וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

62 טונות אשפה ביום אחד: זה המוצר שהישראלים הכי זורקים בחופים

יותר מ-62 טונות של אשפה נאספו ביום שישי האחרון במבצע ניקוי חופים ארצי, כשסוג הזבל הנפוץ ביותר הוא מוצרי עישון. וגם: פקקים, אריזות קרטון וקלקר, צלחות, סכו"ם ובקבוקים. בחייאת, קחו איתכם את בדלי הסיגריות שלכם ושאר אשפה

50 טון אשפה פונו מנחלי הגליל העליון בחול המועד; היקף פסולת דומה לזו של פסח שנה שעברה/צילום: מ.א גליל עליון, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: הררי אשפה שפונו בפסח 2018 מהטבע)

יום ניקוי החופים והים הגדול בעולם התקיים ביום שישי האחרון, כשבמאה נקודות לאורך חופי ישראל, מראש הנקרה בצפון ועד אשקלון בדרום (כולל בחופי אילת והכנרת), ניקו כ-18 אלף מתנדבים, פעילי סביבה ואזרחים טובים את כל הזבל שאנחנו משאירים.

בסך הכל נאספו מעל 62 טונות של אשפה, כאשר הסוג הנפוץ ביותר הוא מוצרי עישון ולאחר מכן פקקים, אריזות קרטון וקלקר, צלחות וסכו"ם, מוצרי היגיינה, בקבוקי משקאות ללא פיקדון, חומרי בנייה, מוצרי דיג וצעצועים.

על פי הערכות שונות, מדי שנה בשנה מושלכים לימים ולאוקיינוסים, כשמונה מיליון טונות של פלסטיק. דוח ניטור לאומי של פסולת ימית לשנת 2019, שנערך על ידי המשרד להגנת הסביבה והמכון לחקר ימים ואגמים, מעלה כי כ-70% מהפסולת בים מורכבת מחלקי שקיות ואריזות פלסטיק, והשנה נוספו גם מסכות וכפפות חד פעמיות, לפסולת בחופים.

סיגריות שנאספו בחוף נהריה. החברה להגנת הטבע, החברה להגנת הטבע
סיגריות שנאספו בחוף נהריה/החברה להגנת הטבע, החברה להגנת הטבע
סיווג סוג אשפה בחופי הארץ. החברה להגנת הטבע, החברה להגנת הטבע
אתם לא יכולים לאסוף את בדלי הסיגריות שלכם? מתוך פילוח סוגי האשפה בחופים בסופ"ש/החברה להגנת הטבע, החברה להגנת הטבע

"לפעול למען עתידו של הים"

יום הניקיון היה יוזמה של קואליציית הים התיכון, המורכבת משורה ארוכה של ארגוני סביבה ובהם אנשי הים התיכון, החברה להגנת הטבע, אקואושן, צלול, חיים וסביבה ועוד.

מייקל רפאל, רכז ארצי של קואליציית אנשי הים התיכון, מארגון 'אנו', אמר: "כולנו תקווה שההירתמות הנרחבת, תשפיע על מקבלי ההחלטות, לפעול למען עתידו של הים. החי והצומח הימיים מספקים עבורנו שירותים קיומיים - אוויר לנשימה, מקור למזון, תשתית לחקלאות ועלינו להגן עליהם.

"מדינת ישראל התחייבה עד 2020 להכריז על 10% משטח הים של ישראל כשמורות ימיות ונכון להיום, הכריזה רק על 3% מהשטח הימי בישראל, דבר המותיר מינים ימיים רבים בסכנה. שמורות טבע ימיות, הן הפתרון היחיד המוכר על ידי המדע, ככזה שיכול לספק הגנה משמעותית ולהבטיח את עתידו של הים".

לדברי פזית שביד-שייט, מנהלת תחום קהילות ופעילות עירונית בחברה להגנת הטבע: "מכמות המשתתפים הגדולה, מהמחוייבות האדירה של כל אחד מהם, מהרצון שלהם לתרום ולעזור, אנחנו לומדים שהשמירה על חופי הים נקיים ומטופחים היא שאיפה ותקווה של כל אחד מאיתנו".

אשפה בחוף מכמורת. איריס ארבל, החברה להגנת הטבע, החברה להגנת הטבע
אשפה בחוף מכמורת ביום שישי האחרון/החברה להגנת הטבע, איריס ארבל, החברה להגנת הטבע
סיגריות שנאספו בחוף נהריה. החברה להגנת הטבע, החברה להגנת הטבע
סיגריות שנאספו בחוף נהריה/החברה להגנת הטבע, החברה להגנת הטבע
מנקים בחופי כנרת. דניאל וקנין, איגוד ערים כנרת, החברה להגנת הטבע
מנקים בחופי הכנרת/החברה להגנת הטבע, דניאל וקנין, איגוד ערים כנרת
מנקים בתל מיכל בעכו. אריה פלדי, החברה להגנת הטבע
מנקים בתל מיכל בעכו/החברה להגנת הטבע, אריה פלדי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully