וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הם קושרים גם אוטיסטים: בן 13 הודבק למושב בטיסת אמריקן איירליינס

עודכן לאחרונה: 12.8.2021 / 12:36

ילד אוטיסט בן 13 חווה התקף במהלך טיסה בארה"ב, השתולל - ונקשר לכיסאו. המקרה המטריד תועד בסרטון וידאו שצולם בידי הנוסעים. גורמים בענף התעופה מציינים כי שנת 2021 מביאה לשיא את תופעת "הזעם האווירי"

נוסע הודבק למושב הטיסה כי השתכר ותקף הצוות/צילום: יוטיוב

לאחר שבשבוע שעבר דיווחנו בוואלה! תיירות על נוסע שיכור שהשתולל בטיסה מפילדלפיה למיאמי והודבק למושבו, הפעם נראה כי המצב הופך להיות קיצוני עוד יותר, בעת שילד אוטיסט, כבן 13, הודבק למושבו בטיסה מהאי מאוואי שבהוואי אל לוס אנג'לס.

הילד, שחווה התקף זעם או חרדה במהלך הטיסה, הוצמד למושבו בידי אנשי הצוות של טיסת אמריקן איירליינס, שגם מפעילה טיסות לישראל. הדיילי מייל מדווח כי הסצנה הכאוטית והקשה הזו תועדה בסרטון וידאו של אחד הנוסעים. בסרטון נראים כמה מהנוסעים, בעת שהם מסייעים לאנשי צוות האוויר.

צפו כיצד הודבק הילד למושב המטוס

"ריסון הילד למען בטיחותם של הנוסעים"

"הצוות נקט בפעולה לריסון הילד למען בטיחותם של הנוסעים", ציין מקור המעורה בפרטים. במהלך ההתקף, הוא נאבק תחילה באמו, הסובלת ממוגבלות גופנית, שהתקשתה להתמודד עמו. במהלך המאורע, אחיו של הילד, שגילו אינו ידוע, חווה התקף חרדה בעצמו, השתולל אף הוא וניסה לשבור חלון במטוס באמצעות בעיטות.

בשל התקרית, החליט קברניט המטוס לנחות בהונולולו שבהוואי, והנוסעים הופנו לטיסות חלופיות. חלקם נאלצו להישאר ללון בעיר.

"הבטיחות היא בראש סדר העדיפויות שלנו, ואנו מתנצלים בפני לקוחותינו על אי הנוחות שגרמה לכך", אמר דובר החברה.

עוד בוואלה!

נוסעת ניסתה לפתוח את דלת המטוס, נשכה דיילת - והודבקה למושב

לכתבה המלאה
אוטיסט בן 13 הודבק למושב בטיסת אמריקן איירליינס. צילום מסך, צילום מסך
לטובת בטיחות הטיסה? הדייל ושני נוסעים מסייעים להדבקת הילד למושב/צילום מסך, צילום מסך

תופעת הזעם האווירי מתרחבת

תקרית ספציפית זו היא אמנם לא מקרה מייצג, בשל מוגבלותו של הילד, אך היא מהווה דוגמה נוספת לתופעת "הזעם האווירי" שאנו עדים לה בתקופה האחרונה, בעת שיותר ויותר נוסעי טיסות מאבדים שליטה, משתוללים, נוהגים באלימות ולעתים גם נקשרים למושבם בכוח.

בחודש יוני הודיע מינהל התעופה הפדרלי של ארצות הברית (FAA) כי חברות התעופה דיווחו על יותר מ-3,000 תקריות שבהן היו מעורבים נוסעים שנהגו באלימות, מאז תחילת ינואר. כ-76 אחוזים מהדיווחים נבעו מסירוב לחבוש מסכות במהלך הטיסה. המספרים השנה גבוהים משמעותית מבשנים קודמות, ולמעשה יותר מאי פעם. רבים מתקריות אלו תועדו בסרטונים שצולמו במהלך הטיסות, והפכו להיות ויראליים ברשתות החברתיות.

מחקר שהוזמן לאחרונה על ידי איגוד אנשי צוות האוויר האמריקאי, מצא כי 85 אחוזים מהדיילים והדיילות בארצות הברית נאלצו להתמודד עם נוסעים מתפרעים. קרוב לאחד מתוך חמישה חוו אלימות פיזית בשנת 2021. רוב המקרים היו קשורים כאמור באי חבישת מסכה, אך גם בשל גורמים כגון שכרות, אי ציות להוראות בטיחות, זעם על ביטולים או עיכובי טיסות ועוד. בנוסף, המחקר גילה כי 71 אחוזים מאנשי צוות האוויר שהתלוננו על אלימות, לא זכו למענה מספק מצד ההנהלות של חברות התעופה.

האם חברת התעופה פעלה נכון?

בטח, הילד סיכן את בטיחות הטיסה
ממש לא! לא מדביקים ילדים למושב
630 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully