וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושיית רשת צפויה לרצות 3 שנות מאסר על פרסום תמונות ממוזיאון הסקס באמסטרדם

14.8.2021 / 23:10

כוכבת הרשת הטורקיה בת ה-23 צפויה לעונש של עד 3 שנות מאסר לאחר שפרסמה תמונות שלה ושל הפריטים שרכשה במוזיאון הסקס באמסטרדם. היא סיפרה כי לאחר שנעצרה פעמיים, הוזמנה להתייצב בבית המשפט מאוחר יותר השנה וכי היא חוששת לגורלה

רובנו לא חושבים יותר מדי כשמדובר בשיתוף תמונה מעט חושפנית ברשתות החברתיות. אם מייקל לואיס עושה את זה ללא בושה בעירום מלא - איזה נזק תעשה כבר תמונה עם קצת מחשוף? סביר להניח שאם הייתם גרים במדינה שמרנית כמו טורקיה בה פרסום תמונות חושפניות יכול להוביל לעונש של עד 3 שנות מאסר - הייתם שוקלים זאת יותר ברצינות. משפיענית הרשת הטורקיה מרב טסקין גם לא חשבה שיש איזושהי בעיה עם התמונות שצילמה במוזיאון הסקס באמסטרדם - כולל תמונות של הפריטים שרכשה שם: פסטה בצורת פין ופותחן סקסי - אך לצערה התמונות הללו הביאו למעצרה פעמיים ובקרוב היא גם תאלץ לעמוד לדין ואולי תמצא את עצמה מאחורי סורג ובריח.

כוכבת הרשת בת ה-23, לה יש מעל לחצי מיליון עוקבים, סיפרה כי צילמה את התמונות בטיול יום הולדתה ב-22 בינואר בשנה שעברה באמסטרדם "רק בשביל הצחוק". כשחזרה לאיסטנבול, כמה חודשים לאחר מכן היא נעצרה על שיתוף תוכן מגונה ברשת. כעת היא מספרת כי זומנה לבית המשפט ב-26 באוקטובר כדי לעמוד לדין בגין עבירה על חוק המעשים המגונים, לפיו פרסום חומר הנחשב לפוגעני ברשת הוא פשע. כל מי שימצא אשם על פי סעיף 226 בחוק העונשין של טורקיה עלול לקבל גזר דין של עד שלוש שנות מאסר.

התמונות היחידות שנותרו באוויר מאותו ביקור במוזיאון

בתמונות שירדו מאז מהרשת נראו ציורים ואביזרים שונים בצורת פין - כפי שהוצגו במוזיאון. היא אמרה ל- BBC News כי התמונות נראו לה תמימות לגמרי. היא סיפרה כי נעצרה פעם נוספת כמה חודשים לאחר מכן ומסרה עדות למשטרה. היא שוחררה והאמינה שהשאירה את הסאגה הזאת מאחוריה, אולם מוקדם יותר השנה היא הופתעה לקבל הודעה שזימנה אותה לבית המשפט באיסטנבול.

היא אמרה לעיתון Het Parool בהולנד: "נתתי עדות במשטרה. חשבתי שזה נגמר, אבל חודשים לאחר מכן נעצרתי שוב. זה היה במהלך חופשת הקיץ שלי בצ'נקלה, טורקיה, כשהייתי בבית מלון. נעצרתי בין לילה ואז נאלצתי לתת הסברים על הפוסטים לתובע. הוא שיחרר אותי אחרי זה". מאז שקיבלה את הזימון לבית המשפט טסקין אומרת שמחקה פוסטים רבים "כדי שלא יתלוננו עליה שוב". היא סיפרה כי היא חוששת להעיד במשפט - אך תעשה זאת ברצון. היא הביעה חשש לעתידה: "אני לא רוצה להיכנס לכלא על תמונה ששיתפתי במוזיאון הסקס באמסטרדם. באמת לא התכוונתי לעשות רע".

עוד בוואלה!

מה לבשה דוגמנית הכושר הזו שנאסר עליה לעלות לטיסה?

לכתבה המלאה

טסקין צייצה על זימון בית המשפט בשבוע שעבר, מה שהוביל לסיקור נרחב של המקרה בהולנד. מוזיאון הסקס דחה את האישומים נגד טסקין וכינה אותם "מגוחכים לחלוטין". "זה מצב כה עצוב", כתב המוזיאון בפוסט באינסטגרם. מנהלת המוזיאון, מוניק ואן מארל, אמרה ל-BBC שהיא פנתה לגברת טסקין כדי להציע לה תמיכה. ואן מארל טוענת שהיא אמרה לגברת טסקין שהיא "מצטערת לשמוע על הבעיה" וכי טסקין היא "מודל לחיקוי לנשים אחרות". "המוזיאון שלנו נועד ללמד אנשים בכל רחבי העולם על ההיסטוריה של הסקס", אמרה ואן מארל לטסקין, "אנו מעריצים אותך על כך שהבעת את עצמך ופרסמת תמונות כאלה".

ארגוני זכויות אדם העלו בעבר חששות בנוגע לחוקי הצנזורה הנוקשים בטורקיה, בעקבות מספר תקריות במדיה החברתית מאז 2016. ב-Freedom House נמסר כי טורקיה "נותרה אחד המקומות המאתגרים ביותר באזור אירופה למימוש זכות חופש הדיבור והביטוי". הוא מוסיף כי עיתונאים, פעילים ואנשי אופוזיציה מתמודדים עם "רדיפה נרחבת על העברת ביקורת על הממשלה". ארגוני זכויות אדם טוענים כי חופש הביטוי ברשת נמצא בירידה תחת ממשלתו של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן. מבקריו מכנים אותו מנהיג אוטוקרטי חסר סובלנות, שמשתיק בחומרה את כל מי שמתנגד לו ולערכיו השמרניים והאסלאמיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully