וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצור עם גוף של כריש ופנים של חזיר החריד את המלחים שמצאו אותו

12.9.2021 / 23:41

היצור יוצא הדופן נצפה כשהוא צף על פני המים על ידי קציני חיל הים האיטלקי שנותרו המומים ומבולבלים לאחר שמשו אותו ונתקלו בדג שנראה כמו הכלאה מוזרה בין חזיר לכריש. לאחר בירור והפרכת שמועות כי מדובר במוטציה - נפתרה התעלומה

תיעוד נדיר: צוללנים נתקלו בכריש מפלצתי שהגיח משום מקום במעמקי הים/OCEANX

יצור מוזר שחי במעמקי הים, עם גוף של כריש ופנים של חזיר נשלף מהמים על ידי קציני חיל הים האיטלקי, לאחר שנצפה ב-19 באוגוסט על ידי המלחים במים במרינת דארצנה מדיצה בעיירה פורטופריירו שבאי אלבה האיטלקי, ליד חופי טוסקנה.

היצור יוצא הדופן נצפה כשהוא צף על פני המים על ידי קבוצת המלחים שנותרו המומים ומבולבלים לאחר שמשו אותו ונתקלו בדג שנראה כמו הכלאה מוזרה בין חזיר לכריש.

מה זה יכול להיות?!?

למרות השוק הראשוני והשמועות שהחלו לרוץ כי מדובר במוטציה, מומחים ימיים מיהרו להרגיע והבהירו שמדובר בכריש מוכר, אבל נדיר מאוד - טריזן צניני. הטריזן הוא כריש קטן יחסית שאורכו הממוצע אינו עולה על 50 סנטימטרים והוא חי במימי האוקיינוס האטלנטי בין נורווגיה לדרום אפריקה וכן גם בים התיכון ולחופי ישראל.

הטריזן מצוי כיום בסכנת הכחדה והוא שוחה לאורך קרקעית הים באיטיות ומחפש תולעים, רכיכות וסרטנים למאכל, אף שהוא יאכל גם דגים איטיים או נבלות. הוא יכול לנוע מעומק 50 מטר עד לעומק 600 מטר מתחת פני הים.

עוד בוואלה!

הכרישים של ישראל: מצב הכרישים בארץ ואילו מינים הכי נפוצים

לכתבה המלאה

למרות שהתגלית התרחשה בחודש שעבר, היא הפכה לוויראלית החודש גאשר תמונות של היצור הימי המוזר למראה פורסמו ברשתות החברתיות. הפוסט משך מיד מאות תגובות, כולל ביקורת מצד אזרחים שחשבו שהכריש נלכד ונהרג בכוונה. לאחר שהוציאו אותו מהמים, נלקח הכריש למשרדי הנמל המקומי כדי לחקור אותו ולבסוף להיפטר מהגופה.

יורי טיברטו, ממנהלי האקווריום אלבה אמר לתקשורת המקומית כי למרות שזה נדיר, זו לא הפעם הראשונה שכריש מסוג זה נצפה באזור. הוא הוסיף: "הוא נקרא בדרך כלל 'דג חזיר' לא רק בגלל המראה שלו, אלא גם כי כשהוא יוצא מהמים הוא פולט מעין סוג של רטינה. בים של הארכיפלג הטוסקני, שהוא כה עשיר ומגוון מבחינה ביולוגית, זה לא נדיר למצוא את הדג הזה, ואני יכול לומר שלעתים קרובות אני מקבל דיווחים מדייגים על 'דגי חזיר' שנלכדו ברשתות הדיג שלהם", הוא אמר והוסיף: "ניסיתי גם לארח אותו באחד המיכלים באקווריום, אבל עד מהרה ויתרתי - כי ראיתי שזה מין כריש שלא מסתגל לחיים בשבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully