וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה כמו אילת פה": הישראלים כבשו את איי סיישל

זיו ריינשטיין, איי סיישל

22.11.2020 / 7:28

אלפי ישראלים התנפלו על היעד היחיד שמקבל אותנו כרגע ללא צורך בבידוד, ומנצלים את חופשת הבטן-גב שלהם במדינת האיים האפריקנית. כתבנו הצטרף לטיסה של 6 שעות וחצי, שנחתה בחופים לבנים ומי טורקיז, ושמע לא מעט עברית

בווידאו: מלון הילטון נורת'הולם באיי סיישל/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: שאול אדם

אייר סיישל פתחה את קו הטיסות הישירות שלה לתל אביב בשבוע שעבר, והאות להסתער על חופשת בטן-גב ניתן, עם פרסום חבילות הנופש. מאות ישראלים צבאו בימים האחרונים על איי סיישל, מדינה קטנה במזרח אפריקה עם 99 אלף תושבים בלבד, שעומדים להכיר את התייר הישראלי היטב בחודשים הקרובים.

טיסת אייר סיישל שהמריאה ביום שישי האחרון מנתב"ג לאי מאהה, שבו נמצא הבירה ויקטוריה, היתה מלאה עד אפס מקום. יותר מ-160 ישראלים - צעירים, זוגות ומשפחות - הצטופפו בשורות של מטוס האיירבאס A320, ואחרי קצת יותר משש שעות טיסת לילה, נחתו למראה ים טורקיז מהאוויר.

איי סיישל. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
גשם בישראל, אז באים לפה. חוף אוס רויאל בסיישל/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
איי סיישל. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
נוף שלא נמאס. חוף טיפוסי בסיישל/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

אלף דולר ויותר לטיסה

סיישל היא המדינה החדשה (ואולי היחידה כרגע חוץ מרואנדה) שמקבלת את הישראלים מבלי צורך להיכנס או לחזור לבידוד. הישראלים שמשוועים לחופשה בימים אלה, אחרי שיוון כבר לא רלוונטית וגם לאירופה יקח זמן עד שנחזור, שילמו אלפי דולרים לחבילות שכוללות טיסה וכמה לילות בריזורט. אייר סיישל, שפתחה את הקו בשבוע שעבר עם מחירים של החל מ-499 דולרים לטיסה, גילתה ביקוש עצום ליעד, כמו גם חברת ארקיע שטסה ישירות - מה שהעלה את מחיר הכרטיס ליעד גם לאלף דולרים ויותר.

זה לא מנע מהישראלים לשלם על מחיר, ופשוט לטוס לגן העדן האפריקני כדי להעלות ממנו כמה צילומים לאינסטגרם. זוג ישראלי שפגשנו סיפר שהם רכשו כרטיס עם השקת הקו ב-550 דולרים לאדם. "זה היה בזמנו או סרביה או סיישל, וכמובן שבחרנו בסיישל", הם אומרים. "אנחנו לא מצטערים לרגע. עושים פה שנורקלים, לקחנו יום טיול לאי פרלין ובעיקר צ'ילינג". מוטי פרץ מתל אביב, סיפר שהוא הגיע עם אשתו לחופשה של כשבוע, והיעד. "סוף סוף פתחו לנו את השמיים וניצלנו את ההזדמנות", הוא אומר. "זה גן עדן ממש ויש פה מלא ישראלים, זה כמו אילת פה".

ואכן, הישראלים מילאו את מלון אפיליה (Ephilia), ריזורט ענק עם 313 חדרים ווילות, ועם רצועת חוף של כשבעה ק"מ שמכילה את כל מה שאתם מדמיינים: חול לבן, דקלים ירוקים וכמובן ים טורקיז. מיכאלה אלסינדור, מנהלת מכירות בריזורט, סיפרה שמחיר לילה לזוג בחדר ג'וניור סוויט יעלה עתה 690 דולרים, על בסיס חצי פנסיון. עם זאת, בחודש הבא, תחל העונה הגשומה בסיישל, שתימשך עד אמצע ינואר והמחירים צפויים לרדת. צ'ארלס ג'ונסון, סמנכ"ל אייר סיישל, סיפר לוואלה! תיירות, כי בחנוכה יהיו 10 טיסות שבועיות של החברה (כרגע 5), והצפי למאות אלפי ישראלים שיציפו את האי הטרופי החל מדצמבר.

עוד בוואלה!

קו ישיר לגן עדן: אייר סיישל פותחת קו לישראל

לכתבה המלאה
איי סיישל. זיו ריינשטיין
המחיר לא מרתיע את הישראלים. מלון אפיליה, סיישל/זיו ריינשטיין
מלון אפיליה איי סיישל. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
הריזורטים היו סגורים לכמה חודשים מחודש מרץ, ועתה נפתחו שוב. מלון אפיליה/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

האי נפתח בהדרגה לתיירים

מלון נוסף שבו מצאנו ישראלים הוא הילטון נורת'הולם סיישל, שנחשב מלון יוקרתי יותר ונמצא כ-20 דקות נסיעה מהבירה ויקטוריה. הריזורט נבנה בתוך ג'ונגל של עצים גדולים וסלעי הגרניט האפורים המרכיבים את האי, ומציע 56 וילות, בהן 20 צופות לשקיעה. "המלון ידוע כריזורט שלו השקיעות היפות ביותר בחוף הצפוני של סיישל", אומרת אמנדה לאנג, מנהלת השיווק ויחסי הציבור בריזורט. לאחרונה השיקו במקום 20 וילות פרטיות שלהן בריכה צמודה המשקיפה לחוף הים.

לא מעט ישראלים הגיעו גם לכאן, ולצערנו גם כאלה שהשאירו קליפות גרעינים ובדלי סיגריות בקרבת הבריכה - נקווה שהתופעה המכוערת הזו תיעלם גם מהיעד החדש הזה, שעוד לא שמע הרבה על התייר הישראלי.

מעבר לישראלים, לא תמצאו הרבה תיירים כרגע בסיישל, חוץ מגרמנים ואולי עוד כמה צרפתים ותיירים בודדים ממדינות אחרות. "הכלכלה בימים אלה אינה יציבה", אומרת אלסינדור ממלון אפיליה, כי במשך כמה חודשים, מחודש מרץ והתפרצות הקורונה בעולם, האי היה סגור לכניסת תיירים - מה שהשפיע עמוקות על האי שהמשאב העיקרי שלו הוא תיירות. בסיישל נתגלו עד כה 163 מקרי הידבקות בקורונה, מתוכם החלימו 159 איש, ונרשמו אפס מקרי מוות. עם זאת, הפעולה שבה נקט הממשל לסגירת האי כנגד יבוא הקורונה על ידי תיירים, הוכיחה את עצמה ועתה הוא נפתח בהדרגה לעולם, וכמובן לישראלים.

איי סיישל. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
יש מי שלוקח טיסת פנים לאי פרלין. סיישל מחלון המטוס/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
איי סיישל. זיו ריינשטיין
לנפוש בתוך הג'ונגל. צבי ענק במלון אפיליה/זיו ריינשטיין
איי סיישל. זיו ריינשטיין
איי סיישל/זיו ריינשטיין

*הכותב אורח של חברת אייר סיישל ומשרד התיירות של סיישל (STB)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully