וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבטלים את החופשה בקיץ/חגים? כך תקבלו את הכסף בחזרה

עודכן לאחרונה: 5.8.2021 / 8:28

בעקבות הפיכתן של מדינות רבות נוספות ל"אדומות" וסגר אפשרי בחגים, רבים תוהים האם אפשר לבטל טיסה ולקבל כסף חזרה? מה הדין לגבי חופשה במלון בישראל? ובאילו מקרים לא שלמו לכם? שאלות ותשובות לנוסעים המהססים

בווידאו: אלרעי פרייס על מדיניות אזהרות המסע והמדיניות האדומות/צילום: ערוץ הכנסת

כפי שחששנו, וגם פירסמנו פה לאחרונה, מדינות העולם הולכות ונסגרות בדיוק בתקופה הכי חשובה - קיץ וכנראה חגי תשרי. ההגבלות האחרונות, ועוד אלו שכנראה יבואו, ישאירו עשרות אלפי ישראלים שכבר רכשו חבילות נופש בחו"ל וטיסות - בארץ.

אז איך אפשר לקבל כסף חזרה מביטול טיסה? האם עליי להיכנס לבידוד אם יש טיסת קונקשן דרך מדינה "אדומה"? ותוך כמה זמן תראו את הכסף? שאלות ותשובות לנוסעים המהססים.

האם אוכל לקבל החזר כספי לטיסה/חופשה שהזמנתי בקיץ/חגים?

זה תלוי. אם הנוסע החליט לבטל את הטיסה, למרות שהיא עדיין מתקיימת ליעד, והנוסע לא רכש ביטוח קורונה או כרטיס שמאפשר שינוי מועד - הוא לא יקבל החזר. אם יש בכרטיס

לפי היועצת המשפטית של הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן עו"ד חנה וינשטוק-טירי, "ניתן לבטל את הכרטיס בתוך 14 יום מקנייתו (כמו כל מוצר בארץ), אבל מי שרכש טיסה, למשל לפני חודש-חודשיים ורוצה לבטל והטיסה בכל זאת מתקיימת - ניצב בפני בעיה כי הקורונה פה להישאר ואנשים יודעים איזה סיכון קיים, שלא כמו לפני הקורונה, כשאנשים קנו טיסות ובתי המשפט הצליחו לבוא לקראת הנוסעים, כי הקורונה לא היתה דבר צפוי".

לדברי וינשטוק-טירי, אם הטיסות יבוטלו כמו בסגר הראשון - אז יש את חוק שירותי תעופה (חוק טיבי), שמאפשר החזרה של הכסף תוך 21 ימים מהיום שבו הצרכן הגיש בקשה בכתב.

לקראת הסגר ההרמטי בנתב"ג 25 בינואר 2021. ראובן קסטרו
הטיסה התבטלה - תקבלו את הכסף בחזרה. נתב"ג/ראובן קסטרו

חברת התעופה ביטלה את הטיסה. האם אראה את הכסף?

אם חברת תעופה ביטלה את הטיסה ליעד שהפך אדום, היא מחויבת לפי חוק טיבי להחזיר את הכסף לנוסעים. שימו לב, שאם היעד הופך "אדום", אבל הטיסה עדיין מתקיימת, כמו שקורה לא פעם אצל חברות לואוקוסט - אזי חברת התעופה לא מחויבת להחזיר את הכסף.

מה קורה אם ישראל מחליטה לסגור את נתב"ג?

לדברי וינשטוק-טירי, אם המדינה מחליטה לסגור את נתב"ג - אז יש אפשרות לקבל השבת כסף תוך 90 ימים, ובמקרים מסוימים גם זכאות לפיצוי נוסף. "גם כיום יש חריג לזכות הפיצוי לביטול הטיסה בנסיבות שלא תלויות בחברת התעופה", היא מסבירה.

נתב"ג 25 בינואר 2021. ראובן קסטרו
המדינה סגרה את נתב"ג? יש גם אפשרות לפיצוי על הטיסה/ראובן קסטרו

ומה לגבי מלון בארץ? האם אפשר לבטל במידה ויהיה סגר בחגים?

"אם הזמנתם חופשה במלון 14 יום לפני מועדה - אפשר לבטל. אבל מי שהזמין לפני זה, תלוי במדיניות של בית המלון", מסבירה וינשטוק-טירי. "לעיתים מאשרים זיכוי, אבל אין חובה להחזיר כסף וזה כפוף למדיניות של כל מלון, אבל לרוב הם מנסים להיות גמישים".

יש לי טיסת קונקשן דרך מדינה "אדומה". האם עליי להיכנס לבידוד?

אם אתם מחויבים לטוס טיסת קונקשן דרך מדינה שהוגדרה "אדומה" או כ"בעלת סיכון מירבי", ולא תשהו בה יותר מ-12 שעות בשדה התעופה - לא תצטרכו לחזור לבידוד בארץ, מעבר ל-24 שעות או עד לתוצאות בדיקת הקורונה בחזור.

נוסעת בשדה תעופה בתקופת הקורונה. Shutterstock, ShutterStock
יש לך קונשקשן? אם תשהי פחות מ-12 שעות בשדה לא תיכנסי לבידוד בארץ/ShutterStock, Shutterstock

אילו מדינות מחייבות בידוד של שבוע בחזרה לארץ?

שלשום (שלישי) החליט קבינט הקורונה על הוספה של עוד 18 מדינות לרשימת המדינות שיחייבו בידוד של שבעה ימים בחזור לישראל גם ממחוסנים ומחלימים. הבידוד של השבים ממדינות אלה יחול ביום רביעי הקרוב, ה-11 באוגוסט.

רשימת המדינות שיתווספו ביום רביעי:
אוקראינה, איטליה, איסלנד, אסוואטיני, ארצות הברית, בוטסואנה, בולגריה, גרמניה, הולנד, טנזניה, יוון, מלאווי, מצרים, צ'כיה, צרפת, קובה, רואנדה ותוניסיה.

רשימת המדינות המלאה שמצריכות בידוד בחזור מיום רביעי:
אוזבקיסטן, אוקראינה, איחוד האמירויות הערביות, איטליה, איסלנד, אסוואטיני, ארגנטינה, ארצות הברית, בוטסואנה, בולגריה, בלרוס, בריטניה, גיאורגיה, גוואטמלה, גרמניה, דרום אפריקה, הודו, הולנד, הונדורס, זימבבווה, זמביה, טורקיה, טנזניה, יוון, מונגוליה, מיאנמר (בורמה), מלאווי, מצרים, מקסיקו, נמיביה, ספרד, סקוטלנד, פיג'י, צ'כיה, צרפת, קובה, קולומביה, קירגיזסטן, קמבודיה, קפריסין, רואנדה, רוסיה, תוניסיה.

איזה מדינות הוסרו מהרשימה וניתן לטוס אליהן ללא בידוד בחזור?

איי סיישל, זמביה, פרגוואי, קוסטה ריקה, אוגנדה, ליבריה, פנמה וקניה.

שקיעה במלון הילטון נורת'הולם באיי סיישל. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
סיישל הוצאה מהמדינות שהשבים מהן חייבים בבידוד/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

אז האם להזמין טיסה/חופשה לחודשים הבאים?

"כשרוכשים היום כרטיס טיסה או חופשה במלון, חייבים לקחת בחשבון שיש קורונה וכדאי לעשות ביטוח ביטול ולא לסמוך על חוק טיבי, שחל רק במידה ורק והטיסה מבוטלת, ללא קשר אם המדינה הפכה אדומה", מסבירה וינשטוק-טירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully