וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיירת הצטלמה עם יצור זעיר ותמים למראה - בלי לדעת שזו אחת החיות המסוכנות בעולם

27.3.2021 / 23:39

תיירת אמריקאית הצטלמה עם תמנון כחול טבעות קטנטן ויפייפה שמצאה במהלך שהותה בבאלי ולאחר מכן פנתה לרשת כדי לגלות פרטים נוספים עליו. היא כמעט חטפה התקף לב כשגילתה שיש בו מספיק ארס כדי להרוג 26 בני אדם תוך דקות - ושכלל לא ניתן להרגיש את הנשיכה שלו

תיירת מחזיקה ביד תמנון כחול טבעות - אחד היצורים הימיים הארסיים בעולם/TikTok @Kaylinmarie21

לסטודנטנית לשעבר, קיילין פיליפס, שיחק המזל בענק לאחר שניצלה ממוות בטוח לא פעם אחת - אלא פעמיים! קיילין - תושבת ורג'יניה ששהתה בבאלי, אינדונזיה, לצורך לימודים - מצאה בקו החוף תמנון קטנטן ותמים למראה, אחזה בו והצטלמה איתו כשהוא זוחל על כף ידה. לאחר מכן היא מצאה תמנון נוסף ושיחקה גם איתו. מאוחר יותר היא בדקה בגוגל מהם אותם תמנונים יפייפיים בהם נתקלה וגילתה לתדהמתה שמדובר בתמנון כחול טבעות - אחד מיצורי הים הארסיים ביותר בעולם שיכול היה להרוג אותה תוך דקות מבלי להתאמץ ומבלי שתדע אפילו שהותקפה.

3 שנים לאחר המקרה הטראומתי הזה, קיילין שיתפה את סיפורה בסרטון טיקטוק. היא הציגה את הסרטון בו היא אוחזת בתמנון הקטן שגופו חום ועליו טבעות כהות, זוחל על היד שלה בזמן שחבריה מתיזים עליו מים. התמנון נראה חמוד ובלתי מזיק אך חיפוש בגוגל הניב תוצאות הפוכות. לתמנון כחול הטבעות יש מספיק ארס כדי להרוג 26 בני אדם בתוך דקות. מה שעוד יותר מלחיץ זה שאנשים עשויים שלא להיות מודעים לכך שהתמנון הכיש אותם עד שכבר מאוחר מדי להצילם. פחד אלוהים.

צפו בתיעוד המצמרר:

היא סיפרה שבאותה תקופה היא סייעה בצילומי סרט תיעודי על רווחת בעלי חיים כששהתה באינדונזיה. "בזמן שהיינו שם ראינו חיות בר מעניינות מאוד", סיפרה קיילין בסרטון נוסף שפרסמה בטיקטוק, "אני זוכרת שכשראינו את הבחור הקטן הזה שוחה, אספנו אותו. היינו בערך שלושה אנשים שהעברנו אותו מאחד לשני ולא חשבנו שיש איזושהי בעיה עם זה. למעשה ראינו עוד אחד דומה והרמנו גם אותו".

בסרטון המקורי היא שיתפה את המידע שמצאה ברשת: "תמנון כחול הטבעות, על אף גודלו הזעיר, נושא מספיק ארס כדי להרוג 26 בני אדם בוגרים בתוך דקות. הנשיכות שלהם זעירות ולעתים קרובות לא כואבות, כשקורבנות רבים לא מבינים שהורעלו עד שהם חוטפים שיתוק וסובלים מדום נשימתי. לא קיים נסיוב נגד הארס של תמנון כחול טבעות".

למרות שהוא חמוד, ארס של תמנון כחול טבעות מכיל נוירוטוקסין טטרודוטוקסין, אשר יכול לשתק את האדם בדקות ספורות ולמנוע את אספקת החמצן לגוף. הנשיכות שלו אינן כואבות אך קטלניות וגורמות לשיתוק תוך כ-10 דקות.

המשך הסיפור שלה:

בממצאים שפורסמו ב-Ocean Conservancy על ההשפעה של הכשה בידי היצור הקטלני, נכתב: "ראשית, הארס חוסם אותות עצביים בכל הגוף וגורם לחוסר תחושה בשרירים. תסמינים אחרים כוללים בחילה, הקאות, שינויים בראייה או עיוורון, קשיי בליעה, אובדן חושים ואובדן כישורים מוטוריים. בסופו של דבר, זה יוביל לשיתוק שרירים - כולל השרירים הדרושים לבני אדם לנשימה, מה שיביא לדום נשימה. אין תרופה ידועה, אך ניתן להציל קורבנות אם מכניסים אוויר לריאות המטופל דרך צינור או מסיכה".

מומחים לחיות ימיות במוזיאון ויקטוריה אמרו ש"יצורים ימיים אלו לעיתים קרובות מסתתרים בסדקים ובקונכיות וכאשר הם מאוימים, הם מתכסים בטבעות כחולות בהירות שמזהירות טורפים. על אף שיש להם מוניטין אדיר והם נפוצים להפליא במימי החוף, לעיתים רחוקות בני האדם נתקלים בהם. הם היצורים המבודדים של האוקיינוס. את הזן הזה ניתן למצוא לעיתים קרובות בקו החוף באוסטרליה".

קיילין פיליפס אחזה בתמנון קטן - וגילתה מאוחר יותר שהוא היצור הימי הארסי ביותר בעולם. Instagram, צילום מסך
לקיילין פיליפס היה מזל ענק שנותרה בחיים/צילום מסך, Instagram

וזה התמנון כחול-הטבעות - אחד היצורים הימיים הארסיים בעולם:

הסרטון המקורי עלה תחת הכותרת: "מגיעים לבאלי ומחזיקים את אחת החיות המסוכנות מבלי לדעת". היא הוסיפה בו: "התקשרתי לאבא שלי בבכי 3 שעות אחר כך". הסרטון זכה ליותר מ-2.6 מיליון צפיות והצופים בו נותרו מבועתים. אחת כתבה: "ברצינות נפל לי הלב. אוי ואבוי, אני מפוחדת עכשיו כאילו אני החזקתי אותו. שמחה ששום דבר רע לא קרה". שנייה הוסיפה: "צפיתי מספיק בערוץ אנימל פלאנט כדי לדעת שאסור לגעת בחיות יפות עם צבעים עזים". אחר כתב: "זו הסיבה שאסור להתעסק עם חיות בר. הן לא שם בשביל לבדר אותנו וזה לא משנה אם אנחנו נחמדים אליהן או לא. עדיף להניח להן".

היא לא ציפתה להפוך לכוכבת רשת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully