה היום (ראשון), להאריך את עונת הרחצה עד ל-30 באוקטובר בשלושה חופי איגוד ערים כינרת השקטים - צינברי, לבנון וצמח.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully